De Seasonic Prime Ultra 550 Platinum genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dalu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
Hey mensen, ik ga deze blackfriday mijn eerste pc inelkaar zetten.
Ik ga een ryzen 3700x met een powercolor 5700 xt red dragon kopen.
Voor opslag gebruik ik een m.2 en ben van plan later een hdd aan te schaffen.
Is een 550 Watt platinum PSU genoeg?
Bij azerty en megekko is hij namelijk in de aanbieding en wilde weten of ik hier goed van profiteer.
Alvast bedankt Daan :)

Alle reacties

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-01 16:02
Het merk is bij voedingen wel belangrijk. Een 550 watt Corsair/Seasonic is niet hetzelfde als een 550watt die bij een case van 40 euro gratis erbij zit.

Ik zie niet meteen een 550w platinum in promo bij megekko.. maar als het een degelijk merk is..

3700x is 65w
5700xt is 226w
pak een 350... (met marge lichte overclock blabla..). dan is het antwoord ja.

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Volgens mij ben je vergeten alle relevante informatie te verstrekken. Dit staat er niet voor niets als je een topic opent:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Dalu
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-03-2024
https://www.megekko.nl/pr...tinum-550W-PSU-PC-voeding
hierboven de aanbieding.

Mijn aankomende pc:
3700x ryzen
powercolor red devil 5700xt
msi tomahawk max b450
2gb ram trident z skillz rgb
nzxt h510
samsung 970 evo m.2 1tb.
psu heb ik door deze black friday deal deze op het oog.

Ik zoek:
een psu die voldoende voltage biedt en daarbij ook nog stil is.
Modulair en minstens gold.
In de toekomst wil ik een AIO installeren. (kraken x62)

Mijn budget:
100 euro.

De psu die ik hierboven heb gelinkt, leek mij een goede deal omdat het een platinum seasonic psu is van 550 watt. De gold 650 watt seasonic psu is al 110 euro.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

beQuiet! Pure/Straight Power, danwel modulair, Corsair RX550 of een bitFenix whisper zijn volgens mij allemaal betrouwbare keuzes.

Het is bij het kiezen van een voeding belangrijker hoe het interne ontwerp is, hoe hij piekspanningen opvangt en of de kwaliteit niet gewoon bagger is. Daarover durf ik niiets te zeggen bij dit model, er zijn gebruikers hier die daar veel meer verstand van hebben.

Wel zie ik dat er in elk geval op tweakers alleen maar slechte reviews zijn over deze voeding, ik zou er dan ook bij uit de buurt blijven. Een voeding kun je beter kiezen op basis van behoefte en betrouwbaarheid dan van een aanbieding. Besides, ik weet niet wat de aanbieding hier precies is maar hij is volgens de pricewatch overal even duur.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:05
TPD is niet hetzelfde als werkelijk verbruik, ik heb een 3700x zonder PBO en zonder OC en hij tikt vrij makkelijk tegen de 80+ watt aan.

Gamers Nexus had daar een leuke YouTube video over.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Dalu Ik zou mijn zuurverdiende geld liever hier aan uitgeven: Be quiet! Straight Power 11 550W
Goede kwaliteit. stille voeding en aparte 12V VGA rail. ipv Single rail voor alles. het is niet voor niets EOL met deze en Focus serie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:17
Geen goede keuze want is gebaseerd op het Focus Plus platform welke nogal wat problemen kent. Er zijn voldoende alternatieven die beter zijn. Corsair RMx 2018, be quiet! Straight Power 11, Fractal Design ION+ bijvoorbeeld.

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-01 16:02
@Mizgala28 ik heb 350 gerekend voor videokaart en cpu. Ik heb dus 60watt bijgeteld..

cpu 65watt-> 85watt
videokaart 226watt->266watt

dus ik zit nog steeds in uw barema van *overclock door nexus 85watt*

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Pagina: 1