Toon posts:

Welke van de 2 modemen het best?

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe modem om dat degene die ik nu heb softwarematig is, ik zit te twijfelen tussen:

56k modem 56RWM (Retail, Rockwell-chip) (F 69,-)
en een:
56k modem 56AVP (Retail, Ambient-chip) (F 59,-)

Welke is nu sneller/beter??

En een andere vraag is extern sneller als intern?

Het gaat mij er om dat ik gewoon een snelle modem heb voor het gamen, met een software modem die ik nu heb heb ik gewoon te veel lag.

Verwijderd

Voor gamen zou ik een nog ISDN lijn nemen of liefst nog sneller...

Verwijderd

eigenlijk is isdn wel het minimum om lekker te gamen.k heb zelf cable en heb ook isdn gehad.ik vind cable toch een stuk beter omdat het veel sneller gaat met downloaden enzo.

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
koop een externe, deze doen het beiden niet onder linux! Heb ze beide gehad, doen perfect als je maar met windows bezig bent

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 15:23 schreef Makaveli het volgende:
Voor gamen zou ik een nog ISDN lijn nemen of liefst nog sneller...
is dat mijn vraag :?

Btw, ik draai win2k, dus nooit geen linux en mijn voorkeur gaat uit naar een interne, maar als extern sneller zou zijn dan zou het dus een externe worden.

Verwijderd

Doe de rockwell maar heb ik persoonlijk een goeie ervaring mee ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 16:49 schreef Driez het volgende:
Doe de rockwell maar heb ik persoonlijk een goeie ervaring mee ;)
wrom die knipoog dan?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op woensdag 01 augustus 2001 16:53 schreef TheMAzTER het volgende:
[..]
wrom die knipoog dan?
Hij knipoogt je toe. Maar die Rockwell (zal inmiddels wel Conexant op 't modem staan) chipset heeft een naam hoog te houden, dat andere modem wat je noemt is nogal onbekend. En wat maken die 3 tientjes dan nog uit?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ik zou gaan voor die rockwell

maar gamen via een telefoon lijn gaat dat dan :?

ping van 1200 ofzo :?

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Gebruik zelf een philips 56k extern modem (voor girotel e.d. voor inet heb ik kabel) daarin zit ook een Rockwell chipset werkt ook prima.

Maar ik heb ook goede ervaringen met de Ambient chipset.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op woensdag 01 augustus 2001 14:45 schreef TheMAzTER het volgende:
En een andere vraag is extern sneller als intern?
Het maakt wat snelheid betreft niet uit. Maar een externe werkt ALTIJD en dat kan je van interne niet zeggen. Daar moeten weer drivertjes bij etc. En als je dan bv van w98 naar W2K gaat dan werkt het niet meer. En er waren absoluut geen drivers te krijgen die het aan de gang kregen. (Gebeurde dus bij mijn vriendin) Je kan ook zoiets verwachten als je van W2K naar XP gaat.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Intern/extern maakt geen drol uit, het gaat er om dat je een rockwell chipset hebt die zijn het snelst (al is dat relatief).

Maar als je veel internet kan je beter gaan kijken of isdn/adsl niet een optie is. (hopelijk kan dat bij je in de buurt)

Verwijderd

geen modem maar chello moetje hebben

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 16:57 schreef 0siris het volgende:

[..]

Hij knipoogt je toe. Maar die Rockwell (zal inmiddels wel Conexant op 't modem staan) chipset heeft een naam hoog te houden, dat andere modem wat je noemt is nogal onbekend. En wat maken die 3 tientjes dan nog uit?
Welke 3 tientjes?

Ik zou absoluut ook voor de Rockwell chipset gaan, da's net zo als vragen of je voor de nVidia GPU moet gaan of voor een of andere vage Japanse clone (ofzo) :P

Edit: Ik denk ook dat het met support en driverupdates met een Rockwell chipset beter geregeld is, dus go 4 it, hoewel gamen met 56k wel k*t is hoor, slechte ping zal je wel opbreken :(

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid, ik vroeg dus om een 56k modem, had het DUS NIET over
dsl/idsn/kabel. Als dat hier namelijk te krijgen was had ik dat allang gehad en nergens over gehad, maar ja, gamen kan dus wel met een modem, maar het varieerd van wat voor modem je hebt, je zit namelijk met een e-tech rond de 180 en met een dyalink of whatever met een ping van 240 of hoger en veeeeel lag.

Dus daarom wil ik weer een e-tech, had er ooit een gehad, maar die kon geen grote bestanden uploaden dus had die weer opgeruimt.

Btw, heb modem besteld, topic kan geclosed worden

deze dus:

Thanx.

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 16:57 schreef 0siris het volgende:

[..]

Pardon? Rockwell staat er juist om bekend (van een jaar of 5 geleden) dat ze chips met bugs erin nog gewoon uitleverden terwijl de chips met fix er al waren. Rockwell had indertijd zeker geen goede naam. Kan veranderd zijn.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 17:38 schreef TheMAzTER het volgende:
Voor alle duidelijkheid, ik vroeg dus om een 56k modem, had het DUS NIET over
dsl/idsn/kabel. Als dat hier namelijk te krijgen was had ik dat allang gehad en nergens over gehad, maar ja, gamen kan dus wel met een modem, maar het varieerd van wat voor modem je hebt, je zit namelijk met een e-tech rond de 180 en met een dyalink of whatever met een ping van 240 of hoger en veeeeel lag.

Dus daarom wil ik weer een e-tech, had er ooit een gehad, maar die kon geen grote bestanden uploaden dus had die weer opgeruimt.

Btw, heb modem besteld, topic kan geclosed worden

deze dus:

Thanx.
FF semi-offtopic: We sluiten geen topics als het probleem opgelost is, misschien komt er straks nog iemand die zegt: dit probleem heb ik ook, maar dan met dit verschil: ... en die kan dan niet meer reageren... Rustig af laten zakken aub :)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op woensdag 01 augustus 2001 17:42 schreef Grrrrrene het volgende:
[..]

FF semi-offtopic: We sluiten geen topics als het probleem opgelost is, misschien komt er straks nog iemand die zegt: dit probleem heb ik ook, maar dan met dit verschil: ... en die kan dan niet meer reageren... Rustig af laten zakken aub :)
Ja precies, want een topic mag niet alleen voor de topicstarter nuttig zijn! :+ :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

de rockwell is een hardware chipset (tenminste, deze rockwell chipset RWM wel), en de AVP is volgens mij een software chipset. Ik zou voor de rockwell gaan vanwege eigen goede ervaringen (connects @ 53333bps)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 17:44 schreef 0siris het volgende:

[..]

Ja precies, want een topic mag niet alleen voor de topicstarter nuttig zijn! :+ :)
Touché, maar je hebt het begrepen idd :)

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 21:55
[Off topick}
[About the Topick]

modem = afko.
voor MOdulator Demodulator
mv. = modem's

[/About the Topick]
[/Off topick}

1+1+1 = 1

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:48

Arno

PF5A

--> [forum=4] <--

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 17:52 schreef limoentje het volgende:
de rockwell is een hardware chipset (tenminste, deze rockwell chipset RWM wel), en de AVP is volgens mij een software chipset. Ik zou voor de rockwell gaan vanwege eigen goede ervaringen (connects @ 53333bps)
bijde zijn hardware matig

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Dat snap ik dus niet, iedereen heeft met zijn modem een max. snelheid van zo'n 53300, maar ik heb met m'n 56k modempje van 100 piek vd Aldi via Noknok altijd 115200... Lekker toch?

PS: ik weet dat Noknok al de sites bijhoudt waar ik kom, maar het boeit mij niet veel, want de snelheid is dus goed...

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 13:07

Baf

slopen. alles kapot maken.

Op woensdag 01 augustus 2001 20:31 schreef Ares het volgende:
Dat snap ik dus niet, iedereen heeft met zijn modem een max. snelheid van zo'n 53300, maar ik heb met m'n 56k modempje van 100 piek vd Aldi via Noknok altijd 115200... Lekker toch?
|:( |:( |:(

• blinkymichiel
  • Laatst online: 07-12-2022
Op woensdag 01 augustus 2001 20:31 schreef Ares het volgende:
LOL

WHAHA... :D

Canon EOS 400D + Sigma 17-70

Pagina: 1