Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-04-2022
Ik heb vorige week de LG OLED55C9P aangeschaft, maar nu heb ik problemen met het aansluiten van mijn PS4 PRO.
De PS4 PRO is via een Marantz nr1501-receiver aangesloten op de tv, maar ik krijg geen beeld. De receiver “ziet” de PS4 en er komt geluid uit de boxen, maar het beeld blijft achterwege.
Als ik vervolgens de PS4 rechtstreeks op de tv aansluit, heb ik wel beeld en geluid. Maar ik wil juist ook genieten van het surroundgeluid.
Wat gaat hier niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:54
Hoe heb je alles aangesloten? ( HDMI Input en output opgelet? )

Wat voor HDMI Kabels gebruik je? Welke Video instellingen heb je de PS4 staan.

Heb je de Receiver en TV op juiste kanaal gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-08 10:11
Hier is misschien wat informatie voor je.

PS4 Pro: 4K/HDR beeld via Marantz reciever lukt/werkt niet.

Mocht het niet lukken om je beeld via je versterker te laten lopen zou je het geluid wel via een toslink kabel naar de versterker kunnen halen en de ps4 gewoon rechtstreeks aansluiten op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
Ik heb alles aangesloten zoals op mijn vorige tv (was nog een Hitachi plasma) en daar nooit problemen mee gehad. Het vreemde is, dat onze dvd-speler wel via de receiver werkt (beeld en geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

PatrickGans schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:45:
Ik heb alles aangesloten zoals op mijn vorige tv...
8)7
En dat was...?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Is dit niet kwestie van HDMI CEC probleem? Waar je waarschijnlijk niks aan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
Er loopt een HDMI-kabel van de PS4 naar de receiver (BluRay ingang) en vervolgens van de receiver vanaf de OUT-poort een HDMI-kabel naar de tv.

En ik ben een “beginneling” op dit gebied, maar wat is een HDMI CEC probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
Op de receiver (Marantz nr1501) zitten overigens vier HDMI 1.3a-ingangen. Kan dit ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03:14
PatrickGans schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:15:
Op de receiver (Marantz nr1501) zitten overigens vier HDMI 1.3a-ingangen. Kan dit ermee te maken hebben?
Daar zit het probleem, HDMI 1.3a is hopeloos verouderd. Je kan daardoor bijvoorbeeld ook niet profiteren van HDR wanneer het werkt, beetje zonde nu je een oled-televisie hebt. Mijn advies: PS4 Pro rechtstreeks aansluiten op televisie. Audio kun je laten lopen via een optische kabel, want volgens mij heeft HDMI 1.3a ook geen ARC-ondersteuning.

[ Voor 39% gewijzigd door NotSoSteady op 26-11-2019 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
Buiten dat het wel of niet werkt.

Zou hem lekker rechtstreeks aansluiten zodat je het beste beeld kwaliteit hebt. ( HDR en 4K )
Geluid kan je dan via de TV naar de receiver laten lopen.

[ Voor 18% gewijzigd door corporalnl op 26-11-2019 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
Bedankt voor jullie antwoorden tot zover!

Hoe sluit ik dan de receiver aan op de tv, zodat het geluid van de PS4 via de receiver klinkt?

En zou de aanschaf van een nieuwe receiver wel helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
PatrickGans schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 14:36:
Bedankt voor jullie antwoorden tot zover!

Hoe sluit ik dan de receiver aan op de tv, zodat het geluid van de PS4 via de receiver klinkt?

En zou de aanschaf van een nieuwe receiver wel helpen?
De receiver voor nu alleen aansluiten met HDMI, dus de HDMI out van je Marantz naar een HDMI IN op je TV. Je PS4 dan maar voor nu aansluiten met een optische kabel voor het geluid op je Marantz, en met HDMI naar je TV voor het beeld.

Let wel: optical heeft een max. bandbreedte van 1,5 Mbps en kan geen "HD" audioformaten aan. Hooguit Dolby Digital, DTS of PCM 2.0 .

Een andere versterker zou de beste optie zijn, heb je het beste van beide werelden.

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 26-11-2019 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
PS4 --> HDMI TV
TV HDMI --> Receiver HDMI IN

En anders Digital Optical gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickGans
En wat zou een goede receiver hiervoor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-09 13:03

GforceNL

Out of memory....

Dit uitzetten hielp bij mijn Xbox, wellicht werkt het ook voor je PS4?

https://www.lg.com/ca_en/...37131182045-menu-settings

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:20

FeaR

In GoT we trust

Issue ligt niet aan de console maar aan de receiver, topic is daarmee beter op zijn plek in Audio en HiFi dan in Hardware & Spielerij Algemeen. Ik verhuis het topic die kant even op: HSA > AUD
PatrickGans schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:45:
Ik heb alles aangesloten zoals op mijn vorige tv (was nog een Hitachi plasma) en daar nooit problemen mee gehad. Het vreemde is, dat onze dvd-speler wel via de receiver werkt (beeld en geluid).
In principe kan je prima een nieuwere bron op een nieuwere TV aansluiten via een oudere receiver maar dan moet je wel terug naar de instellingen die - in dit geval - HDMI 1.3a aankan. Dat wil zeggen Full HD en geen 4K met HDR waar je HDMI 2.0 (of hoger) voor nodig hebt met HDCP 2.2 (of hoger). De vraag is of je daar genoegen mee neemt. Zo niet dan zit er niets anders op dan zoals reeds gemeld de PS4 op de TV aan te sluiten en via S/PDIF naar de receiver. Wil je meer dan DTS en DD 5.1 of 2.0 LPCM dan wordt het een nieuwe receiver. Welke je het beste kan kopen valt zo niet te zeggen, dat hangt van meerdere factoren (onder andere budget) af, maar iets recent met HDMI 2.0b en HDCP 2.2 (of hoger) voldoet. Ik stel voor om daar eventueel een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies voor te openen.

[ Voor 80% gewijzigd door FeaR op 26-11-2019 20:05 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1