Hoi, bij mijn stagebedrijf stappen we vanaf vandaag over van een NAS van QNAP naar een gewone PC om te gaan gebruiken als netwerkschijf. Dit omdat de QNAP stuk is gegaan, en dit alternatief ook gewoon hoort te werken. Dat doet het het ook, wanneer wij gebruik gemaakt hebben van de 'Netwerk opnieuw instellen' functie van Windows 10. De netwerk PC is dan gewoon te vinden bij onze anderen PC's op dit netwerk en alles is dan leuk en aardig. Na het opnieuw opstarten van deze PC verdwijnt hij echter gewoon weer. De instellingen zijn dan echter ongewijzigd gebleven en van openbaar naar private switchen doet dan ook niks. Het is gewoon alsof het netwerk er gewoon niet meer is. Na het netwerk opnieuw instellen, doet alles het echter wel weer: maar dit is natuurlijk praktisch geen handige oplossing om dit elke keer in de ochtend weer te doen, dus vroegen wij ons af of iemand een permanente oplossing had.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Alle basic dingen al geprobeerd, zoals het wisselen binnen instellingen. Ook hebben we vier processen toegevoegd bij opstarten in de Device Manager. Misschien niet de juiste processen?
Bij voorbaat dank!
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Windows 10.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Alle basic dingen al geprobeerd, zoals het wisselen binnen instellingen. Ook hebben we vier processen toegevoegd bij opstarten in de Device Manager. Misschien niet de juiste processen?
Bij voorbaat dank!