Domme inbouwspotjes 'slim' maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 20:32
Beste lezer! Ik ben al lekker bezig om mijn huis ' slim ' te maken! Nu ben ik op zoek om mijn inbouwspotjes 'slim' te maken. Heeft iemand goeie tips om deze wens te realiseren? Ik heb er nu 4 'domme' spots hangen, en deze wil ik dus graag vervangen.

Ik maak gebruik van Google Home, dus het liefste wel iets wat compatibel is met Google Home

:)

Beste antwoord (via tom15k_ op 26-11-2019 14:36)

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33
Als de spotjes dimbaar zijn: hang er een dimmer voor die google home compatibel is (shelly dimmer bijvoorbeeld).
En met ^, wat wil je en wat heb je gevonden (dat al dan niet geschikt is)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:09
En wat heb je zelf al gevonden? Wat gebruik je nu al voor "slimme" verlichting?
Om welke spots gaat het om?

Dit kan je namelijk zelf ook heel goed zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:58
Wat is 'slim'? Individueel of samen aan/uit kunnen regelen? Of de eigenschappen van het licht ook aanpassen? (helderheid, kleur).
En niet onbelangrijk; welk armatuur (welke fitting en welk formaat lap past er in) en mag dat vervangen worden of niet? En wat mag het kosten?

Addicted to silent computing

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:33
Als de spotjes dimbaar zijn: hang er een dimmer voor die google home compatibel is (shelly dimmer bijvoorbeeld).
En met ^, wat wil je en wat heb je gevonden (dat al dan niet geschikt is)?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22-09 12:04
Zoals hier boven al gezegd inderdaad een Shelly Dimmer. Of natuurlijk een Shelly 1 mocht je ze niet kunnen dimmen. Een Sonoff zou ook kunnen.

Zijn relais die aangesloten zijn aan WiFi en daardoor 'slim' gemaakt kunnen worden.
Al hoe wel ik altijd zeg dat de lampen & schakelaar dom blijven, maar dat er wat achter hangt om het slim te maken, bij jou een Google Home.

Ik zou zelf even verdiepen in Home Assistant (Hassio) mocht je in de toekomst meer dingen smart willen maken.
Een goed begin is het halve werk en kan je directs items kopen die compatible zijn.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:29
Voor een paar centen koop jij bij de Action LSC Smart lampen die met Google Home werken.
Schijnt nog best redelijk goed te werken ook volgende de nodige forums. En ook in GU10 spotjes.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:25

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Als je de lampen zelf niet wilt vervangen kan een Sonoff mini ook gewoon voldoen. Kosten een paar euro en zet je op bestaande bedrading (net voor of na de trafo) en kan je vervolgens slim bedienen.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom15k_
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-08 20:32
Thanks! Ik had natuurlijk even niet nagedacht dat ik ook gewoon een dimmer module kan plaatsen! Thanks! Nog goedkoper :P ! Dankjulliewel
Pagina: 1