Simracing and 3D-Printing enthousiast
Verwijderd
Of dat invloed heeft op het aantal Ohm's of wattage durf ik niet te zeggen.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dat kan beantwoord worden met een google-query van 3 woorden.Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:40:
Dat kan als je ze in serie schakelt.
Of dat invloed heeft op het aantal Ohm's of wattage durf ik niet te zeggen.
Anyway als je ze in serie schakelt is het additief, dus 2 8ohm speakers zorgen dan voor een weerstand van 16ohm, in parallel halveert het dus zou dezelfde configuratie een weerstand van 4ohm opleveren.
Hopelijk heb je hier wat aan @Hanzzzie
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
Moet net effe kijken want mijn Receiver (Denon X-1000) doet 6 en 8 ohm blijkbaar.
weet niet of 4 kwaad zou kunnen
Heb al een topic gevonden hier waar dit problemen gaf.
nu zal 1 a-23 ook wel redelijk OK zijn denk ik voor center denk ik
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Een receiver doet niet x Ohm, een receiver past zich aan aan het frequentiebereik van de speaker. Een speaker is namelijk ook niet x Ohm, dat fluctueert over het gehele bereik van een paar Ohm in het laag tot tientallen in het hoog. Als een speaker tot 2 Ohm dipt en je zet ze dan parallel dan ga je al naar de 1 Ohm. Al is dat wel een extreme.Hanzzzie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:50:
Moet net effe kijken want mijn Receiver (Denon X-1000) doet 6 en 8 ohm blijkbaar.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Kan hem mss vervangen door de Q Acoustics 3090Ci. die is maar 15.2cm hoog
[ Voor 23% gewijzigd door Hanzzzie op 26-11-2019 11:08 ]
Praktisch gezien: Een Lack plank van Ikea icm een paar uit elkaar gehaalde wasknijpers als wig zou al voldoende kunnen zijn
[ Voor 34% gewijzigd door The Eagle op 26-11-2019 11:08 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Gelukkig niet? Als ik het zo aanhoor
Maar WAF is ook enigzins belangrijk natuurlijk, kun je nergens een kast vinden waar zij in past?
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
A250 houden of de a23 langs de tv...
Blijkbaar heb ik me mis keten en passen de a23 toch 🙈
https://ibb.co/4Wfp420
https://ibb.co/xXFHrG8
https://ibb.co/bvSHvXW
Let erop dat twee speakers naast elkaar het hoog gaat bundelen. Zou je echt precies in het midden moeten gaan zitten om het hoog te horenHanzzzie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:43:
2 a23's werken goed als center
Wel iets meer bass als de originele a225 center precies.
Dit is een onterechte generalisatie. Teveel bas komt niet door de luidspreker; die zal in het vrije veld een min of meer lineaire response hebben, maar door staande golven. Ten eerste weet jij niet hoe dat bij hem uitpakt. Ten tweede is de oplossing voor staande golven niet om geen laag te genereren.aljooge schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 23:57:
Het spijt me dat ik het zeg[/b]Wat spijt je daar precies aan?
[B]maar je nieuwe zuilen zijn te groot voor je luisterruimte en genereren te veel bas.
Zuilen heb je voor het extra laag en komen tot hun recht in een grote ruimteJag schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:45:
[...]
Dit is een onterechte generalisatie. Teveel bas komt niet door de luidspreker; die zal in het vrije veld een min of meer lineaire response hebben, maar door staande golven. Ten eerste weet jij niet hoe dat bij hem uitpakt. Ten tweede is de oplossing voor staande golven niet om geen laag te genereren.
De ervaring die ik gister had is dat de bass die van de sub komt veel beter gepositioneerd word als de A23.
heb de a23 gister links en a250 rechts gehad en het verschil was duidelijk...
-> veel meer detail in mid-hoog
-> betere dynamiek
-> sub word duidelijk gepositioneerd
maw... de zuilen blijven
de dubbele a23 als center werkt goed en geeft geen slecht audiobeeld naar mijn smaak.
nu op zoek naar vloerstaanders voor de a23 om achter de zetel te plaatsen, iemand aanraders?
Welkom in de audiowereld waar alles bij elkaar geluld wordt door half geinformeerde geraliserende "waarheden"...aljooge schreef op woensdag 27 november 2019 @ 06:53:
[...]
Zuilen heb je voor het extra laag en komen tot hun recht in een grote ruimte
Wat wel de waarheid is: In een grotere kamer zijn de staande golven waarschijnlijk bij een lagere frequentie, maar is niet goed te voorspellen. Wat niet de waarheid is: "Zuilen komen tot hun recht in een grote ruimte".
Dan generaliseer je iets wat je waarschijnlijk ervaren hebt door...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp