Mijn vraag
Ik wil in Word een Userform maken om snel een offerte te maken voor een brandverzekering.
Reden dat dit in Word is : Offerte is reeds een bestaand template.
Ik werk via Bookmarks die ik via een Userform laat invullen.
Ik heb 2 vragen :
1) de getoonde bookmarks : KapitaalGebouw , PremieExcl, Taksen & PremieIncl zouden als Currency getoond moeten worden (bv Kapitaal gebouw = € 500.000,00).
2) Ik krijg de berekening niet in orde.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Code :
Ik wil in Word een Userform maken om snel een offerte te maken voor een brandverzekering.
Reden dat dit in Word is : Offerte is reeds een bestaand template.
Ik werk via Bookmarks die ik via een Userform laat invullen.
Ik heb 2 vragen :
1) de getoonde bookmarks : KapitaalGebouw , PremieExcl, Taksen & PremieIncl zouden als Currency getoond moeten worden (bv Kapitaal gebouw = € 500.000,00).
2) Ik krijg de berekening niet in orde.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Code :
Visual Basic: filename
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| Private Sub cmdOK_Click() 'declareren Dim KapitaalGebouw As Range Dim Premievoet As Range Dim PremieExcl As Range Dim Taksen As Range Dim PremieIncl As Range 'Berekeningen en invullen van bookmarks Set KapitaalGebouw = ActiveDocument.Bookmarks("KapitaalGebouw").Range KapitaalGebouw.Text = Me.TxtKapitaalGebouw Set Premievoet = ActiveDocument.Bookmarks("Premievoet").Range Premievoet.Text = Me.TxtPremievoet Set PremieExcl = ActiveDocument.Bookmarks("PremieExcl").Range Set PremieIncl = ActiveDocument.Bookmarks("PremieIncl").Range Set Taksen = ActiveDocument.Bookmarks("Taksen").Range With Me PremieExcl = (KapitaalGebouw) / 1000) * Premievoet Taksen = (KapitaalGebouw / 100) * 15.75 PremieIncl = PremieExcl + Taksen End With Me.Repaint UserForm1.Hide End Sub |