Toon posts:

Abit KT7 Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit kt7 gekocht, alles aangesloten en als ik hem dan aanzet krijg ik 4 x een lange piep en dan haalt ie de power eraf (ik krijg dus geen beeld op de monitor).
Weet iemand wat het probleem is??

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

cpufan op de verkeerde connector aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 14:40 schreef Charlie23 het volgende:
cpufan op de verkeerde connector aangesloten
Ik heb geen CPU fan, kheb waterkoeling

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 01 augustus 2001 14:41 schreef schumache het volgende:
Ik heb geen CPU fan, kheb waterkoeling
Dan is dat het probleem. Je moet eerst een koeler aansluiten en in de BIOS de FAN1 beveiliging uitzetten. Anders knalt ie de spanning eraf als er 10 seconden lang geen toerental op FAN1 wordt geregistreerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Laszlo
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Bepaalde biosversies verwachten dat je een cpu fan hebt aangesloten. Deze optie kan je wel deactiveren, maar moet je eerst inloggen. Misschien kan je een oude cpu fan even aansluiten, waarna je de optie uitzet. Ik dacht dat het in pc/health gedeelte van je bios zat. :)

specs

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Das dan het nadeel van waterkoeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alles snelle reacties. Maar ik heb helemaal geen cpu fan liggen!!
Is kan je ook een jumper op die FAN1 zetten?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 01 augustus 2001 14:47 schreef schumache het volgende:
Thnx voor alles snelle reacties. Maar ik heb helemaal geen cpu fan liggen!!
Is kan je ook een jumper op die FAN1 zetten?
Dat raad ik je absoluut niet aan! Daarmee geef je kortsluiting en blaas je de voeding voor de FAN op. Niet doen dus :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 14:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

Dat raad ik je absoluut niet aan! Daarmee geef je kortsluiting en blaas je de voeding voor de FAN op. Niet doen dus :P
Is er niet een jumper of bepaalde toetsen waarmee je dat kan uitzetten?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Misschien kan je er een weerstandje van een duppie op zetten.. ff uitrekenen hoeveel een normale fan trekt..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 01 augustus 2001 15:04 schreef axis het volgende:
Misschien kan je er een weerstandje van een duppie op zetten.. ff uitrekenen hoeveel een normale fan trekt..
Dat helpt niks. Het mainboard registreert aan de hand van de een signaal dat van de fan afkomt hoeveel toeren de fan maakt. Dat kun je niet zomaar simuleren, tenzij je een oscillator op je mainboard aansluit.

En je kunt de beveiliging alleen in de BIOS uitzetten, dus je moet echt ff eerst met een fannetje erop booten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 80mm fan gevonden met zo`n aansluiting (3 steckertjes) en die erop gezet en nog steeds geeft het mobo 4x een lange piep.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26
doe niet zo moeilijk en koop voor 2 tientjes een goedkope fan. Of koop een systemfan van 8x8. dan heb je vast extra koeling in je kast.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Niet om het 1 of ander ofzo.. maar mijn KT7 van de RPM'sn niet uitlezen van mijn Delta 60MP fan..... en toch start mijn PC heel normaal op :) KT7 met UL BIOS.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 15:56 schreef tazzman het volgende:
Niet om het 1 of ander ofzo.. maar mijn KT7 van de RPM'sn niet uitlezen van mijn Delta 60MP fan..... en toch start mijn PC heel normaal op :) KT7 met UL BIOS.
Ik heb een KT7-raid misschien maakt dat iets uit :?

Verwijderd

Die van mij gaat niet eens aan als die merkt dat er geen fan aan hangt (ook kt7)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er net achter dat ik het verkeerde mobo heb. Ik heb de Abit KT7-Raid en ik heb een AMD 1400 dat zou dus niet moeten werken want het mobo is 100mhz en de cpu 133. Dit zou toch op een lagere snelheid gewoon moeten werken of niet?

Verwijderd

Ja.

Je hebt dus een 'C' type Tbird nodig.
Als je een D type hebt (da's de 266/133 Mhz versie) kan dat wat moeilijk gaan...)

Maar wat er gebeurt is niet duidelijk, als het mobo probeert op 133FSB te starten zal het niet gaan nee.

Op de core is het laatste karakter op de bovenste regel die waar het om gaat. Jij moet daar een 'C' hebben staan.

Oftewel, wat staat er ????

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 16:16 schreef Hooi het volgende:
Ja.

Je hebt dus een 'C' type Tbird nodig.
Als je een D type hebt (da's de 266/133 Mhz versie) kan dat wat moeilijk gaan...)

Maar wat er gebeurt is niet duidelijk, als het mobo probeert op 133FSB te starten zal het niet gaan nee.

Op de core is het laatste karakter op de bovenste regel die waar het om gaat. Jij moet daar een 'C' hebben staan.

Oftewel, wat staat er ????
Ik heb een C, ik wist trouwens niet dat er al D`s waren
ik dacht altijd B = 100 en C= 133

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 16:34 schreef schumache het volgende:

[..]

Ik heb een C, ik wist trouwens niet dat er al D`s waren
ik dacht altijd B = 100 en C= 133
;) Nee, de B is een Duron, en de A is een slot A Classic Athlon....
Pagina: 1