Do not meddle in the affairs of dragons. For thou art crunchy an taste good with ketchup.
Ben niet helemaal zeker welk probleem je hebt? Maar het openen van een nieuwe tab lijkt mij niet de juiste oplossing. Over het algemeen leidt dat voor veel bezoekers juist tot onduidelijkheid in waar ze zijn en hoe ze eventueel terug kunnen naar de pagina waar ze waren.
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Hele simpele workaround: klik met je scrollwieltje op de link, dat opent in een nieuwe tab. Rechtermuisknop -> openen in nieuwe tab - doet hetzelfde.
Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.
@ikloon Het vervelende is dat je meerdere dingen nodig hebt. De username van de auteur, een link naar het artikel en meestal ook een stukje tekst. Het gebruiken van de backknop is onhandig omdat je voor de username van de auteur ook weer verder moet klikken. Je verliest dus je geopende topic in je browsergeschiedenis, omdat je vanuit een punt in het verleden weer verder gaat.
Het gaat dus zo (ik schrijf de volledige browsergeschiedenis uit)
1. Artikel
[druk op "Feedback"]
2. Artikel -> Geachte Redactie
[druk op "nieuw topic]
3. Artikel -> Geachte Redactie -> Nieuw topic.
*vul details in*
[Shit, nou heb ik de username van de auteur nodig. BACK]
4. Artikel -> Geachte Redactie
[BACK]
5. Artikel
[Klik op auteur]
6. Artikel -> auteur
en *poef*, je kunt nu niet meer vooruit naar je topicstart.
Persoonlijk vind ik het bijzonder irritant dat je dus sowieso door moet klikken om de tweakers username van een auteur te weten te komen. Laat dat dan gewoon op de pagina van het artikel zien. Kun je 'm ook gewoon in de reacties makkelijk @-en als dat nodig is.
Nóg fijner zou zijn als je alle relevante gegevens (link, @auteur, quote) gewoon meteen in je klembord kan laten zetten.
En nóg fijner is als dit gewoon helemaal niet via het forum hoeft maar er een apart systeem is om foutjes te melden, die direct op de pagina van het artikel te gebruiken is
Het gaat dus zo (ik schrijf de volledige browsergeschiedenis uit)
1. Artikel
[druk op "Feedback"]
2. Artikel -> Geachte Redactie
[druk op "nieuw topic]
3. Artikel -> Geachte Redactie -> Nieuw topic.
*vul details in*
[Shit, nou heb ik de username van de auteur nodig. BACK]
4. Artikel -> Geachte Redactie
[BACK]
5. Artikel
[Klik op auteur]
6. Artikel -> auteur
en *poef*, je kunt nu niet meer vooruit naar je topicstart.
Persoonlijk vind ik het bijzonder irritant dat je dus sowieso door moet klikken om de tweakers username van een auteur te weten te komen. Laat dat dan gewoon op de pagina van het artikel zien. Kun je 'm ook gewoon in de reacties makkelijk @-en als dat nodig is.
Nóg fijner zou zijn als je alle relevante gegevens (link, @auteur, quote) gewoon meteen in je klembord kan laten zetten.
En nóg fijner is als dit gewoon helemaal niet via het forum hoeft maar er een apart systeem is om foutjes te melden, die direct op de pagina van het artikel te gebruiken is
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 26-11-2019 15:43 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat het "Feedback" linkje dat naast een nieuwsbericht staat (onder de naam van de auteur) niet in een nieuw window/tab opent, waardoor zoals @.oisyn perfect illustreert het wat onhandig is om na het aanmaken van het GR topic, nog de benodigde gegevens er makkelijk bij te pakken.ikloon schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:30:
Ben niet helemaal zeker welk probleem je hebt?
Wat in al mijn naïviteit simpel op te lossen zou moeten zijn door:
HTML:
1
| <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/43" rel="nofollow">Feedback</a> |
vervangen door
HTML:
1
| <a href="https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/43" rel="nofollow" target="_blank">Feedback</a> |
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Dank voor de duidelijke uiteenzetting en daarmee opheldering @.oisyn. Het is me nu duidelijk. 
Dit lijken me goede opties voor een oplossing van dit probleem. Dus dank voor de feedback..oisyn schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 15:36:
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Misschien moet dit issue iets ruimte gezien worden.
Zelf klik ik al bewust met 'open in new tap' en 'open in new window'' met de middelste-muisknop of de rechter-muisknop. Maar ik besef dat niet iedereen dat altijd doet.
Bij Tweakers ervaar ik al dat links naar 'buiten tweakers' automatisch in een nieuwe tab openen, maar binnen tweakers gaat het meestal in de zelfde pagina (als je met links klikt).
Misschien is het een idee om dit linker muis knop gedrag voor tweakers te laten aanpassen met voor diverse klasses aangeven of de link in een dezelfde plaats, in een nieuwe tab of in een nieuw window geopend moet worden. En dan zie ik dat voor de link varianten: Binnen het huidige tweakers deel (nieuws, reviews, pricewatch.... ) of binnen het zelfde topic of zo.
Dan kan de tweakers-engine de html code genereren met de opties zoals Orion84 het hier al aangeeft.
Zelf klik ik al bewust met 'open in new tap' en 'open in new window'' met de middelste-muisknop of de rechter-muisknop. Maar ik besef dat niet iedereen dat altijd doet.
Bij Tweakers ervaar ik al dat links naar 'buiten tweakers' automatisch in een nieuwe tab openen, maar binnen tweakers gaat het meestal in de zelfde pagina (als je met links klikt).
Misschien is het een idee om dit linker muis knop gedrag voor tweakers te laten aanpassen met voor diverse klasses aangeven of de link in een dezelfde plaats, in een nieuwe tab of in een nieuw window geopend moet worden. En dan zie ik dat voor de link varianten: Binnen het huidige tweakers deel (nieuws, reviews, pricewatch.... ) of binnen het zelfde topic of zo.
Dan kan de tweakers-engine de html code genereren met de opties zoals Orion84 het hier al aangeeft.
Pagina: 1