Nieuwe Threadrippers en Core Extreme

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 22:49

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
reviews: Twee nieuwe hedt-platforms - AMD tegen Intel

@willemdemoor

Ik ben totaal geen expert op dit gebied maar ik lees / bekijk in zekere zin genoeg artikelen en video's om globaal een idee te hebben wat er speelt en wat er gebeurd. Nu kom ik deze review tegen en die viel mij een beetje tegen.

Een review zou ik persoonlijk graag objectief willen zien, al dan niet een mening (of beter nog feiten..) met hele sterkte argumenten. Graag dan ook concreet zonder suggestief te zijn. Voorbeelden:
De nieuwe hedt-processors van Intel kosten namelijk nog maar de helft van de vorige generatie
"namelijk nog maar" - je kan dit net zo goed interpreteren als : "je hebt altijd te veel betaald"
Met de derde generatie gaat de wereld weer op z'n kop, maar niet zoals je zou verwachten.
Je bent denk ik de enige die vindt dat de wereld weer op z'n kop gaat? :)
Wie wel aan prijsverlagingen doet, is Intel.
Oef..is dat het enige wat eruit gehaald kan worden?

Gewoon zoveel wat ik lees strookt niet met wat ik bij andere outlets lees/zie. Wat op zich geen probleem is, mits beargumenteerd met een mooie mening of feiten. Wat ik zo jammer vind is dat er zoveel werk is gestopt in het testen en de benchmarks maar dat het verhaal + conclusie daaromheen met alle respect niet tot dat zelfde niveau komen.

Als we het even vergelijken met Linus Tech Tips, dan weet je een beetje wie die persoon is. Je kent z'n "personality", waardoor je soms ook iets betere context hebt c.q. kan relativeren. Je hebt dan soms ook meer met een mening te maken dan een feitelijke review. In het geval van Tweakers zou ik dan toch meer richting de kant van echte journalistiek gaan. Juist die kleine "dingetjes" soms even weglaten.

Again dat zelfde voorbeeld:
De nieuwe hedt-processors van Intel kosten namelijk nog maar de helft van de vorige generatie
Dit is een feit met een "mening" erin.

Letterlijk heel de review zou beter tot zijn recht komen als al dat soort dingen werden veranderd in zinnen als:
De nieuwe hedt-processors van Intel kosten de helft van de vorige generatie
Maar dan mag het van mij ook gewoon iets dieper. Is het nu de helft omdat ze geld verliezen, of is dat een PR dingetje dat iedereen dat denkt? Naar mijn inziens heeft Intel gewoon jarenlang te veel geld gevraagd en maken ze nu nog steeds winst. Maar dat is nou exact uitzoek werk wat ik van jullie wil lezen.

---

Overigens, ik wil puur mijn feedback geven. Ik heb je getagged omdat men dit wilt, maar het is zeker niet persoonlijk aan jou gericht. Gewoon in general wilde ik dit kwijt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 26-11-2019 00:04 ]