Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karennn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo,

ik wil mijn Philips 65OLED803 graag uitbreiden met luidsprekers om het geluid tijdens tv kijken te verbeteren.

Nu heb ik een paar mooie KEF LS50 boxen (niet de wireless) gezien en ik vraag mij af of ik deze (passieve) boxen rechtstreeks aan de tv kan hangen (ik denk via de digital audio output?) en of de boxen dan nog enigszins tot hun recht komen.

En zo niet, welke andere betere oplossingen zijn er?
Kan ik beter een versterker tussen tv en boxen hangen en zo ja wat zou een goede optie zijn?
Zie dat ik voor 150 euro meer ook de kleinere, maar wel actieve KEF lsx boxen kan aanschaffen.

Ik ga liever voor losse boxen dan voor een soundbar.
Surround geluid vind ik niet nodig.

Ben benieuwd!

groet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:04
nee
want die speakers hebben alleen zon banaanstekker input
verder niks

dus geen digital audio of whatever
zal misschien wel te converteren zijn
maar of het dan wijs is om voor deze speakers te kiezen lijkt me nogal de vraag

je geeft aan geen sound bar te willen maar misschien is dat toch nog niet zon gek idee

pricewatch: Philips TAPB603/10

dit is een nieuwe soundbar net op de markt
en die is geoptimaliseerd ook voor gebruik in combinatie met je tv

hier wat meer info:

https://www.philips.nl/c-...ries-soundbar-luidspreker

[ Voor 103% gewijzigd door boyette op 25-11-2019 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26
Karennn schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:09:
Hallo,

ik wil mijn Philips 65OLED803 graag uitbreiden met luidsprekers om het geluid tijdens tv kijken te verbeteren.

Nu heb ik een paar mooie KEF LS50 boxen (niet de wireless) gezien en ik vraag mij af of ik deze (passieve) boxen rechtstreeks aan de tv kan hangen (ik denk via de digital audio output?) en of de boxen dan nog enigszins tot hun recht komen.

En zo niet, welke andere betere oplossingen zijn er?
Kan ik beter een versterker tussen tv en boxen hangen en zo ja wat zou een goede optie zijn?
Zie dat ik voor 150 euro meer ook de kleinere, maar wel actieve KEF lsx boxen kan aanschaffen.

Ik ga liever voor losse boxen dan voor een soundbar.
Surround geluid vind ik niet nodig.

Ben benieuwd!

groet!
Die speakers zijn passief, dus die vereisen een versterker. Dat kan ook een miniAmp van eBay of vergelijkbaar zijn. Zijn niet duur gelukkig. Sommige tv's hebben alleen een digitale uitgang, dan moet je nog een digitaal naar analoog convertor ertussen zetten, zijn ook niet duur :).

Actieve speakers kopen kan natuurlijk ook, maar als je deze hebt liggen, en dit zijn goede speakers, is dat wel een beetje zonde ergens.