Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fanless laptop ter vervanging van Dell 7370

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kun
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 25-09 10:49
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, YouTube'en en beetje programmeren.

Wat is je budget?
Geen limiet.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar niet veel buiten de deur, maar wel veel van de bank, naar bed, naar de WC, e.d.. Dus ben wel op zoek naar een ultra book.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik zoek een laptop van goede kwaliteit, geen Medion o.i.d..

Helaas bestaat er in de Pricewatch geen 'fanless' filter. Dit is voor mij echt een harde eis. Ik wil nooit meer een laptop met een ventilator. Daarnaast zijn veel zakelijke modellen niet opgenomen in de Pricewatch, dat maakt het zoeken nog iets lastiger.

Ik hoop dus dat er misschien mensen zijn die een fanless laptop hebben die me er een kunnen aanraden. Ik wil wel het liefst minimaal een 13" scherm.

Laptops die ik tot nu toe heb gevonden die ik wel overweeg zijn:Helaas zijn veel modellen die eerst fanless waren dat nu niet meer, zoals de XPS 2-1 en de Dell 7300..

Alle reacties

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Bij veel laptops staat de fan bij lichte belasting stil en zul je hem dus niet vaak horen.

Als je persé fanless wilt en nog wat meer inspiratie zoekt, kun je in de pricewatch ook filteren op Y-serie processors. Die zijn meestal (niet altijd) fanless. Bijv (alleen nieuwste gen Y-cpu's aangevinkt): categorie: Laptops

Of nog een optie die volgens mij niet in de PW staat: https://www.amazon.co.uk/...-3200x1800/dp/B07ZTS6PQ4/

[ Voor 13% gewijzigd door LukasW op 26-11-2019 13:19 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een Chromebook geen optie? Bijv. https://www.asus.com/nl/2...S-Chromebook-Flip-C434TA/

Heb deze zelf en ook voor de doelen die jij noemt (programmeren erop doe ik dan niet, dus dat is mss een showstopper). Geen fan en batterij gaat 10 uur mee.

[ Voor 45% gewijzigd door Palomar op 26-11-2019 13:10 ]

• Kun
LukasW schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:05:
Bij veel laptops staat de fan bij lichte belasting stil en zul je hem dus niet vaak horen.

Als je persé fanless wilt en nog wat meer inspiratie zoekt, kun je in de pricewatch ook filteren op Y-serie processors. Die zijn meestal (niet altijd) fanless. Bijv (alleen nieuwste gen Y-cpu's aangevinkt): categorie: Laptops

Of nog een optie die volgens mij niet in de PW staat: https://www.amazon.co.uk/...-3200x1800/dp/B07ZTS6PQ4/
Thanks voor de tip om te filteren op de Y-cpu's. Viel me alleen wel op dat de 10e generatie geen Y varianten heeft?

Die Dell is ook een goede optie, die ga ik zeker overwegen! Fanless is wel een keiharde eis voor mij, want ik wil dat de laptop stil is in alle omstandigheden.
Palomar schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 13:08:
Een Chromebook geen optie? Bijv. https://www.asus.com/nl/2...S-Chromebook-Flip-C434TA/

Heb deze zelf en ook voor de doelen die jij noemt (programmeren erop doe ik dan niet, dus dat is mss een showstopper). Geen fan en batterij gaat 10 uur mee.
Ik ben groot voorstander van Chromebooks, maar helaas is ontwikkelen niet echt goed mogelijk op een Chromebook, dus ben toch op zoek naar iets met Windows, Linux of macOS.

• LukasW
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-01 09:12
Kun schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:31:
Viel me alleen wel op dat de 10e generatie geen Y varianten heeft?
Ze zijn wel aangekondigd (Comet Lake Y en Ice Lake Y), maar ben ze verder nog niet tegengekomen in een product.

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-10 14:32
Kun schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 21:31:
[...]

Thanks voor de tip om te filteren op de Y-cpu's. Viel me alleen wel op dat de 10e generatie geen Y varianten heeft?

Die Dell is ook een goede optie, die ga ik zeker overwegen! Fanless is wel een keiharde eis voor mij, want ik wil dat de laptop stil is in alle omstandigheden.

[...]

Ik ben groot voorstander van Chromebooks, maar helaas is ontwikkelen niet echt goed mogelijk op een Chromebook, dus ben toch op zoek naar iets met Windows, Linux of macOS.
Je kunt op je chromebook een tweede desktop omgeving naast chromeos draaien.

Crouton, een project door een developer van Google, zet er een tweede desktop omgeving bij die ook gewoon draait op de linux kernel waarop je bestaande chromeos draait. Volgens mij ben je dan wel beperkt tot Ubuntu desktop omgevingen.

Je kunt dan zelfs switchen tusses beide omgevingen met sneltoetsen.

Ook weer te verwijderen zonder dat het invloed heeft op chromeos of op je garantie.

Edit: Je hebt ook ChrUbuntu, maar daar heb ik geen kennis van, leek mij meer impact te hebben op mijn chromeos installatie... die ik juist heb om geen gezeur te hebben (daar is mijn ontwikkelmachine voor ;) ).

[ Voor 21% gewijzigd door 2green op 27-11-2019 15:19 ]

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:36
Kun schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:52:
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, YouTube'en en beetje programmeren.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar niet veel buiten de deur, maar wel veel van de bank, naar bed, naar de WC, e.d.. Dus ben wel op zoek naar een ultra book.

Helaas bestaat er in de Pricewatch geen 'fanless' filter. Dit is voor mij echt een harde eis. Ik wil nooit meer een laptop met een ventilator. Daarnaast zijn veel zakelijke modellen niet opgenomen in de Pricewatch, dat maakt het zoeken nog iets lastiger.

Ik hoop dus dat er misschien mensen zijn die een fanless laptop hebben die me er een kunnen aanraden. Ik wil wel het liefst minimaal een 13" scherm.

Laptops die ik tot nu toe heb gevonden die ik wel overweeg zijn:Helaas zijn veel modellen die eerst fanless waren dat nu niet meer, zoals de XPS 2-1 en de Dell 7300..
Naar de WC? :? Zit je daar zolang dat je een laptop mee wilt?

Al gedacht over een tablet? Met een los toetsenbord?

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 11:11
Ik heb zelf een fanless xiaomi laptop. Steekt er een nvme in, en hij kan goed mee!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-11 20:15
Kun schreef op maandag 25 november 2019 @ 21:52:

Book2 is zeker niet fanless. Die blaast al bijna als je er naar kijkt.

• Kun
tritimee schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:42:
[...]

Book2 is zeker niet fanless. Die blaast al bijna als je er naar kijkt.
De 13” variant met i5 processor is fanless, alle overige uitvoeringen niet.

• Kun
PhanToM__ schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:36:
Ik heb zelf een fanless xiaomi laptop. Steekt er een nvme in, en hij kan goed mee!
Welk model van Xiaomi heb je?

• Kun
ExploitSolo schreef op woensdag 27 november 2019 @ 15:23:
[...]

Naar de WC? :? Zit je daar zolang dat je een laptop mee wilt?

Al gedacht over een tablet? Met een los toetsenbord?
Voor lange sessies op het toilet is het best lekker om wat mailtjes af te handelen. Ik heb in het verleden een Surface Pro gehad, maar dat scherm is net te klein en daarnaast is het bijna onmogelijk om het op schoot te gebruiken door de kickstand.

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 11:11
Kun schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:06:
[...]

Welk model van Xiaomi heb je?
Dit is nog een vrij oude xiaomi toestel, 12,5 inch, met een y-cpu.

Ik denk dat ze nog veel meer en nieuwere modellen hebben.
Pagina: 1