Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1049539

Topicstarter
Mijn vraag:
Mijn televisie kastje van KPN heeft een ethernet aansluiting. Echter zit het enige punt waar ik deze op kan aansluiten in de meterkast aan de andere kant van het appartement. Is er een manier om toch televisie te kunnen kijken via mijn kastje zonder een meters lange kabel aan te schaffen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
TV kastje: Arris VIP2952 V2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb wel ethernet ontvangers gezien die in het stopcontact kunnen. Echter vind ik deze nogal duur dus vraag me af of er een andere oplossing is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Koop een setje powerline adapters. Klaar :)
categorie: Powerline

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktkaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:18

ktkaas

Mobile netwerk fixer

Beste en voordeligst is toch echt LAN kabel trekken. Wellicht zit er een loze leiding waarmee je kabel kan trekken. Vooral voor de performance van het kpn kastje is lan kabel het beste, powerline moet zijn signaal door een gedeelt medium versturen wat de kans op signaal verlies aanzienlijk maakt.

Field Service Engineer Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Microkid Tnx, zal er eens naar kijken.
@ktkaas Dat gaat hem helaas niet worden. Huur een klein appartementje en kan er niet zomaar een kabel trekken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:05
Heb je een coax-aansluiting? Dan twee van deze: https://www.coolblue.nl/p...ia-over-coax-adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:41
Anoniem: 1049539 schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:13:
@Microkid Tnx, zal er eens naar kijken.
@ktkaas Dat gaat hem helaas niet worden. Huur een klein appartementje en kan er niet zomaar een kabel trekken ben ik bang.
Toevallig een telefoonaansluiting dichtbij?

Niet zelden zit daar een UTP kabel achter en anders is de bestaande kabel wel te vervangen door een UTP kabel. UTP doosje ipv telefonie monteren (of kabel er uit laten hangen) en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@MarcoC @Rukapul Helaas beide aansluitingen niet aanwezig. Dank voor jullie reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:01

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

TV dichter bij de meterkast zetten.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:07
Kun je niet de kabel onder de plakplint kwijt langs 't laminaat? Als je die hebt natuurlijk. Zo heb ik dat ook opgelost namelijk vanuit de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@S-te-fan Er zitten helaas meerdere deuren tussen. Daarnaast hangt de meterkast op hoogte in de woonkamer dus is de kabel dan te zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:07
Tsja je moet wel creatief zijn.

Hier steek ik vanaf de meterkast de gang over. Onder het laminaat door heb een sleuf in de vloer gemaakt waar precies kabel in kan liggen. Vervolgens onder de plint langs naar de woonkamer waar ik een muur passeer, maar een boormachine doet wonderen daarvoor door vanaf beide zijdes zo dicht mogelijk in de hoek te boren. En bij de tv ga ik met een plakgootje omhoog.

Onder het laminaat door kun je bij de deur ook doen, of als er een drempel in zit nog makkelijker. Klein gootje erin frezen of met hand erin maken voor je kabel. Niet altijd de sjiekste oplossing Maar als 't werkt, werkt 't!

Andere oplossing is een power line gebruiken zoals al eerder voorgesteld.
Pagina: 1