Toon posts:

[Ubiquiti] Unifi Controller vraag om onbekende logingegevens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Duranco2001
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 25-03 15:46
Beste,

Ik heb recent een access point van Ubiquiti AP AC Pro gekocht voor een snellere verbinding en een groter bereik. Vanavond wilde ik de AC installeren, maar dat ging niet zoals beschreven in de handleiding van Ubiquiti. De installatie vraagt een inlog en wachtwoord, maar die heb ik niet. Volgens de handleiding moet er een wizard komen, maar die komt niet. Ik heb verschillende inlog en wachtwoorden gebruikt (admin, ubnt, 1234 etc), maar het lukt. Weet iemand wat ik moet doen om door te kunnen met de installatie?

Ik heb de AC aangesloten op de Experiabox. Daarnaast heb ik nog een AC van sitecom aanstaan, deze vervang ik zodra de ubiquiti werkt.

Ik heb tevens de firewal van Bitdefender uitgezet, maar ook dit had geen effect.

Kan iemand mij verder helpen?

Bedankt,
Jeffrey

Beste antwoord (via rens-br op 27-11-2019 14:49)

• Duranco2001
Hallo Rens,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de melding gekopieerd en geplakt. Ik begrijp niet zo goed hoe ik een foto moet uploaden, maar ik heb het nu opgelost door een oudere versie te installeren. Nu heb ik wel verbinding met de AC.

Topic kan dus sluiten.

Groet,
Jeffrey

Alle reacties

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je wel een UniFi controller draaien? Daar moet je je AP adopten....

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:02
Waar vul jij dat wachtwoord en login uberhaupt in?

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-05 22:58
ik denk dat het voor jou het makkelijkste is om op een smartphone even de unifi app te installeren en vanuit daar verder te gaan: https://help.ubnt.com/hc/...with-the-UniFi-Mobile-App

What's in the case?

• Duranco2001
Goedemorgen! Bedankt voor jullie reacties. Ik heb controller versie 5.12.35 geïnstalleerd. Als ik dit programma open dan moet ik eerst een Name Your Controller opgeven en vervolgens inloggen.

De app zal ik vanavond downloaden en uitproberen. Nogmaals bedankt! :)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Duranco2001 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 07:32:
Goedemorgen! Bedankt voor jullie reacties. Ik heb controller versie 5.12.35 geïnstalleerd. Als ik dit programma open dan moet ik eerst een Name Your Controller opgeven en vervolgens inloggen.
Standaard staat tegenwoordig Cloud Login aan in de Controller, je moet dus inloggen met je Unifi Cloud account. Deze kan je aanmaken via deze link. Zie verder ook deze how-to voor het installeren van de Controller.

Mocht je verder nog tips nodig hebben voor het instellen van de AP, kan je ook even kijken in deze post: rens-br in "[Ubiquiti UniFi AP] Installeren ingewikkeld voor leek?"

Verder heb ik even je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

[Voor 4% gewijzigd door rens-br op 26-11-2019 09:32]

• Duranco2001
Bedankt voor de reactie. Ik heb nu een account aangemaakt. Dus dat werkt. Ik heb nu alle gegevens in gevuld, maar ik krijg een foutmelding wanneer de controller wil "finish". De foutmelding:

Cannot configure Controller
Admin name can contain upper and lower letters, numbers and underscor

Ik heb mijn gebruikersnaam al aangepast, evenals de wifinaam, maar het helpt niet. Iemand een idee wat ik moet aanpassen?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Duranco2001 schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 19:41:
Cannot configure Controller
Admin name can contain upper and lower letters, numbers and underscor
Weet je zeker dan er 'can' staat? en niet 'can't'? Plaats anders even een screenshot van de foutmelding.

En hoe ziet je gebruikersnaam eruit?

[Voor 5% gewijzigd door rens-br op 27-11-2019 09:11]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Duranco2001
Hallo Rens,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de melding gekopieerd en geplakt. Ik begrijp niet zo goed hoe ik een foto moet uploaden, maar ik heb het nu opgelost door een oudere versie te installeren. Nu heb ik wel verbinding met de AC.

Topic kan dus sluiten.

Groet,
Jeffrey

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Gunner schreef op maandag 25 november 2019 @ 22:05:
Heb je wel een UniFi controller draaien? Daar moet je je AP adopten....
Dat moet niet, je kan met de app ook stand alone devices configureren. Uiteraard wel met de nodige beperkingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee