Beamer met geluid en live tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zoek?
een beamer met geluid en mediaplayer waarmee je onder andere live tv kunt kijken.

Wat is je budget?
Ongeveer 1250,-

Ik wil specifiek een apparaat om ...
Onze smart tv te vervangen, dus
* een stille beamer (full hd) voor een pakweg 150cm breed scherm,
* gemakkelijk live-tv te kijken,
* netflix, youtube, dat soort apps te gebruiken,
* casual een spelletje te doen (via app en nintendo switch dock),
* met fatsoenlijk geluid (hoeft geen highend te zijn),
* en zo min mogelijk afstand bedieningen

Anders gezegd: de FAF-factor moet hoog zijn (familie accepatie factor).

Wat heb je zelf al gevonden?
de beamer is het gemakkelijkst, bijv een optoma.
Qua mediaspeler denk ik aan een nvidia shield. Apps in overvloed. Live tv schijnt het ingewikkeldste te zijn. Gaat dit lukken met hdhomerun? Ik woon in Gouda, zit bij Rekam die ongecodeerd dvb-c en dvb-t doorgeeft. Er zijn geen aps ook tv te kijken.
Qua geluid ben ik nog helemaal blank...hoe kan je zo gemakkelijk mogelijk geluid krijgen? En klein versterkertje met twee boxen? Of voegt een sonos beam veel toe? Moet ik dat inpluggen in de mediaplayer, of juist de beamer?

Welke vragen heb je hier nog over?
Gaat het lukken om alles via één afstandsbediening te krijgen, of moet ik die droom laten varen?

When life gives you lemons, start a battery factory

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@KabouterSuper Aangezien je met een beamer en een mediaspeler niet over een goede geluidsweergever beschikt heb je inderaad een ander apparaat nodig. Dat kan zijn een soundbar, homecinemaset, versterker of receiver. Zie mijn post hier: Jorgen in "Keuze tussen receivers" voor een stappenplan hoe je deze uitkiest.

Speakers kies je door te luisteren in een hifiwinkel. Ze klinken allemaal anders en zijn daardoor echt smaakgebonden. Voor films voegt een centerspeaker echt een heleboel toe.

Als je via de Rekam kijkt, op welke manier krijg je dan je kabelsignaal binnen? Gewoon de standaard coax of heb je toevallig een glasvezelabonnement en komt je Rekam-tv binnen over de glasvezel (RFOG)? RFOG is zo'n beetje de beste manier om je kabel-tv te zien, maar je hebt wel een tuner nodig om dit te ontvangen. Dus of in je tv, of in een losse tuner. Die laatste kun je natuurlijk prima op een receiver aansluiten.

Over het algemeen is het best practice om je mediabronnen op een receiver aan te sluiten en de receiver vervolgens op je tv en/of beamer. Er zijn gevallen te bedenken waarbij je het precies andersom doet (bron → tv → receiver) waarbij de tv dus de hub is, maar meestal is de receiver je hub waarop alles is aangesloten.

Om tot de juiste keuze voor een mediaspeler te komen, raad ik je aan om deze post en de links daarin te lezen: Jorgen in "Android tv box de beste optie? (en zo ja, welke?)" Dat geeft hopelijk wat inzicht en mogelijk een boel nieuwe gerichte vragen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 26-11-2019 01:26 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Jorgen schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 01:18:
@KabouterSuper
Als je via de Rekam kijkt, op welke manier krijg je dan je kabelsignaal binnen? Gewoon de standaard coax of heb je toevallig een glasvezelabonnement en komt je Rekam-tv binnen over de glasvezel (RFOG)? RFOG is zo'n beetje de beste manier om je kabel-tv te zien, maar je hebt wel een tuner nodig om dit te ontvangen. Dus of in je tv, of in een losse tuner. Die laatste kun je natuurlijk prima op een receiver aansluiten.
Dank je voor je antwoorden. Ik heb standaard coax. Glasvezel is voorlopig nog niet beschikbaar helaas.
Het idee is om de tv compleet weg te halen, dus de tv als hub te gebruiken is niet wat ik wil. Maar als ik je goed begrijp dan is de logische aansluitvolgorde:
Tuner en mediaplayer-> receiver -> beamer.

Zijn er mensen met ervaring met hdhomerun in Rekam gebied? Ik kan alleen ervaringen vinden over ziggo gebied (met een ci-card). Ik wil graag de tuner kunnen bedienen vanuit de mediaplayer in plaats van een extra afstandsbediening.

When life gives you lemons, start a battery factory