Help mijn pc doet het ineens niet meer :(

Pagina: 1
Acties:

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ok het volgende:
ik zat net gewoon te internetten op mijn computer (p233mmx, 112mb) tot ineens het beeld wegviel. WTF? dacht ik.
Dus ik reset de pc, gebeurt er ook niks. Nog steeds geen beeld en de harde schijf maakte volgens mij geen geluid. (dat ding maakt sowieso weinig geluid en zit ook achterin de pc, dus ik weet het niet zeker) Het is trouwens een 10gb Seagate schijf, aantal RPM weet ik zo niet. Maargoed, ik resette de pc nog een paar keer, zette hem aan en uit maar nog gebeurde er niks. Nadat ik hem voor de laatste keer had uitgezet en ik wilde hem weer aanzetten, ging hij helemaal niet meer aan :'(
Wat kan dit zijn? De voeding ofzo? Ik ben een ontzettende n00b op dit gebied dus ik heb geen idee waar dit aan ligt...

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

mmm kan de voeding zijn echter ook het moederbord kan stuk zijn zet er eerst eens een andere voeding op en kijk dan wat ie doet ;)

Sommige mensen....

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

kijk even achterop bij je voeding of de kabels goed zitten en of als je m aan doet de fan van de voeding wel gaat draaien, zoniet dan is of je stroom kabel gaar, of t stopcontact waar die op zit, of de voeding idd stuk.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op woensdag 01 augustus 2001 15:03 schreef Hubert het volgende:
kijk even achterop bij je voeding of de kabels goed zitten en of als je m aan doet de fan van de voeding wel gaat draaien, zoniet dan is of je stroom kabel gaar, of t stopcontact waar die op zit, of de voeding idd stuk.
het probleem is juist dat de computer helemaal niet meer aangaat :'(
zal dus wel aan de stroomkabel of voeding liggen..

btw, het kan toeval zijn, maar net toen ik alle kabels uit de pc haalde om hem open te schroeven zag ik dat mijn videokaart (voodoo3) helemaal los zat! hij hing gewoon nog half in het slot. ik heb de pc toen opengemaakt en de voodoo3 weer vastgezet (lijkt niet kapot te zijn gelukkig) maar toen werkte de pc nog steeds niet (duh)

Kan er misschien er verband zijn tussen het feit dat deze voodoo3 kaart half in het slot hing en mijn pc niet meer werkt? Hij zal het moederbord toch niet gemold hebben :'(

Verwijderd

Misschien mobo kapot....voeding kapot...cpu kapot...geheugen kapot....

Kan heel veel zijn... zou ff proberen of als je de stroom eraf haalt en er weer opzet of er dan ubberhaupt iets reageert....

Succes!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Op woensdag 01 augustus 2001 15:14 schreef Frank128 het volgende:

[..]

het probleem is juist dat de computer helemaal niet meer aangaat :'(
zal dus wel aan de stroomkabel of voeding liggen..

btw, het kan toeval zijn, maar net toen ik alle kabels uit de pc haalde om hem open te schroeven zag ik dat mijn videokaart (voodoo3) helemaal los zat! hij hing gewoon nog half in het slot. ik heb de pc toen opengemaakt en de voodoo3 weer vastgezet (lijkt niet kapot te zijn gelukkig) maar toen werkte de pc nog steeds niet (duh)

Kan er misschien er verband zijn tussen het feit dat deze voodoo3 kaart half in het slot hing en mijn pc niet meer werkt? Hij zal het moederbord toch niet gemold hebben :'(
ging de fan van je voeding nog aan?
in elk geval denk ik wel dat je mobo kapot is.
zou zeggen haal ff alles uit je kast, sluit alleen je video kaart aan en zet je mobo ff op clear cmos en zet t m aan, nah 5 sec weer uit, cmos jumper weer op normaal en nogmaals je pc aan, doet ie t nie dan zou je ff kunne kijken voor een ander moederbord of probeer je cpu en vid kaart ff in een andere pc, succes

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Doordat je kaart er niet goed in zat kan het zo zijn dat je mobo de geest heeft geven.
Wat je kunt proberen is om je geheugen er uit tehalen en je pc aan te zetten als ie dan wel wat doet piepen bv is je mem defekt.
Defekt memory kan er namelijk voor zorgen dat het lijkt of je machine dood is.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
bedenk wel dat het hier om een AT systeem gaat. Volgens mij zou iig de ventilator moeten gaan draaien ook als het mobo kapot is..

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Gaat de Fan van je voeding nog aan ??
NEE: voeding/kabels/mobo/check stroom
JA: verder

Krijg je beeld ?? (je zei al nee)
NEE: cpu/vid.kaart/memory naar de donder
JA: je hebt veel mazzel :)

Ik zou de hele pc uit elkaar (laten) halen en stukje voor stukje weer opbouwen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 20:49 schreef -ProXy- het volgende:
Gaat de Fan van je voeding nog aan ??
NEE: voeding/kabels/mobo/check stroom
JA: verder
die gaat dus niet aan (ik ben btw de broer van frank128 en zal hem dus moeten repareren.... |:( ;) ) ik heb de pc nog niet uitvoerig kunnen bekijken maar ik heb de voeding dr al wel ff uitgehaald en die doet het niet als ik er alleen een HD op aansluit (of is het zo dat de kabels naar mobo altijd aangsloten moeten zijn?). Ik heb wel een andere AT voeding liggen maar het kabeltje is te kort dus heb hem nog niet in kunnen bouwen.. ik zal dan binnenkort zn pc wel ff helemaal uit elkaar halen en die voeding testen.
Maar wat ik nog niet begrijp is dat zn pc nog wel een paar keer resette voor ie definitief uitging.. was de voeding dan misschien nog even heel brak (te weinig stroom aan mobo zodat ie reset oid :? )of moet dat echt aan het mobo hebben gelegen?

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 21:12 schreef rick_h het volgende:

[..]

die gaat dus niet aan (ik ben btw de broer van frank128 en zal hem dus moeten repareren.... |:( ;) ) ik heb de pc nog niet uitvoerig kunnen bekijken maar ik heb de voeding dr al wel ff uitgehaald en die doet het niet als ik er alleen een HD op aansluit (of is het zo dat de kabels naar mobo altijd aangsloten moeten zijn?). Ik heb wel een andere AT voeding liggen maar het kabeltje is te kort dus heb hem nog niet in kunnen bouwen.. ik zal dan binnenkort zn pc wel ff helemaal uit elkaar halen en die voeding testen.
Maar wat ik nog niet begrijp is dat zn pc nog wel een paar keer resette voor ie definitief uitging.. was de voeding dan misschien nog even heel brak (te weinig stroom aan mobo zodat ie reset oid :? )of moet dat echt aan het mobo hebben gelegen?
Dat waren de laatste stuip trekkingen hehehe
Pagina: 1