Beste,
Iemand die me opweg kan helpen met het opzetten van een openVPN server op een pfsense router? Momenteel heb ik de server draaien en kan er mee verbinden vanaf een laptop via internet en ook met een telefoon over 4G.
Het extern apparaat krijgt ip adres 10.0.2.2
Mijn locaal netwerk zit in range 10.0.0.1/24
ik kan vanop het extern apparaat pingen naar 10.0.0.1 (de router). Ook kan ik via een browser naar 10.0.0.1 surfen (pfsense configuratie scherm).
Ook pingen naar 10.0.0.5 (mijn DC server) lukt.
Echter 10.0.0.4 (synology) en 10.0.0.6 (apache intranet) lukt niet.
Firewall rules onder openvpn assignment staan op IPv4 * allow any to any
Nog ergens een instelling die ik moet aanpassen? Ik had al gevonden om bij OpenVPN > Server > Advanced Configuration > Custom options dit te plaatsen:
push "route 10.0.0.0 255.255.0.0"
Maar dit verandert blijkbaar niets..
Alvast bedankt!
Iemand die me opweg kan helpen met het opzetten van een openVPN server op een pfsense router? Momenteel heb ik de server draaien en kan er mee verbinden vanaf een laptop via internet en ook met een telefoon over 4G.
Het extern apparaat krijgt ip adres 10.0.2.2
Mijn locaal netwerk zit in range 10.0.0.1/24
ik kan vanop het extern apparaat pingen naar 10.0.0.1 (de router). Ook kan ik via een browser naar 10.0.0.1 surfen (pfsense configuratie scherm).
Ook pingen naar 10.0.0.5 (mijn DC server) lukt.
Echter 10.0.0.4 (synology) en 10.0.0.6 (apache intranet) lukt niet.
Firewall rules onder openvpn assignment staan op IPv4 * allow any to any
Nog ergens een instelling die ik moet aanpassen? Ik had al gevonden om bij OpenVPN > Server > Advanced Configuration > Custom options dit te plaatsen:
push "route 10.0.0.0 255.255.0.0"
Maar dit verandert blijkbaar niets..
Alvast bedankt!
http://www.dumo-technics.com