Gegroet m'n mede Tweakers,
Ben al enige tijd aan het bedenken voor een Game PC, na flink wat onderzoek en heel wat post gelezen te hebben wil ik toch de stap maken om er een aanteschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe steem?
Denk dat een 1440p 144hz monitor wel iets is?
Vooral gamen, vooral FPS games op dit moment, ben wel benieuwd hoe dat is met wat goede specs en een fatsoenlijk scherm, kom nu nog van een oude laptop 1366x768 af en dat is soms toch wel een drama.
Ook nieuwe spellen zou ik graag willen proberen met fatsoenlijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewoon rond het bedrag waar ik op uitkom.
Lig niet wakker van iets meer of iets minder.
Ik wil de PC zelf gaan assembleren, nooit verkeerd om iets totaal nieuws te gaan proberen/leren tevens zodra die werkt door je eigen doen is altijd prachtig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en muismat verder niks omdat ik van een laptop kom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case die ik gevonden heb vindt ik wel chique, lijkt me dus wel een mooi kastje.
Andere kasten vindt ik persoonlijk minder, kan altijd iets over het hoofd gezien hebben.
Ram, cpu cooler gekozen omdat deze mooi bij het gehele zaakje past.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De onboard audiokaart is die fatsoenlijk bij dit moederbord? Omdat ik vooral fps games speel is geluid wel belangrijk voetstappen (csgo included) etc. etc.
Of is een andere moederbord de moeie waard of maakt het allemaal geen cent uit en zeg ik nu iets aparts?
Wil niet geen ATX kast vindt ik toch aan de grote kant in de hoogte mijn bureau is niet al te groot. Stil is ook fijn, zolang het maar geen geluid meer is zoals mijn laptop maakt (klinkt als een opstijgen vliegtuig), ben toch wel een gierige Hollander dus minder centjes voor elektrische tijd is ook wel fijn =P
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie aub svp mijn build willen beoordelen met tips en tricks, weet niet veel van heel het zaakje af daarom kom ik om jullie gunst vragen
-
Eén van deze 3 SSDs wordt hem
-
-
En dit leek me wel een mooi beeldscherm jullie menig?
_
Ben al enige tijd aan het bedenken voor een Game PC, na flink wat onderzoek en heel wat post gelezen te hebben wil ik toch de stap maken om er een aanteschaffen.
Wat wil je doen met je nieuwe steem?
Denk dat een 1440p 144hz monitor wel iets is?
Vooral gamen, vooral FPS games op dit moment, ben wel benieuwd hoe dat is met wat goede specs en een fatsoenlijk scherm, kom nu nog van een oude laptop 1366x768 af en dat is soms toch wel een drama.
Ook nieuwe spellen zou ik graag willen proberen met fatsoenlijke settings.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewoon rond het bedrag waar ik op uitkom.
Lig niet wakker van iets meer of iets minder.
Ik wil de PC zelf gaan assembleren, nooit verkeerd om iets totaal nieuws te gaan proberen/leren tevens zodra die werkt door je eigen doen is altijd prachtig.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis en muismat verder niks omdat ik van een laptop kom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case die ik gevonden heb vindt ik wel chique, lijkt me dus wel een mooi kastje.
Andere kasten vindt ik persoonlijk minder, kan altijd iets over het hoofd gezien hebben.
Ram, cpu cooler gekozen omdat deze mooi bij het gehele zaakje past.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De onboard audiokaart is die fatsoenlijk bij dit moederbord? Omdat ik vooral fps games speel is geluid wel belangrijk voetstappen (csgo included) etc. etc.
Of is een andere moederbord de moeie waard of maakt het allemaal geen cent uit en zeg ik nu iets aparts?
Wil niet geen ATX kast vindt ik toch aan de grote kant in de hoogte mijn bureau is niet al te groot. Stil is ook fijn, zolang het maar geen geluid meer is zoals mijn laptop maakt (klinkt als een opstijgen vliegtuig), ben toch wel een gierige Hollander dus minder centjes voor elektrische tijd is ook wel fijn =P
Wat verwacht je van ons?
Zouden jullie aub svp mijn build willen beoordelen met tips en tricks, weet niet veel van heel het zaakje af daarom kom ik om jullie gunst vragen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Max | € 97,99 | € 97,99 |
| 1 | Videokaarten | XFX Radeon RX 5700 DD Ultra 8GB GDDR6 | € 349,- | € 349,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair Crystal 280X RGB Zwart | € 158,95 | € 158,95 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H100i RGB Platinum | € 125,90 | € 125,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 | € 83,99 | € 83,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair SF600 (2018) | € 116,23 | € 116,23 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.123,06 | ||
-
Eén van deze 3 SSDs wordt hem
-
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 128,05 | € 128,05 |
| 1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3030 1TB | € 133,50 | € 133,50 |
| 1 | Solid state drives | XPG SX8200 Pro 1TB | € 124,99 | € 124,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 386,54 | ||
-
En dit leek me wel een mooi beeldscherm jullie menig?
_
| 1 | Monitoren | MSI Optix MAG271CQR Zwart | € 389,- | € 389,- |