Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

zelf desktop samen stellen of standaard packet kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• brendy
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-07-2023
Momenteel heb ik een laptop vaio windows 10 i5 4de generatie sata ssd schijf en 4GB ram.
Deze wil ik vervangen door een desktop die terug enige tijd meekan...
Deze laptop doet goed voor surfen enz maar voor andere werken stap ik al snel naar mijn werk dekstop omdat deze wat vlotter werkt...

Zelf ben ik een leek maar na enig rondkijken vind ik precies niet echt wat ik zoek.
In principe heb ik niet veel nodig voornamelijk huis en keuken surfen en mailen.
Mijn vrouw is als hobby nog bezig met fotografie en hiervoor zouden we toch een betere pc kunnen gebruiken.. Echt bewerken van de foto's doet ze nog niet maar wel veel foto's bekijken wissen enz.
Dit zou eigenlijk zeer vlot moeten kunnen gaan als het ware scrollen tussen de foto's zonder haperingen.

Ik zou graag een i7 9 gen processor hebben met 16GB ram DDR4 meer is blijkbaar toch overkill.
en een 500GB NVME SSD schijf.Nog een wifiadapter en standaard videokaart en bluetooth voor geluid te streamen naar mijn hifi installatie.
Meer heb ik eigenlijk niet nodig denk ik en indien wel kan ik later nog uitbreiden. Voor een budget +- 1500 a 2000 euro.

Software gewoon windows 10 64bit om ram geheugen te ondersteunen als ik juist ben.
office en dat zal het zowat zijn...

Het moet gewoon snel werken en indien mogelijk ook compact en geluidsarm.
lenovo thinkstation lijkt me nog dichtst aan te sluiten bij wat ik zoek.

Waarom zou ik zelf willen iets samen stellen omdat ik vind dat voor geconfigureerde systeem nog "oude technologie gebruiken" processor en ssd met sata... en je ook betaald voor dingen die je niet nodig hebt.

Op eerste zicht zie ik niet in waarom met dergelijk budget niet een snellere pc kan samengesteld worden.

De pc zelf in elkaar steken en installeren zal me wel lukken denk ik :)

Graag jullie visie hierover

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je alleen maar surft, met Office werkt en foto's bekijkt heb je echt geen pc van 1500-2000 euro nodig. Neem desnoods gewoon een Intel NUC, dan ben je voor +- 600-750 euro klaar. Compact en geluidsarm, makkelijk achter je scherm weg te werken.
Intel heeft net de nieuwe NUC met generatie 10 CPU aangekondigd, deze loopt tot een NUC met 6-core CPU met 12 threads.
nieuws: Intel kondigt Frost Canyon-NUC's met Comet Lake-processors aan

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 25-11-2019 20:21 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• brendy
Is inderdaad een interessant toestel. Hoeft idd niet zoveel te kosten. Idee is eerder 1 keer iets kopen dat goed is en dan opgebruiken dan iedere 3 -4 jaar te vernieuwen en uiteindelijk evenveel kwijt te zijn.

• --MP--
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Dat lijkt een mooi idee, maar niemand kan in de toekomst kijken. Dus ook al geef je nu 3x zoveel geld uit, dan heb je niet de garantie dat het 15 jaar mee gaat.

Wellicht wil je dan toch net wat anders, of zijn er toch ineens sprongen gemaakt in technologie.
Als je nu gewoon een nette pc koopt voor deze basis taken, dan kun je daar echt wel een tijd mee vooruit.

Qua compactheid is een NUC natuurlijk een top idee.
Voor minder geldkun je ook zelf een nette PC in elkaar zetten. Vraag is natuurlijk wel of je daar een plek voor hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door --MP-- op 25-11-2019 21:42 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met een recente i3 of Ryzen 3, 16GB RAM en een SATA SSD heb je meer dan genoeg.

Maar uitgeven is volstrekt zinloos met het huidige gebruik. Door foto's scrollen gaat namelijk amper wat vragen van je CPU, laat staan dat je meer dan een enkele core gaat belasten. Daar heb je geen dure processor voor nodig. Die 16GB RAM is nu ook volstrekt zinloos maar wellicht heb je er nog wat aan als je met programma's als Lightroom aan de slag gaat. Een NVME SSD is een heel stuk sneller in benchmarks maar dat ga je echt niet merken in de praktijk.

Kijk ook eens naar deze benchmark: https://www.pugetsystems....Performance-Analysis-875/

Zelfs het gebruik van een traditionele harde schijf levert geen merkbare performance verminderingen op.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• brendy
Bedankt voor jullie input. Ik zie nu ook wel in dat het niet zo high end hoeft te zijn. Ik heb eigenlijk een
samsung 850evo 500gb ssd harddisk zitten in mijn laptop. Deze zou ik eventueel kunnen gebruiken in mijn volgende pc dan hoef ik geen windows 10 en office licentie te kopen of zal dit niet lukken wegens anders moederbord ??
Pagina: 1