Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JimmyJoness
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-11 09:38
Ik heb al een hoop gelezen over de nest learning thermostat v3, echter heb ik een specifieke vraag over mijn situatie.

Ik heb een nefit ecomline cv ketel uit 2000. Hierop zit een 2HEAT-DESIGN thermostaat.
Graag wil ik de temperatuur met mijn smartphone regelen en heb een nest v3 besteld.

Echter lees ik allemaal horrorverhalen over aan/uit va modulerend. (Ga ik dadelijk meer verbruiken?).

Mijn vraag: hoe kan ik zien of mijn cv ketel + 2HEAT-DESIGN thermostaat momenteel modulerend werkt, en of het aansluiten van de nest v3 op dezelfde manier zal werken, of dat dit negatief zal uitpakken?

Bedankt!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:42
De 2HEAT zal aan/uit zijn, dus verandert er niets aan de situatie.

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• JimmyJoness
Huidige situatie:
Nefit CV ketel
2heat kamerthermostaat
Aansturing kamerthermostaat enkel vloerverwarming
Radiatoren worden seperaat bediend (handmatig open/dicht draaien).

Gewenste situatie:
Nefit CV ketel
Nest learning thermostat V3
Aansturing kamerthermostaat enkel vloerverwarming
Radiatoren worden seperaat bediend (handmatig open/dicht draaien).

Na een poging tot installatie van de Nest bleek dat op de huidige kamerthermostaat 2 stroomdraden lopen waar 220v op gemeten wordt. Deze draden lopen niet naar de CV ketel, maar blijken naar een klep bij de vloerverwarmingsinstallatie in de meterkast te lopen.

Mijn vragen:

- De nest learning thermostat v3 kan niet op sterkstroom aangesloten worden, heb ik het goed begrepen dat de thermostaat draadloos kan communiceren met de heatlink? (dus kan ik deze bijv wel aan de muur hangen, maar niet op draden aangesloten te worden?.
- Kan ik de heatlink aansluiten op deze klep? (en dus niet op de cv ketel).

Alvast bedankt!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Ik denk dat je eerst wat meer uitzoekwerk te doen hebt. Leuk dat die klep gestuurd werd vanuit de 2HEAT thermostaat, maar hoe werd de CV ketel dan in/uitgeschakeld? Lijkt me sterk dat deze gewoon 24/7 aanstond en dat de klep de temperatuur in huis regelde. Het lijkt erop dat er dus bij de CV-ketel nog een module zit die ook gestuurd werd.

• JimmyJoness
Knielen schreef op maandag 9 december 2019 @ 14:37:
Ik denk dat je eerst wat meer uitzoekwerk te doen hebt. Leuk dat die klep gestuurd werd vanuit de 2HEAT thermostaat, maar hoe werd de CV ketel dan in/uitgeschakeld? Lijkt me sterk dat deze gewoon 24/7 aanstond en dat de klep de temperatuur in huis regelde. Het lijkt erop dat er dus bij de CV-ketel nog een module zit die ook gestuurd werd.
De precieze werking kan ik zo 1 2 3 niet 100% zeker tevoorschijn toveren, echter vraag ik mij af of het in mijn geval belangrijk is.
De 2heat stuurt een aan/uit signaal naar de klep, dat moet de Nest ook gaan doen.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:23
De NEST kan geen 220 sturen. Dus je zult toch eerst meer moeten uitzoeken over de huidige installatie.

• JimmyJoness
blissard schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:54:
De NEST kan geen 220 sturen. Dus je zult toch eerst meer moeten uitzoeken over de huidige installatie.
Ik wil de thermostaat draadloos verbinden met de heatlink (met een aparte USB adapter).
De heatlink kan (voor zover ik weet) 220v aan, toch?

• JimmyJoness
Om het topic af te sluiten: ik heb de handleiding gevolgd met het schema van de stadsverwarming, alles werkt baar behoren en ik ben er blij mee!
Pagina: 1