Black Friday videokaart ter vervanging van GeForce GTX 760

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:13

Wish

ingwell

Topicstarter
Op dit moment draai ik een reeds 2e hands GeForce GTX 760 op mijn systeem, maar ik merk dat het (online) gamen af en toe wat meer vraagt dan wat deze knapperd aankan - hij worstelt een beetje. Dat merk ik vooral bij games als de meest recente uit de Call of Duty reeks, maar ik zit ook te lonken naar bijvoorbeeld Red Redemption 2. De laatste CoD draai ik echt op lager dan middenmoot en hij komt dan uit op Ik zoek de vernieuwde kracht primair hiervoor. Daarnaast rommel ik wel eens wat in Lightroom, maar dat steunt veel meer op de ruim aanwezige geheugen en CPU die dit nog prima trekken. Videobewerking doe ik niet en CAD/CAM achtige dingen... nope, ook niet.

Ik zoek een?
Nieuwe videokaart, die ik idealiter aanschaf tijdens deze Black Friday/week

Wat is je budget?
Dat is een beetje flexibel, maar ik zit aan een max van €350 te denken

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Dat boeit me eigenlijk niet. De laatste 2 videokaarten die ik heb gehad kwamen uit de nVidia stal, maar daar ben ik niet mee getrouwd. Wel fijn als de kaart voldoende blijft ondersteund de aankomende 2 jaren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed
pricewatch: MSI Z97 GAMING 7
32 GB Ram
pricewatch: Samsung LC27FG73 Zwart

Gezien de kast die ik heb, zou ik max 2 slots kunnen gebruiken is mijn inschatting. Die worden nu ook gebruikt

Overklokken?
En nee, ik ga niet overklokken - beschouw mij maar als een nep Tweakert/user. Spul moet gewoon draaien :)

Ik ben benieuwd naar welke range ik zou moeten en kunnen kijken. Of het door jullie voorgestelde dan ook daadwerkelijk in de kortingen valt, is dan voor mij om uit te zoeken :)

No drama

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:05
Je hebt een i7 van 5 jaar oud, en toen al 32 GB erin gezet :O (beetje overkill toenertijd, nu nog steeds ... moet je nagaan ).
Maar, ben je van plan te doen? Nu een nieuwe videokaart en straks nieuwe CPU?
Of straks hele nieuwe pc, want je moederbord zal ook 5 jaar oud zijn.

Let op dat je nu een GDDR5 erin hebt zitten.

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
99ruud99 schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:03:
Je hebt een i7 van 5 jaar oud, en toen al 32 GB erin gezet :O (beetje overkill toenertijd, nu nog steeds ... moet je nagaan ).
Maar, ben je van plan te doen? Nu een nieuwe videokaart en straks nieuwe CPU?
Of straks hele nieuwe pc, want je moederbord zal ook 5 jaar oud zijn.
Nou ja, moederbord, CPU, geheugen en videokaart 2e hands overgenomen voor een zacht prijsje destijds. Mijn PC gebruik ik primair voor 2 dingen zoals gezegd: Games en Lightroom.

Het plan is: nu de videokaart vervangen, dan zie ik volgend jaar of het jaar daarop wel weer of ik ook de andere componenten wil of moet vervangen.
Let op dat je nu een GDDR5 erin hebt zitten.
Ehm, ja, wat bedoel je daarmee?

[ Voor 8% gewijzigd door Wish op 25-11-2019 18:08 ]

No drama

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Wish schreef op maandag 25 november 2019 @ 18:07:
[...]

Nou ja, moederbord, CPU, geheugen en videokaart 2e hands overgenomen voor een zacht prijsje destijds. Mijn PC gebruik ik primair voor 2 dingen zoals gezegd: Games en Lightroom.

Het plan is: nu de videokaart vervangen, dan zie ik volgend jaar of het jaar daarop wel weer of ik ook de andere componenten wil of moet vervangen.
Lijkt mij een goed plan.
Je hebt tenminste geen 4 core zonder HT.

Mosterd na de maaltijd: vanmorgen kon je voor €399 de Gigabyte 5700XT bij Coolblue kopen.
Iets meer dan je budget maar dat was een prima deal.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:55
https://www.pcgamer.com/r...eaks-benchmarks-and-more/

dit geven ze al aan in die pc performance review::

Especially if you're hoping for a smooth 1080p high at 60 fps, in which case you're probably looking at an RX 5700 or RTX 2060 Super with a 6-core/12-thread CPU or better.

Niet alleen de gpu maar cpu zal het ook zwaar krijgen.Voor games wil je nu eigenlijk al een 6core het liefst hebben,of toch de 4790k kietelen om er meer ui te krijgen.
Daarvoor heb je een K versie en dat kan best flink schelen.

Zeker met bepaalde cpu intensieve games zal je tegen het plafond aanlopen met de 4790k.
Ik heb er zelf ook 4790k gehad vandaar.

Call off duty zal echter wel goed moeten draaien met de 4790k met een nieuwe kaart,aangezien deze toch minder cpu intensief is.Echter lees ik wel dat er de nodige problemen zijn met de performance van deze game.Ook met high end systemen...

[ Voor 14% gewijzigd door freaky35 op 25-11-2019 18:29 ]

• Wish

Wish

ingwell

Topicstarter
In ieder geval bedankt voor de antwoorden - volgens mij wat overkill voor wat ik wil, maar op dit moment heb ik een bestelling uitstaan voor dit beestje:
pricewatch: ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC

Prijs vandaag = €386
Komt er nog een betere deal, dan cancel ik deze wel en ga ik daarvoor :)

No drama

Pagina: 1