Assange in ziekenhuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
nieuws: Artsen vrezen dat Assange in gevangenis sterft als ziekenhuisopname u...

@Xtuv

Nou zal ik niet snel topics openen hoor, maar dit heeft werkelijk toch niks meer met Tweakers.net te maken, dit is toch geen medische site ofzo?

Als we van iedereen die ook maar iets met IT te maken heeft (gehad) de medische toestand gaan melden, is dat dan niet meer iets voor Medische-Info.net ofzo? ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
wildhagen schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:58:

Als we van iedereen die ook maar iets met IT te maken heeft (gehad) de medische toestand gaan melden, is dat dan niet meer iets voor Medische-Info.net ofzo? ;)
Het is een what-aboutism, maar het overlijden van bijvoorbeeld Steve Jobs of de grondlegger van Unix werd ook als nieuws gebracht op Tweakers. Vond je dat ook geen plek hebben op Tweakers?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:03:
[...]

Het is een what-aboutism, maar het overlijden van bijvoorbeeld Steve Jobs of de grondlegger van Unix werd ook als nieuws gebracht op Tweakers. Vond je dat ook geen plek hebben op Tweakers?
Een overlijden is nog tot daaraan toe.

Maar wat volgt hierna? Gaan we elke keer als de medische situatie ook maar miniem verandert een artikel krijgen, elke dag één ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54
@wildhagen Ik snap je punt, twijfelde er zelf ook over. Maar ik vind dit wel een relevante ontwikkeling in de zaak VS versus Assange. Grote ontwikkelingen daarin blijven we volgen en verslaan, zie ook:

nieuws: Zweden stopt verkrachtingsonderzoek naar Julian Assange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hoezo is dit een grote ontwikkeling dan?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• terradrone
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Wat een raar topic, uiteraard is dit relevant. Heer Assange is een key speler in een groot verhaal wat op allerlei manieren heel computerliefhebbend nederland raakt in zoveel facetten. Denk wikileaks, denk cablegate. Denk aan zijn jarenlange bivakkeren in de bewuste ambassade in londen. Als heer Assange iets zou overkomen of zijn situatie zou verslechteren spreekt dit velen tot de verbeelding.

Feit dat jij dit topic opent vind ik interessanter, en doet me afvragen wat je stoort hieraan. Er komen vaker items op de tweakers frontpage voorbij die véél minder relevant zijn dat dit artikel, daar hoor ik je nooit over. Wellicht dat een persoonlijke aversie jegens heer Assange je in de weg zit? Of is het het opgesloten zitten - element wat je niet aanspreekt. Evenwel , het item is zeer relevant en spreekt vele lezers tot de verbeelding. Ik denk dat je je frustratie meer bij jezelf moet zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:34:
Wat een raar topic, uiteraard is dit relevant. Heer Assange is een key speler in een groot verhaal wat op allerlei manieren heel computerliefhebbend nederland raakt in zoveel facetten. Denk wikileaks, denk cablegate. Denk aan zijn jarenlange bivakkeren in de bewuste ambassada in londen. Als heer assange iets zou overkomen of zijn situatie zou verslechteren spreekt dit velen tot de verbeelding.

Feit dat jij dit topic opent vind ik interessanter, en doet me afvragen wat je stoort hieraan. Er komen vaker items op de tweakers frontpage voorbij die véél minder relevant zijn dat dit artikel, daar hoor ik je nooit over. Wellicht dat een persoonlijke aversie jegens heer Assange je in de weg zit? Of is het het opgesloten zitten - element wat je niet aanspreekt. Evenwel , het item is zeer relevant en spreekt vele lezers tot de verbeelding. Ik denk dat je je frustratie meer bij jezelf moet zoeken.
Als meneer sterft of uitgeleverd wordt om berecht te worden begrijp ik het wel, een ziekenhuisopname vind ik ook wat ver gaan om daarover een nieuwsartikel op Tweakers te plaatsen...

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Wintervacht schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 19:37:
[...]

Als meneer sterft of uitgeleverd wordt om berecht te worden begrijp ik het wel, een ziekenhuisopname vind ik ook wat ver gaan om daarover een nieuwsartikel op Tweakers te plaatsen...
Die mening deel ik niet met je. Zijn in verzekeringstelling is een voortkomen van het vertrek uit de ambassade, en zijn slechte gezondheid en mogelijke ziekenhuisopname weer hier een mogelijk gevolg van. Uiteraard staat het één niet perse los van het ander.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:03:
[...]

Die mening deel ik niet met je. Zijn in verzekeringstelling is een voortkomen van het vertrek uit de ambassade, en zijn slechte gezondheid en mogelijke ziekenhuisopname weer hier een mogelijk gevolg van. Uiteraard staat het één niet perse los van het ander.
En wat heeft dat precies met technologie te maken?
Een 'in memoriam' stuk kan ik nog begrijpen, maar dit heeft geen toegevoegde waarde m.b.t. wat hij gedaan heeft of technologie, mag van mij lekker op nu.nl blijven.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Wintervacht schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 20:24:
[...]

En wat heeft dat precies met technologie te maken?
Een 'in memoriam' stuk kan ik nog begrijpen, maar dit heeft geen toegevoegde waarde m.b.t. wat hij gedaan heeft of technologie, mag van mij lekker op nu.nl blijven.
Dat mag je vinden, dit is inmiddels de tweede keer dat je dit aangeeft. De eerste keer was het me al duidelijk wat je hier van vind. Blijven herhalen voegt niets toe. Ik blijft bij mijn mening dat ik dit relevante informatie vind.

Overigens worden er sedert lange tijd berichten op tweakers.net geplaatst die niet persé direct iets met techniek te maken hebben, bijvoorbeeld:

nieuws: Steve Jobs bevestigt stofwisselingsaandoening

Als dat je criterium is heb je voor de aankomende tijd een dagtaak om alle niet zuiver techniek-gerelateerde berichten te kenmerken en bij de redactie te melden.

Bovendien staat tweakers.net bol van de berichten over computerspelletjes, iets wat ik persoonlijk erg kinderachtig vind en niet direct "techniek gerelateerd". Tegelijkertijd ben ik mij ervan bewust dat velen hier anders over denken; ikzelf zie het als iets wat de website een minder serieus karakter geeft en meer gericht op kinderen / jongvolwassenen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
terradrone schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 22:12:
[...]

Bovendien staat tweakers.net bol van de berichten over computerspelletjes, iets wat ik persoonlijk erg kinderachtig vind en niet direct "techniek gerelateerd". Tegelijkertijd ben ik mij ervan bewust dat velen hier anders over denken; ikzelf zie het als iets wat de website een minder serieus karakter geeft en meer gericht op kinderen / jongvolwassenen.
Ik vind deze opmerking bijzonder kortzichtig. Sowieso zijn veel games niet gericht op kinderen of jongvolwassenen, maar juist ook op een echt volwassen publiek, zeker de gewelddadigere games.

En 'niet direct techniek gerelateerd'..? Holy shit, als er iets techniek gerelateerd is, dan zijn het games wel. De gemiddelde processor, videokaart en natuurlijk vooral console staat bol van de techniek voor... je raadt het al: games.

Dat games jou niet boeien, helemaal prima. Maar het afdoen als 'niet direct techniek gerelateerd' en 'kinderachtig' slaat nogal de plank mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:59:
[...]

Ik vind deze opmerking bijzonder kortzichtig. Sowieso zijn veel games niet gericht op kinderen of jongvolwassenen, maar juist ook op een echt volwassen publiek, zeker de gewelddadigere games.

En 'niet direct techniek gerelateerd'..? Holy shit, als er iets techniek gerelateerd is, dan zijn het games wel. De gemiddelde processor, videokaart en natuurlijk vooral console staat bol van de techniek voor... je raadt het al: games.

Dat games jou niet boeien, helemaal prima. Maar het afdoen als 'niet direct techniek gerelateerd' en 'kinderachtig' slaat nogal de plank mis.
Dat mag je vinden, da's je goed recht. Ben ik het alleen niet met je eens. Je kunt computerspelletjes "games" noemen, ik blijf vinden dat ze de serieuze aard van deze website aantasten. En daar is niets kortzichtigs aan, dit is simpelweg mijn zienswijze. Dat je hier anders in staat is een tweede.

En ja, computerspelletjes maken gebruik van technische zaken, maar dat doen MRI scanners ook, en daar wordt bijv. amper aandacht aan besteed. Mijn mening is dat bijv techniek in de medische wetenschap, maar bijv ook automotive veel interessanter is dan het spelen van computerspelletjes.

Overigens wil ik je verzoeken taalgebruik als "holy sh*t" achterwege te laten. Ook zonder te schelden kan je een punt maken, en het gaat in tegen de huisregels van tweakers.net .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
terradrone schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:19:
[...]

Dat mag je vinden, da's je goed recht. Ben ik het alleen niet met je eens. Je kunt computerspelletjes "games" noemen, ik blijf vinden dat ze de serieuze aard van deze website aantasten. En daar is niets kortzichtigs aan, dit is simpelweg mijn zienswijze. Dat je hier anders in staat is een tweede.

En ja, computerspelletjes maken gebruik van technische zaken, maar dat doen MRI scanners ook, en daar wordt bijv. amper aandacht aan besteed. Mijn mening is dat bijv techniek in de medische wetenschap, maar bijv ook automotive veel interessanter is dan het spelen van computerspelletjes.
Het één hoeft het ander niet uit te sluiten...
Overigens wil ik je verzoeken taalgebruik als "holy sh*t" achterwege te laten. Ook zonder te schelden kan je een punt maken, en het gaat in tegen de huisregels van tweakers.net .
WTF, val je nou serieus over 'holy shit'? Zo ja, dan ben ik bij deze klaar met deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:20:
[...]

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten...

[...]
WTF, val je nou serieus over 'holy shit'? Zo ja, dan ben ik bij deze klaar met deze discussie :)
Marco, ik ben door precies dezelfde soort bewoording te gebruiken aangesproken door moderators van deze website, waarbij ik er op gewezen ben dat dit soort uitingen als "holy sh*t" etc. niet zijn toegestaan. Ik ben niet degene die hier over valt, het zijn de huisregels van tweakers.net . Als je hier problemen mee hebt staat het je vrij je beklag te doen. Ik neem aan dat de huisregels ook voor jou gelden. De topicstarter kan je hier meer over vertellen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heilige schijt. Niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
terradrone schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:34:
[...]

Marco, ik ben door precies dezelfde soort bewoording te gebruiken aangesproken door moderators van deze website, waarbij ik er op gewezen ben dat dit soort uitingen als "holy sh*t" etc. niet zijn toegestaan. Ik ben niet degene die hier over valt, het zijn de huisregels van tweakers.net . Als je hier problemen mee hebt staat het je vrij je beklag te doen. Ik neem aan dat de huisregels ook voor jou gelden. De topicstarter kan je hier meer over vertellen ;-)
Ga je nou serieus m'n naam opzoeken? :') Ik ben zoals gezegd klaar met je. 'Holy shit' is sowieso niet eens schelden, dus je overdrijft rijkelijk als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Hahn schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:37:
[...]

Ga je nou serieus m'n naam opzoeken? :') Ik ben zoals gezegd klaar met je. 'Holy shit' is sowieso niet eens schelden, dus je overdrijft rijkelijk als je het mij vraagt.
Ja dat is het wel. Als jij in een engelstalig land zulk taalgebruik er op nahoudt wordt je dat niet in dank afgenomen. Misschien dat je door veel tv kijken denkt dat dit normaal is, in de praktijk zeker niet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als je je aan 'holy shit' al ergert... dan vraag ik me af of je wel serieus bent of dat je iets probeert uit te lokken...

Kom op zeg, je kunt ook extreem overdrijven..

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zullen we wel gewoon on topic blijven. Voor taalgebruik kan de tr functie gebruikt worden, dan kunnen de mods daar al dan niet mee aan de slag als zij dat nodig vinden.

Ik denk dat de medische conditie van Assange wel degelijk gewoon hier een bericht rechtvaardigt om dat het van invloed is, of kan zijn, op het hele proces. Wikileaks is of was een belangrijk punt in de sector waar Tweakers de interesse heeft liggen. De afhandeling ervan staat of valt voor een groot deel met Assange, dus als hij wegvalt is dat nieuws.

offtopic:
(Overigens is de gameindustie een van de grote pijlers van de hele ICT ontwikkeling de laatste 30 jaar. Daarnaast is het vanaf het prilste begin een onderdeel van Tweakers geweest.... hoezo een aantasting van tweakers? Hooguit een deel wat jou niet interesseert, maar dat is een totaal non argument. Zo heeft iedereen hier wel onderdelen van de ICT (en breder) die hem of haar niet interesseren. Als we die allemaal toepassen blijft en een lege site over.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

terradrone schreef op zondag 1 december 2019 @ 00:19:
[...]

Fijn dat je zo openhartig bent over je zorgen betreft de negatieve invloeden op de Tweakers community. d:)b
Je staat er echter dusdanig conservatief in dat je de realiteit compleet uit het oog verloren bent.... uit principe het woord ‘games’ niet willen gebruiken? Shit zeg.... :/

Ik vind het persoonlijk erg jammer dat je hierdoor minder kunt genieten van de leuke en sterke community die Tweakers is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:46
@terradrone Het meest schokkende in dit topic is dat je games als kinderachtig beschrijft. Jouw mening is geen feit en je zit er feitelijk compleet naast. Er zijn genoeg spellen voor uitsluitend volwassenen. Een deel zijn een soort interactieve films. Een deel heeft een hoge mate van intelligentie nodig om te kunnen winnen. Stellen dat games kinderachtig zijn, is hetzelfde als stellen dat alle muziek kinderachtig is. Of alle science-fiction verhalen.

Meer on-topic, ook @wildhagen, natuurlijk plaatst Tweakers.net dit nieuwsbericht. Dat komt simpelweg omdat Tweakers.net dat zelf bepaald. Wie heeft ooit vastgelegd dat Tweakers.net alleen maar pure tech-artikelen mag plaatsen? Niemand. Het zou de site om zeep helpen, maar vanaf nu kunnen ze besluiten om alleen nog maar 'my little pony' nieuws te plaatsen.
Naast Assange plaatst Tweakers.net heel wat meer populaire artikelen die niet echt over tech gaan en die weinig tot niks met computer-achtige dingen te maken hebben. Het blijkt echter goed te lopen met artikelen over bijvoorbeeld Elon Musk en zijn bedrijven, of over privacywetgevingen, of over slechte launch van games, enz. Zie je aan het aantal views en reacties ook. En zo levert het indirect meer inkomsten op.
Los van de financiële motivatie, wat is er erg aan dat er eens een voor sommigen minder of totaal niet relevant artikel in het rijtje staat? Het is voor genoeg anderen wel positief. Ik denk dat de meeste tweakers minder dan 10% van de artikelen aanklikt en leest. Ik zelf in ieder geval wel. Wat is er mis met het idee dat er voor iedereen wat tussen staat? Waarom moet een algemeen concept worden aangepast naar persoonlijke voorkeuren?
Even op wat mildere toon, ik snap verder best dat je even nadenkt over zo'n artikel en kan denken dat het niet echt tech-nieuws is en verder voor jou geen interessant artikel, snap ik best. Zeggen dat je niet snel een topic opent en daarna met zoiets onbenulligs komen, is wel opvallend. Hoe erg is het voor jouw leven dat er op een site tussen tientallen artikelen per dag er zo nu en dan een wat minder tech-specifiek artikel staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
@Wootism Volgens mij ben je in de war, realiteit compleet uit het oog verloren? Dus omdat ik jou mening niet deel zou ik "de realiteit uit het oog verloren zijn"? Volgens mij neem je jezelf iets te serieus als je op deze manier naar een ander zijn mening kijkt.

@Playa del C. Jij vind het schokkend dat ik een mening heb anders dan de jouwe? Wen er maar aan, je zult nog veel vaker in een positie terecht komen waar jouw mening niet gedeeld wordt. Maar je hebt wel gelijk: mijn mening is inderdaad geen feit. Ik vraag me ook af waarom je dit zou denken; ik heb ook maar liefst tenminste twee keer letterlijk aangegeven dat dit "mijn mening" is. Waarom je zou denken dat ik iets anders beweer ontgaat me. Punt is wel dat computerspelletjes in mijn beleving redelijk kinderachtig zijn en in mijn optiek te veel aandacht op tweakers.net krijgen. Dat jij deze mening "schokkend" vind, tsja, zegt denk ik vooral iets over jezelf.

On-topic: De techniek / IT bewuste mens wordt al jaren geconfronteerd met het wikileaks / cablegate vraagstuk wat ons allen direct of indirect raakt. Morele vraagstukken of datalekken vs moraliteit en ethische kwesties zetten ons te denken wat dit voor onszelf betekend. Hoe zouden wij zelf in een soortgelijke kwestie keuzes maken, zou je zelf alles opofferen om misstanden aan de kaak te stellen. Een key-speler in deze kwestie is de heer Assange. Alles wat hem raakt , zijn persoonlijke gesteldheid, welzijn en bevindingen zijn in die zin nieuwswaardig te noemen en raakt daarmee ook tweakers.net

Het "spel" wat gespeeld wordt , betrekkende de uiteindelijke beslissing die genomen zal worden door hogerhand over het lot van de heer Assange is er één die zich ontrafelt, weliswaar in slowmotion, maar we zien de contouren van het eindspel zichtbaar worden. Dat laat ons allen daarmee afvragen, wat zou je zelf vinden wat er met hem zou moeten gebeuren. Want ook heer Assange is zeker niet onomstreden. Althans, er hangt een "wolk van geruchten" om hem heen waarvan niemand echt zeker weet wat nu precies waarheid is en wat hiervan op speculatieve gronden gepubliceerd is...

Daarmee nogmaals mijn oordeel, dat alle ontwikkelingen rondom deze persoon zeker nieuwswaardig zijn, al was het maar omdat het tenminste tot de verbeelding spreekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dit soort artikelen niet interessant vindt dan léés je ze toch gewoon niet? 't Zou wat zijn als ik ieder, voor mij niet interessant, artikel in een willekeurige krant moet gaan beoordelen op persoonlijke relevantie en interesse én daarbij de krant moet gaan inlichten met de mededeling dat ik dat soort artikelen liever niet meer zie verschijnen.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
@terradrone Je hebt mijn tekst niet begrepen. Een spel/game is feitelijk niet kinderachtig. Met andere woorden, je kunt niet van mening zijn dat jij gamen kinderachtig vindt. Omdat bijvoorbeeld een heel aantal spellen voor 18+ gemaakt zijn.
Je opmerkingen over games is hetzelfde als roepen dat je de kleur blauw kinderachtig vindt. Of dat je een auto geen vervoersmiddel vindt. En dan daarna ook nog doorgaan op het punt dat je gewoon een eigen mening mag hebben. De moderne fout rond vrijheid van meningsuiting. Die houdt namelijk op waar de feiten beginnen.

Je kunt van mening zijn dat je spellen niet leuk of niet interessant vindt. Geen enkel probleem mee. Daarnaast is het nogal een ontsierende houding door je zo denigrerend op te stellen richting alle volwassenen die wel graag eens een game spelen.

Wat ik dus schokkend vind, is niet dat er iemand op het internet een andere mening heeft dan de mijne. Maar dat er iemand is die feiten en meningen niet uit elkaar kan houden en daarbij niet door heeft dat hij hele groepen mensen wegzet als volwassenen die van kinderachtige dingen houden.

En dan als afsluiter mij de les willen lezen over dat ik maar vast moet wennen aan dat iemand anders eens een andere mening heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Playa del C. op 01-12-2019 14:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Tweakers kan het niet iedereen naar zijn zin maken.

De een vindt dit belangrijk, de ander vind het onzin.

Assange heeft wel connecties met IT dus ik denk dat daarom Tweakers dit heeft geplaatst.

Je hoeft het artikelen niet te lezen. Je kan ook verder scrollen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

terradrone schreef op zondag 1 december 2019 @ 12:53:
@Wootism Volgens mij ben je in de war, realiteit compleet uit het oog verloren? Dus omdat ik jou mening niet deel zou ik "de realiteit uit het oog verloren zijn"? Volgens mij neem je jezelf iets te serieus als je op deze manier naar een ander zijn mening kijkt.
Haha ja, ik ben in de war :D
;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Rockvee2 schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:50:
Tweakers kan het niet iedereen naar zijn zin maken.

De een vindt dit belangrijk, de ander vind het onzin.

Assange heeft wel connecties met IT dus ik denk dat daarom Tweakers dit heeft geplaatst.

Je hoeft het artikelen niet te lezen. Je kan ook verder scrollen.
De vraag is niet of dit voor iedereen interessant is, maar of iemand die zich in de laatste jaren zeer twijfelachtig gedragen heeft (niet alleen de verkrachtingsbeachuldigingen, eerder het selectief publiceren van zaken om samen met de Russen Trump in het zadel werken) dusdanig op een voetstuk gezet hoort te worden door T.net. Alleen omdat een hoop rebelse IT’ers het vet vinden dat Assange vroeger geheimpjes van overheden publiceerde.
Hahn schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:03:
[...]

Stel je nou echt grondleggers van de IT gelijk met een ‘journalist’ die last heeft van grootheidswaanzin?

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 01-12-2019 18:04 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
fsfikke schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:00:
[...]

Stel je nou echt grondleggers van de IT gelijk met een ‘journalist’ die last heeft van grootheidswaanzin?
:z Nee, dat doe ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 01-12-2019 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:25
Ben ik eigenlijk de enige die zich stoort aan de topictitel? Ik dacht "he, er is nieuws, hij is toch opgenomen", was dat bedoeld als een soort 'clickbait' om meer reacties te krijgen of gewoon onhandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-08 22:25

T.C

Hahn schreef op zaterdag 30 november 2019 @ 23:59:
[...]

Dus over de techniek in de consoles en PC's kan je wel schrijven, want dat is techniek.
De nieuwe programmeertalen of technieken.... ook.

De nieuwe GTA of Mario? Hoewel vermakelijk is meer voor IGN.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 1 december 2019 @ 14:34:
@terradrone Je hebt mijn tekst niet begrepen. Een spel/game is feitelijk niet kinderachtig. Met andere woorden, je kunt niet van mening zijn dat jij gamen kinderachtig vindt. Omdat bijvoorbeeld een heel aantal spellen voor 18+ gemaakt zijn.
Je opmerkingen over games is hetzelfde als roepen dat je de kleur blauw kinderachtig vindt. Of dat je een auto geen vervoersmiddel vindt. En dan daarna ook nog doorgaan op het punt dat je gewoon een eigen mening mag hebben. De moderne fout rond vrijheid van meningsuiting. Die houdt namelijk op waar de feiten beginnen.

Je kunt van mening zijn dat je spellen niet leuk of niet interessant vindt. Geen enkel probleem mee. Daarnaast is het nogal een ontsierende houding door je zo denigrerend op te stellen richting alle volwassenen die wel graag eens een game spelen.

Wat ik dus schokkend vind, is niet dat er iemand op het internet een andere mening heeft dan de mijne. Maar dat er iemand is die feiten en meningen niet uit elkaar kan houden en daarbij niet door heeft dat hij hele groepen mensen wegzet als volwassenen die van kinderachtige dingen houden.

En dan als afsluiter mij de les willen lezen over dat ik maar vast moet wennen aan dat iemand anders eens een andere mening heeft.
Daar sla je de plank (feitelijk) toch echt mis. "Een spel/game is feitelijk niet kinderachtig." Dat is jou mening en géén feit. Je denkt je eigen mening tot feit te kunnen dopen, iets waar je erg mee moet oppassen. Het staat éénieder vrij het een gedrag of activiteit van een ander op welke manier dan ook te beleven, daar heb jij niets over te bepalen en zéker niet te stellen of dit een feitelijkheid betreft of niet.

Daarnaast is de mate waarin computerspelletjes gespeeld worden een steeds groter wordend probleem, werkt het ontwrichtend en zijn er inmiddels verslavingscentra gespecialiseerd in het helpen van jongeren om terug te keren in de realiteit en van hun spelletjes-verslaving af te komen. Ook dit is een feitelijkheid.

Kortom: je hebt niets te bepalen over hoe een ander een activiteit beleefd, of hier een mening over heeft. En al zeker niet je eigen mening tot feitelijkheid te dopen. Ik hoop dat je dit gedrag voortaan achterwege laat. Laat een ander een eigen mening / beleving hebben net zoals jou deze vrijheid ook gegeven wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

terradrone schreef op maandag 2 december 2019 @ 00:26:
Kortom: je hebt niets te bepalen over hoe een ander een activiteit beleefd, of hier een mening over heeft. En al zeker niet je eigen mening tot feitelijkheid te dopen. Ik hoop dat je dit gedrag voortaan achterwege laat. Laat een ander een eigen mening / beleving hebben net zoals jou deze vrijheid ook gegeven wordt.
Als jij dat advies nou ook ter harte neemt hebben we een stuk minder off-topic(/troll?) posts hier :w

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
fsfikke schreef op maandag 2 december 2019 @ 09:18:
[...]

Als jij dat advies nou ook ter harte neemt hebben we een stuk minder off-topic(/troll?) posts hier :w
Totaal mee eens. Dit topic is echter al klaar. Het betreffende artikel was al geplaatst en er is wat over gezegd, er kan prima een slotje op.
@terradrone Je hebt meningen en je hebt meningen. En je hebt feiten. Ik ben duidelijk fel tegenstander van het idee dat elk mens zijn eigen mening over alles mag hebben. Omdat een mens en zijn gedachten ondergeschikt zijn aan de feiten. Je kunt heel hard denken en vinden dat je over water kan lopen, dat betekent niet dat je het in realiteit ook kan. Je kunt vinden van games wat je wil en sommige games zijn ook zeker kinderachtig. Feitelijk echter niet elke game. Dat heb ik niet verzonnen en is geen mening van mij en is ook geen mening die ik tot feit promoveer.

Je kunt alles stom of irritant vinden. Daar is geen grens aan. Als jij zonder bescherming op de noordpool staat, kun je het lekker warm vinden. Zou heel opmerkelijk zijn, maar het kan. Je kunt echter niet van mening zijn dat je nog nooit geboren bent (zonder definities aan te passen). Als je een mens bent, kun je niet van mening zijn dat je letterlijk een leeuw bent. Vrijheid van meningsuiting is héél wat anders dan denken dat je over alles een eigen mening kan vormen die ook geldig is.

Nogmaals, alle begrip voor je negatieve opvattingen over games, dat zoek je voor jezelf maar uit. Omdat er genoeg games zijn die door volwassenen voor andere volwassen worden gemaakt, is er geen enkele basis over om te stellen dat alle spellen kinderachtig kan zijn. Ik kan jou spellen laten zien die dieper en serieuzer zijn dan vrijwel alle films, muziek, toneelstukken, enz. Kort gezegd, is jouw opmerking over games gebaseerd op onwetendheid. Geen kennis van de realiteit en de feiten qua games. En het ergste is nog, dat ondanks dat meerdere mensen je daar op wijzen, je niet kan toegeven dat je misschien iets te snel hebt geoordeeld en geformuleerd. Vind je schaken ook kinderachtig? En vliegsimulators? Gokkasten?

Mensen roepen steeds vaker onjuiste dingen en daarna verschuilen ze zich achter dat het hun mening is. Je kunt verder stoppen om het trucje te gebruiken waarbij je datgene waar je van wordt beschuldigd, rechtstreeks terug kopieert. Zelfprojectie is een bewijs dat je weet waar het pijnpunt ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terradrone
  • Niet online
Playa del C. schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:39:
[...]

Totaal mee eens. Dit topic is echter al klaar. Het betreffende artikel was al geplaatst en er is wat over gezegd, er kan prima een slotje op.
@terradrone Je hebt meningen en je hebt meningen. En je hebt feiten. Ik ben duidelijk fel tegenstander van het idee dat elk mens zijn eigen mening over alles mag hebben. Omdat een mens en zijn gedachten ondergeschikt zijn aan de feiten. Je kunt heel hard denken en vinden dat je over water kan lopen, dat betekent niet dat je het in realiteit ook kan. Je kunt vinden van games wat je wil en sommige games zijn ook zeker kinderachtig. Feitelijk echter niet elke game. Dat heb ik niet verzonnen en is geen mening van mij en is ook geen mening die ik tot feit promoveer.

Je kunt alles stom of irritant vinden. Daar is geen grens aan. Als jij zonder bescherming op de noordpool staat, kun je het lekker warm vinden. Zou heel opmerkelijk zijn, maar het kan. Je kunt echter niet van mening zijn dat je nog nooit geboren bent (zonder definities aan te passen). Als je een mens bent, kun je niet van mening zijn dat je letterlijk een leeuw bent. Vrijheid van meningsuiting is héél wat anders dan denken dat je over alles een eigen mening kan vormen die ook geldig is.

Nogmaals, alle begrip voor je negatieve opvattingen over games, dat zoek je voor jezelf maar uit. Omdat er genoeg games zijn die door volwassenen voor andere volwassen worden gemaakt, is er geen enkele basis over om te stellen dat alle spellen kinderachtig kan zijn. Ik kan jou spellen laten zien die dieper en serieuzer zijn dan vrijwel alle films, muziek, toneelstukken, enz. Kort gezegd, is jouw opmerking over games gebaseerd op onwetendheid. Geen kennis van de realiteit en de feiten qua games. En het ergste is nog, dat ondanks dat meerdere mensen je daar op wijzen, je niet kan toegeven dat je misschien iets te snel hebt geoordeeld en geformuleerd. Vind je schaken ook kinderachtig? En vliegsimulators? Gokkasten?

Mensen roepen steeds vaker onjuiste dingen en daarna verschuilen ze zich achter dat het hun mening is. Je kunt verder stoppen om het trucje te gebruiken waarbij je datgene waar je van wordt beschuldigd, rechtstreeks terug kopieert. Zelfprojectie is een bewijs dat je weet waar het pijnpunt ligt.
Goh, je wilt er nog even over doorgaan. Nou goed dan. Je probleem is dat je vanuit je eigen gelijk naar een ander zijn beleving kijkt en daar zo sterk in staat dat er geen ruimte meer bestaat voor een ander om zijn beleving of ideëen te ventileren.
Dat is inderdaad precies wat je doet, je beschrijf je eigen gedrag nauwkeurig. Alleen zie je het zelf niet. Je staat met twee benen in je eigen beleving en gelijk en je ziet geen kans een stapje terug te doen om een ander ruimte te geven voor zijn beleving. Met een aantal nauwelijks ter zake doende slechte voorbeelden probeer je dit eigen gelijk kracht bij te zetten.

Daarmee heeft het, ook weer zoals je zegt, niet zoveel zin meer hier mee door te gaan; je hebt heel mooi verwoord wat er bij je misgaat, het was alleen even nodig dat iemand je een spiegel voorhield. Ik hoop dat je er wat van leert. Voor een volgende keer zou ik een relaas als die je hierboven hebt gedeponeerd eerst een opschrijven, paar uur laten liggen, om hem vervolgens te lezen alsof deze aan jezelf gericht is. Kan zeer verhelderend werken. Zet hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 21:51
Goh het slechtste in iemand zoeken en dan blamen, doen we nu hier ook.
Er is altijd wel iets op of aan te merken op iemand, en er is altijd wel een slecht feit van een persoon te vinden, ook de mening over Assange is een beeld die je nu hebt van de man of kwestie waar hij van beschuldig wordt, nu met deze(verspreide) kennis is het de tegenstanders gelukt hem in een slecht daglicht te stellen, via het medium nieuws. We kennen de man niet persoonlijk maar hebben er wel een mening over, en of het een feit is weten wij niet maar we horen er over.
Respectvol is het niet, en heel laag om je zin te krijgen door iemand slecht te praten.
Een mening laat je dan ook in zijn waarde, maar het wordt steeds meer als waar verkocht en ook zo beoordeeld.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1