Black Friday artikel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 17:11

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
nieuws: Black Friday bood vorig jaar meer maar niet betere aanbiedingen dan d... @arnoudwokke

Dit hele artikel is in verleden tijd geschreven, echter is Black Friday pas aankomende vrijdag. Getuige de comments is er al veel verwarring omtrent de juiste dag, en daar helpt de manier waarop dit artikel is opgezet niet bij lijkt me. Ik snap hem in ieder geval even niet meer, komt dit artikel niet een week te vroeg? :?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:49
Dit artikel gaat zoals ik de kop, en dus ook de rest van het artikel, lees, over Black Friday 2018 in vergelijking met de jaren daarvoor.
Ik neem aan dat ze het nu plaatsen zodat je de aanbiedingen van komende vrijdag beter op hun waarde in kunt schatten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Het artikel gaat dan ook over de Black Friday-aanbiedingen van vorig jaar, 2018.

Was me de eerste keer lezen ook niet opgevallen, dus misschien kan het geen kwaad om in het nieuwsbericht duidelijk te vermelden dat dit dus niet over de aankomende Black Friday gaat :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Aha! Nu zie ik het pas. Is niet meteen obvious nee. Dit is dus meer ter voorbereiding op komende Black Friday. Ik zou de kop dan ook in die richting verduidelijken en dit ook in de eerste alinea zetten (daar word het niet genoemd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSenne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-10 15:53
LankHoar schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:41:
Aha! Nu zie ik het pas. Is niet meteen obvious nee. Dit is dus meer ter voorbereiding op komende Black Friday. Ik zou de kop dan ook in die richting verduidelijken en dit ook in de eerste alinea zetten (daar word het niet genoemd).
Het artikel begint met;
Op Black Friday vorig jaar was de gemiddelde korting bij een aanbieding 16,7 procent, iets onder het gemiddelde van 17 procent over de hele gemeten periode van begin mei tot eind november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
MrSenne schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:43:
[...]

Het artikel begint met;

[...]
Nee, het artikel begint met:
Aanbiedingen op Black Friday waren niet beter dan in de rest van het jaar, zo blijkt uit een data-analyse van Tweakers over gegevens uit de Pricewatch van vorig jaar. Er waren wel meer aanbiedingen, maar vooral op Cyber Monday, de maandag ná Black Friday.
En dit wekte bij mij het vermoeden dat het over dit jaar ging. Er staat nergens "vorig jaar" ofzo, behalve over de PW gegevens maar dat geeft m.i. niet duidelijk aan dat de analyze over 2018 vs 2017 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
LankHoar schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:46:
[...]

Nee, het artikel begint met:

[...]

En dit wekte bij mij het vermoeden dat het over dit jaar ging. Er staat nergens "vorig jaar" ofzo, behalve over de PW gegevens maar dat geeft m.i. niet duidelijk aan dat de analyze over 2018 vs 2017 gaat.
Mwa, 'vorig jaar' is wat anders dan 'afgelopen jaar', dus zo op het oog lijkt het nu wel duidelijk eigenlijk :P Maar ik maakte dezelfde leesfout als jij en wij zijn vast niet de enigen, dus ik ben het met je eens dat het duidelijker aangegeven had kunnen worden :)

Wat al een boel zou schelen is om in het nieuwsbericht überhaupt het jaar '2018' te benoemen. Dit wordt in heel het nieuwsbericht geen één keer gedaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 09:05

arnoudwokke

Redacteur
Het staat al sinds publictatie in de kop, in de inleiding en in de eerste zin van het artikel én in de grafiek... Ik heb er wel een keer 2018 in gezet, zodat de mensen die 'vorig jaar' niet registreren op nog een manier kunnen zien dat het vorig jaar is. Dank jullie wel :)
Pagina: 1