Een passende voIP oplossing

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droogtrommelnl
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-08 19:02
Hey iedereen, bij voorbaat al excuses mocht ik als newbie deze vraag op de verkeerde pagina zetten of mijn post is vrij amateuristisch :/

Mijn vraag
Ik werk voor een consultancy bedrijf waar wij ook mystery calling doen (telefoontjes plegen bij diverse hotels over de wereld waar we de klantvriendelijkheid en kennis van de medewerker testen). Dit doen we met diverse freelancers over de wereld.

Wij zijn op zoek naar een nieuwe oplossing (programma/app) voor het maken van deze mystery calls voor ons en onze freelancers gezien het programma (Zoiper) niet altijd werkt en de support van het bedrijf slecht is. Ook moeten we de caller ID kunnen aanpassen. Met Zoiper kunnen we wel de caller ID veranderen, maar het ligt er per ontvangende provider aan of dit dan ook daadwerkelijk aangepast wordt.

Ook moeten we via het programma telefoontjes kunnen ontvangen (wat onderdeel is van een aantal mystery calling producten) en de gesprekken opnemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op het moment gebruiken wij dus Zoiper, wat gecombineerd moet worden met een SIP provider.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Spoofcard: kan geen telefoontjes ontvangen
Itellas communications: Werkt alleen maar met klanten uit de US (murica...)
KPN: Wil niet meewerken aan caller ID gezien dit vaak gepaard gaat met illegale activiteiten (trust in humanity: lost).

Ik gooi deze vraag hier ook op onder het motto: Nee heb je, ja kan je krijgen. Ik sta daarom ook open voor andere tips en tricks om mijn einddoel te behalen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
AZ >>> CSA

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:32

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Kun je iets meer uitweiden over dat "Caller ID" veranderen? Want dat is iets te generiek.

Op een beetje centrale kan je per gebruiker/identiteit meerdere (uitgaande) telefoonnummers hebben.

Afhankelijk van de afspraken met de provider is er ook Caller ID transparant bij bijvoorbeeld doorschakelen mogelijk (dus dat het nummer wat de telefoniestroom veroorzaakt wordt als afzendernummer gebruikt) en/of dat je specifieke nummers mag uitsturen (desondanks dat ze niet op het netwerk van de provider draaien).

Als het niet-bestaande/willekeurig gegenereerde telefoonnummers wilt meesturen of iets van die aard, dan ga je waarschijnlijk nergens welkom zijn.

Dus wat bedoel je precies met "caller ID kunnen aanpassen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droogtrommelnl
Hi GRDavies75, thanks voor je reactie!

Wat ik bedoel met "caller ID" is dat de mystery caller (ofwel de freelancer) de mogelijkheid heeft om een telefoonnummer in te stellen die vervolgens op de display van de ontvanger komt te staan. Bijvoorbeeld: als het telefoonnummer waarmee ik bel: 0612345678 zou zijn, dat ik dit kan veranderen naar: 0612345679.

We gebruiken dit voor twee typen telefoontjes die wij uitvoeren. Bij het eerste type telefoontjes vertellen wij aan het einde dat het gaat om een trainings call, waarna ze alle gegevens weer moeten verwijderen. Bij het andere type verwachten wij nog een telefoontje terug van het bedrijf (wanneer het om een offerte voor een evenement gaat o.a.).

Bij beiden gaat het er wel om dat het telefoonnummer wat op het display komt te staan gewijzigd kan worden. Wanneer wij steeds met hetzelfde nummer gaan bellen, dan kunnen medewerkers dat nummer herkennen en expres hun best doen voor een goede score. Maandelijks wijzigen gaat soms ook lastig gezien we een aantal call centers hebben waar we 20/30 keer per maand naartoe bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRDavies75
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:32

GRDavies75

PSN-id: GRDavies

Ja, ik snap wel waarom je het wilt, je wilt "authentiek gedrag" van je agents, maar dat klinkt als niet-bestaande nummers meesturen wat een no-no is. Al was het alleen maar dat er ook wel-bestaande nummers gegenereerd kunnen worden en mochten die (onbedoeld) teruggebeld worden, veroorzaak je daar overlast mee.

Het (wel geaccepteerde) alternatief zou kunnen zijn is dat je met een onderdrukt nummer gaat bellen, wat mogelijkerwijs ook triggert dat je agents hun best gaan doen in dat geval, wat ook niet je bedoeling is.

Maar ik heb geen (andere) tip voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droogtrommelnl
Hi GRDavies,

Nogmaals thanks voor je advies. Het is inderdaad een lastige research om een passende oplossing te vinden, zeker gezien meeste bedrijven niet willen mee werken aan het meesturen van niet-bestaande nummers.

Toch echt bedankt dat je mee wou denken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:03
droogtrommelnl schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 10:57:
Hi GRDavies,

Nogmaals thanks voor je advies. Het is inderdaad een lastige research om een passende oplossing te vinden, zeker gezien meeste bedrijven niet willen mee werken aan het meesturen van niet-bestaande nummers.

Toch echt bedankt dat je mee wou denken!
Het kan wel, echter mag het niet. Als je bent aangesloten bij zo'n bedrijf dan heb je keihard in de voorwaardes staan dat je het telefoonnummer niet mag wijzigen in een nummer waar je geen toegang toe hebt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Pagina: 1