WiFi met timer achter Ziggo connect box

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12 09:38
Zojuist heb ik mij Ziggo pakket ontvangen. Helaas is het niet mogelijk om een timer in te stellen op de WiFi van de connect box. Ik zou bijv graag willen dat de WiFi in de nacht automatisch uit gaat en in de ochtend weer aan.

Is het überhaupt mogelijk om achter de connect box een WiFi module te plaatsen die deze functie heeft? Ik wil namelijk niet de gehele routerfunctie verwisselen met een andere router (door bijv de connect box in bridge te zetten). Of is er geen andere mogelijkheid?

Wat betreft het model en prijs van de WiFi of router. Dat is een beetje afhankelijk of ik alleen een WiFi module hoef te kopen of ook daadwerkelijk de router moet vervangen.

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Waarom zou je de wifi 's nachts uit willen hebben?
Wellicht zijn er APs die dit standaard kunnen, maar zelf heb ik dit nooit nodig gehad op consumentenspullen.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Dit kan je gewoon bij parental control instellen :) . (Nu lijkt het erop dat dit gemaakt is tegen gamende kinderen, maar het doet wat je wilt: tijden instellen dat wifi aan staat).

• jojoba007
TommyboyNL schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:29:
Waarom zou je de wifi 's nachts uit willen hebben?
Wellicht zijn er APs die dit standaard kunnen, maar zelf heb ik dit nooit nodig gehad op consumentenspullen.
Mijn kinderen slapen regelrecht boven de WiFi (kamer erboven). Ik wil niet dat ze daar snacht's te veel in liggen. Misschien onnodig, maar toch voor het idee.
Dit kan je gewoon bij parental control instellen :) . (Nu lijkt het erop dat dit gemaakt is tegen gamende kinderen, maar het doet wat je wilt: tijden instellen dat wifi aan staat).
Nee dit kan niet met de WiFI. Je kan geen timer op de WiFi zetten zodat deze ook daadwerkelijk op specifieke tijden uit gaat. Je kan enkel een MAC adres toestaan of weigeren.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Volgens dit topic zou het niet moeten kunnen. Wellicht dat de helpdesk iets anders weet?

En anders lekker analoog, elke avond een doekje die de wifi straling tegenhoudt erover heen? Een bekende van mij neemt dat standaard overal mee naar toe. Hier reduceert dat de ontvangst meteen tot 1 streepje. Overigens een lapmiddel ( :+ ), want wifi van de buren gaat net zo hard door de muren.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 14:35
jojoba007 schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:22:
[...]

Mijn kinderen slapen regelrecht boven de WiFi (kamer erboven). Ik wil niet dat ze daar snacht's te veel in liggen. Misschien onnodig, maar toch voor het idee.
Totaal overbodig.

Niet zoveel luisteren naar de huismoeders op facebook want je creeert nu een probleem wat er niet is. Wil je toch doorzetten? Vergeet je magnetron niet. En de wifi van buren. En je telefoon. En het transformator huisje aan het einde van de straat...

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• jojoba007
ChojinZ schreef op maandag 25 november 2019 @ 16:52:
[...]

Totaal overbodig.

Niet zoveel luisteren naar de huismoeders op facebook want je creeert nu een probleem wat er niet is. Wil je toch doorzetten? Vergeet je magnetron niet. En de wifi van buren. En je telefoon. En het transformator huisje aan het einde van de straat...
Mijn vraag is niet of ik wel of niet naar huismoeders moet luisteren. Mijn vraag is of het mogelijk is om een WiFi module achter de connect box te plaatsen om zo de standaard WiFi van de connect box te vervangen zodat ik daar meer controle over heb. En zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken.

[ Voor 3% gewijzigd door jojoba007 op 25-11-2019 17:28 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12 14:35
jojoba007 schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:27:
[...]

Mijn vraag is niet of ik wel of niet naar huismoeders moet luisteren. Mijn vraag is of het mogelijk is om een WiFi module achter de connect box te plaatsen om zo de standaard WiFi van de connect box te vervangen zodat ik daar meer controle over heb. En zo ja, hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Duidelijk!

Maar hoe ga je dan de rest aanpakken? Het heeft weinig zin om je wifi uit te zetten als er in een straal van 50 meter nog 50 modems/routers/accespoints staan te stralen.

Of je doet niets, of je pakt alles aan. Nog even buiten de discussie of wifi wel of niet schadelijk is, enkel de eigen wifi aanpakken en de rest van de straling laten binnenkomen is niet echt effectief....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
jojoba007 schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:27:
[...]

Tijdschakelaar:

https://www.allekabels.nl.../analoge-schakelklok.html

WiFi Acces Point:

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel/

Extra beveiliging : :+

https://www.aluminiumfolie.nl

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-12 00:14
Een Access Point erachter aansluiten waar dit wel kan lijkt me dan de oplossing als de Connectbox het niet ondersteunt. Al dan niet een simpele Access Point met een fysieke timerschakelaar.

Ik zou wel kijken hoe je verder zaken kan afschermen als dit je zorg is. Er is zoveel meer om rekening mee te houden als je dit allemaal wil afschermen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• jojoba007
ChojinZ schreef op maandag 25 november 2019 @ 17:34:
[...]

Duidelijk!

Maar hoe ga je dan de rest aanpakken? Het heeft weinig zin om je wifi uit te zetten als er in een straal van 50 meter nog 50 modems/routers/accespoints staan te stralen.

Of je doet niets, of je pakt alles aan. Nog even buiten de discussie of wifi wel of niet schadelijk is, enkel de eigen wifi aanpakken en de rest van de straling laten binnenkomen is niet echt effectief....
We hebben afschermende verf op de muren en we dragen allemaal zo'n hoedje met een lange punt op ons hoofd van aluminium folie. 8)7
Pagina: 1