Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitmaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 14:34

Bitmaster

Hardcore Tweaker

Topicstarter
Hey guys,

Ik heb een aantal jaren geleden het Nvidia 3D Vision systeem gehad in combinatie met een Alienware monitor die dat ondersteunde. De 3D bril van Nvidia was een eenvoudige 3D bril met een kleine accu er in (active shutter glasses) die met een miniusb-kabel kon worden opgeladen.

Ik heb altijd spijt gehad van het verkopen van deze set, omdat ik het best wel tof vond. Ik ben nu daarom opnieuw op zoek naar zoiets. Nvidia heeft 3D Vision echter discontinued, en googlend naar alternatieven kom ik tot weinig soeps.

Hebben jullie ideeën, wat is jullie ervaring van dit moment? Zijn er nog 3D-ondersteunende monitors te koop met een hoge refresh rate, waarop een bepaalde set active shutter glasses nog werkt? Het hoeft geen bleeding edge te zijn, ik heb nu ook maar een simpele 1080p monitor (maar een hogere resolutie kan geen kwaad, bijvoorbeeld 1440p). Ook ga ik liever niet over op een dikke VR-headset, ik wil gewoon een lichte bril die met een monitor werkt en waarbij ik mijn bureau nog kan zien (en weg kan lopen).

Ook noteworthy is dat ik inmiddels geen Nvidia GPU meer heb. Dit is mijn systeem op dit moment, met 2x AMD Radeon HD 7950: gallery: Bitmaster (hoewel ik bij een volgende upgrade weer liever overstap op Nvidia Geforce).

Groetjes,
Albert