Samsung C32JG56QQU aankoop waard?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 00:03
Even een kleine hopoff van het BF topic:

Voor de mensen die wellicht de Samsung monitor bij CoolBlue willen gaan kopen: pricewatch: Samsung C32JG56QQU Zwart

Ik zit zelf nog te twijfelen. Het zijn hele mooie monitoren voor de prijs, maar het is wel in een keer een hele smak geld.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-08 15:46
https://www.amazon.com/Sa...smid=ATVPDKIKX0DER&sr=8-1

Mischien heb je wat aan deze reviews

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik raad je echt af om 1440p op 32 inch te nemen.

1440p op 27 inch vind ik echt de max, al helemaal als je 4k hebt gezien op 27 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
je kan ook prima 1440p op 24'' gaan met 125/150% scaling. 32'' is echt bijna meer een kleine tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-08 08:56
Ik meen te herinneren dat enige tijd geleden. De 27" inch versie ook was afgeprijsd naar €249 op Coolblue.

Persoonlijk wacht ik even af of deze aanbieding nog terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Heb ik inderdaad bekeken. Toch veel goede reviews ook...
Jackson6 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:14:
Ik raad je echt af om 1440p op 32 inch te nemen.

1440p op 27 inch vind ik echt de max, al helemaal als je 4k hebt gezien op 27 inch
Ik maak nu gebruik van 1080p 24" schermen: pricewatch: AOC G2460VQ6 Zwart en ik wil eigenlijk al redelijk lang QHD is proberen, zeker in combinatie met 144Hz. Zou toch wel een hele beleving moeten zijn denk ik... Zoals ik in mijn OP al zeg, het is een hele smak geld dus ben totaal niet zeker van mijn zaak...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08

br00ky

Moderator Harde Waren
En dit hoort in desktopaankoopadvies omdat? Schopje naar CAA. Verder topictitel ontdaan van de BF referentie, want dan had je het niet moeten afsplitsen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
pricewatch: Acer KG271UA Zwart deze is ook nog erg goedkoop maar veel backlight bleed, kijkende naar pricewatch zijn de samsungs redelijk stabiel in prijs en zelf de 27'' is niet zo duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Als je van 1080p 24 inch komt raad ik je aan om 27 inch 1440 te kopen met 144Hz en IPS paneel, geen VA.

Ik heb deze nu een maand en bevalt me echt heel goed: pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart

G-Sync werkt daar ook op.

Als je echt wil upgraden zou ik gelijk 1440p ultrawide gaan :9

[ Voor 9% gewijzigd door Jackson6 op 25-11-2019 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
Jackson6 schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:21:
Als je van 1080p 24 inch komt raad ik je aan om 27 inch 1440 te kopen met 144Hz en IPS paneel, geen VA.

Ik heb deze nu een maand en bevalt me echt heel goed: pricewatch: Acer Nitro VG271UP Zwart

G-Sync werkt daar ook op.
Uiteindelijk zou dat natuurlijk het streven zijn, maar op dit moment heb ik daar gewoon het geld niet voor. Dit leek mij een mooie middenweg, zeker als ik er 2 wil kopen. Van het geld van de Acer koop je nu anderhalf beeldscherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
die is wel een stuk duurder en ook aardig wat klachten over bleeding https://www.amazon.com/pr...eviews#reviews-filter-bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:42
Ik heb dus de 27" versie met een Asus 2070 Super. G-Sync werkt zonder problemen, alles werd gelijk herkend.

Voor gamen is 27" curved en 1440p wel echt de sweet spot, als je de bekende review kanalen op Youtube afgaat is dat wel de algemene consensus. De 32" heeft dus ook een lagere DPI. Anyway, over de monitor ben ik redelijk tevreden. Kleuren ootb kijken niet erg lekker weg, maar met een beetje fine tunen kom je een heel eind. Lekker helder, fijne curve, lage response tijd en 144hz is heel prettig. Zwartwaardes zijn acceptabel, maar niet high-end. Voor deze prijs is het een goede deal imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
MusicMaikel schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:22:
[...]

Uiteindelijk zou dat natuurlijk het streven zijn, maar op dit moment heb ik daar gewoon het geld niet voor. Dit leek mij een mooie middenweg, zeker als ik er 2 wil kopen. Van het geld van de Acer koop je nu anderhalf beeldscherm...
Dan zou ik echt even een paar maanden door sparen, het is het geld echt waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
Justevo schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:24:
Ik heb dus de 27" versie met een Asus 2070 Super. G-Sync werkt zonder problemen, alles werd gelijk herkend.

Voor gamen is 27" curved en 1440p wel echt de sweet spot, als je de bekende review kanalen op Youtube afgaat is dat wel de algemene consensus. De 32" heeft dus ook een lagere DPI. Anyway, over de monitor ben ik redelijk tevreden. Kleuren ootb kijken niet erg lekker weg, maar met een beetje fine tunen kom je een heel eind. Lekker helder, fijne curve, lage response tijd en 144hz is heel prettig. Zwartwaardes zijn acceptabel, maar niet high-end. Voor deze prijs is het een goede deal imo.
Heb jij een overzichtje van welke instellingen jij hebt gebruikt voor als ik die van mijzelf krijg?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ruben-e
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-08 16:41
Ik heb de 32 inch net besteld. Heb nu nog een 10 jaar oude 24 inch 1080p monitor van Samsung. Aardige upgrade en een goede prijs voor zo'n monitor. Wil niet te veel geld uitgeven aan een nieuwe monitor. Twijfel inderdaad nog wel een beetje over het formaat i.c.m. 1440p, maar dat gaan we zien. Coolblue heeft een goede return policy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
ruben-e schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:31:
...

Coolblue heeft een goede return policy :)
Dat is OOK weer zo... Kan ze natuurlijk altijd terug sturen als ze niet bevallen.
Justevo schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:24:

Ik twijfel ook een beetje over de DPI... Ik heb nu die AOC monitoren met 92 DPI, de 32" heeft een 93DPI. QHD is natuurlijk dan nog wel van toepassing, maar groter beeld dus komt minder tot zijn recht.

Twijfel, twijfel, ik word er niet goed van 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmpie
MusicMaikel schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:37:
[...]

Dat is OOK weer zo... Kan ze natuurlijk altijd terug sturen als ze niet bevallen.

[...]

Ik twijfel ook een beetje over de DPI... Ik heb nu die AOC monitoren met 92 DPI, de 32" heeft een 93DPI. QHD is natuurlijk dan nog wel van toepassing, maar groter beeld dus komt minder tot zijn recht.

Twijfel, twijfel, ik word er niet goed van 8)7
Ontzettend herkenbaar dit, en als je reviews leest in lagere prijsklasse heeft elke monitor wel iets, of een piep of backlight bleeding of fletse kleuren werd er echt niet goed van maar 400 betalen voor een iets betere is dan wel echt veel te duur weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
tevens merk je niks eigenlijk van 1440p op 32'' omdat het eigenlijk gewoon 1080p op een groter scherm is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
ik heb ook 32 inch gehad.... maar 32 inch vind ik toch wat te groot.
Met games heb je niet echt meer duidelijk overzicht....

met 27 inch heb je alles in 1 oog opslag....

27 inch 1440p vind ik perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
realmpie schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:40:
tevens merk je niks eigenlijk van 1440p op 32'' omdat het eigenlijk gewoon 1080p op een groter scherm is
Als dat zo is... Dan ga ik toch meer naar de "Nee" kant van het verhaal. Ik wil echt wat in mijn scherpte verbeteren.

Misschien rare gedachte, maar de 27 inch ga ik in de gaten houden. Kijken of daar nog prijsvermindering in komt. Als dat niet zo is, nog lekker even doorsparen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruben-e
Als ik zo naar de prijzen van 27 inch 1440p 144hz kijk zijn de meeste toch wel aanzienlijk hoger: categorie: Monitoren

[ Voor 46% gewijzigd door ruben-e op 25-11-2019 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
MusicMaikel schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:44:
[...]

Als dat zo is... Dan ga ik toch meer naar de "Nee" kant van het verhaal. Ik wil echt wat in mijn scherpte verbeteren.

Misschien rare gedachte, maar de 27 inch ga ik in de gaten houden. Kijken of daar nog prijsvermindering in komt. Als dat niet zo is, nog lekker even doorsparen!
1080p op 24 inch is exact dezelfde scherpte als 1440p op 32 inch, namelijk 92ppi.

De vooruitgang van 1080p 24 inch naar 1440p op 27 inch is ook weer niet zo heel groot hoor trouwens.

Ik zou eerder gaan voor 1440p op 24 inch of 2160p op 27 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
1440p 24'' is weer duurder en moet je scalen, denk dat 20 dpi meer toch een mooie boost is om het net wat scherper te maken op 27'' waarbij je het wel speelbaar houd op 144hz wat niet echt mogelijk is bij een 4k monitor tenzij dat je een rtx 2080ti hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
ruben-e schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:53:
Als ik zo naar de prijzen van 27 inch 1440p 144hz kijk zijn de meeste toch wel aanzienlijk hoger: categorie: Monitoren
De 27 inch is €30 duurder dan de aanbieding: pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart
realmpie schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:02:
1440p 24'' is weer duurder en moet je scalen, denk dat 20 dpi meer toch een mooie boost is om het net wat scherper te maken op 27'' waarbij je het wel speelbaar houd op 144hz wat niet echt mogelijk is bij een 4k monitor tenzij dat je een rtx 2080ti hebt
Ja, dat heb ik dus niet :P Ik doe het nu nog met een 1070ti, Ga er wel van uit, dat dat voldoende moet zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door MusicMaikel op 25-11-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• realmpie
MusicMaikel schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:15:
[...]

Ja, dat heb ik dus niet :P Ik doe het nu nog met een 1070ti, Ga er wel van uit, dat dat voldoende moet zijn.
In shooters heb je dan nogsteeds voluit 144hz op 1440p en tijdens zwaardere AAA games krijg je toch nog een comfortabele scherpere 60-80fps waar 144hz toch geen enorm voordeel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

MusicMaikel schreef op maandag 25 november 2019 @ 14:44:
[...]

Het is ook echt maar net waar je eigen wensen en grenzen liggen.
Mijn redenen?

Ondanks dat er altijd beter is en je kan doorsparen (raar argument vind ik dat soms) wil ik geen €400+ uitgeven aan een monitor.

En ik ben 1 van de weinigen die een 27 inch 1080P scherm prima vind.
Ondanks dat ik ook wel zie dat het niet rete scherp is kan ik er prima mee werken en gamen.
Vooral met het gamen merk ik weinig negatiefs.
Ik wil graag meer scherm en net iets scherper dus is het scherm voor mij wel een perfecte match. ;)

Dus de een kan wel zeggen 32'' is te groot... Of xxx is niet scherp genoeg...Het is maar net wat je zelf vind.
Voor ieder wat wils. :)

en ik word helemaal koek-koek van de backlight bleeding van mijn huidige scherm. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Lappieboy op 25-11-2019 23:09 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruben-e
Lappieboy schreef op maandag 25 november 2019 @ 23:06:
[...]

Het is ook echt maar net waar je eigen wensen en grenzen liggen.
Mijn redenen?

Ondanks dat er altijd beter is en je kan doorsparen (raar argument vind ik dat soms) wil ik geen €400+ uitgeven aan een monitor.

En ik ben 1 van de weinigen die een 27 inch 1080P scherm prima vind.
Ondanks dat ik ook wel zie dat het niet rete scherp is kan ik er prima mee werken en gamen.
Vooral met het gamen merk ik weinig negatiefs.
Ik wil graag meer scherm en net iets scherper dus is het scherm voor mij wel een perfecte match. ;)

Dus de een kan wel zeggen 32'' is te groot... Of xxx is niet scherp genoeg...Het is maar net wat je zelf vind.
Voor ieder wat wils. :)

en ik word helemaal koek-koek van de backlight bleeding van mijn huidige scherm. :'(
Precies!
Hoeveel heb je er voor over en wat is de beste deal die je voor dat geld kunt krijgen. En voldoet dat enigszins aan je eigen. Bij deze deal krijg je iig veel scherm voor je geld ;)

Resolutie kan trouwens nog minder: ze zijn er ook in 32 inch met 'slechts' 1080p.

Inmiddels is de monitor uitverkocht trouwens: https://www.coolblue.nl/p...msung-lc32jg56qquxen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• realmpie
MusicMaikel schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:15:
[...]

De 27 inch is €30 duurder dan de aanbieding: pricewatch: Samsung C27JG56QQU Zwart

[...]

Ik heb de 27'' versie vandaag binnengekregen en ben er niet over te spreken. Kijkhoeken waren ronduit slecht en de kleuren waren nog slechter dan mn oude asus tn paneeltje zelfs na tweaken en tunen viel het enorm tegen. Ook maakt deze monitor contstant een enorme piep zoals bij die oude tv's en ik kreeg er persoonlijk hoofdpijn van dus hij gaat weer retour. Zelfs zag ik weinig verschil tussen 1080p 60 en 1440p 144hz maar dat kan ook aan mijn ogen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MusicMaikel
realmpie schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 18:54:
[...]

Ik heb de 27'' versie vandaag binnengekregen en ben er niet over te spreken. Kijkhoeken waren ronduit slecht en de kleuren waren nog slechter dan mn oude asus tn paneeltje zelfs na tweaken en tunen viel het enorm tegen. Ook maakt deze monitor contstant een enorme piep zoals bij die oude tv's en ik kreeg er persoonlijk hoofdpijn van dus hij gaat weer retour. Zelfs zag ik weinig verschil tussen 1080p 60 en 1440p 144hz maar dat kan ook aan mijn ogen liggen.
Oei, dat is niet goed om te horen! Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hij is weer beschikbaar. Heb hem ook maar besteld. Zag dat hij ook split screen ondersteund, betekend dat ik 2outputs van mijn pc kan aansluiten en zo een soort van dual screen setup kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

Ik heb jammer genoeg wat pech met de monitor.
Heb vol overtuiging de bestelling geplaatst maandag ochtend. (LC32JG56QQUXEN)
De monitor leek voor mij perfect, vooral voor dat geld.

Hij was echter DOA bij aankomst en moest weer terug. (rij dode pixels, kan gebeuren)
En je raad het al..... de monitor is niet meer leverbaar en staat zelfs niet meer op de site.
Al gebeld met de klanten service maar die kunnen niks voor mij betekenen.
Dus ik krijg mijn geld terug, de monitor die ik wil kan ik niet krijgen (zelf geen 2e kans) en alle andere opties zijn al uitverkocht.

:/ :X |:(

Truth is, the game was rigged from the start.

Pagina: 1