Chromecast alternatieven zonder software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-07-2021
Mijn vraag
Zijn er alternatieven van Chromecast, waarbij je geen software voor nodig hebt? Wij willen in onze vergaderzalen/kantoren tv's ophangen waarbij bezoekers hun presentaties kunnen geven via een chromecast of andere dongle.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij Chromecast heb je de Chrome Browser nodig. Ik weet dat het een kleine moeite, maar het liefst wilt mij werkgever een mediaspeler hebben waarmee je direct kan verbinden vanaf elke desktop/laptop zonder dat je daar een applicatie of bepaalde browser voor moet gebruiken, zodat bezoekers direct hun media kunnen tonen aan ons. Mogelijkheid moet zijn om scherm/bureablad te screenen naar de tv.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kramps schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:53:
Mijn vraag
Zijn er alternatieven van Chromecast, waarbij je geen software voor nodig hebt? Wij willen in onze vergaderzalen/kantoren tv's ophangen waarbij bezoekers hun presentaties kunnen geven via een chromecast of andere dongle.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Chromecast

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bij Chromecast heb je de Chrome Browser nodig. Ik weet dat het een kleine moeite, maar het liefst wilt mij werkgever een mediaspeler hebben waarmee je direct kan verbinden vanaf elke desktop/laptop zonder dat je daar een applicatie of bepaalde browser voor moet gebruiken, zodat bezoekers direct hun media kunnen tonen aan ons. Mogelijkheid moet zijn om scherm/bureablad te screenen naar de tv.
Microsoft Wireless Screen Adapter. Maar goed, wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoet dat niet?

Je bent altijd afhankelijk van enige vorm van software. Je weet niet waar je bezoeker mee binnenkomt, dat kan een Chromebook, Macbook, Windows Laptop, Linux bak enzovoorts zijn. Je kan niet zomaar verwachten dat alles daarmee draadloos overweg kan, er is altijd enige vorm van softwareondersteuning nodig.

Wil je dat niet dan heb je van die prachtige HDMI kabels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mast3rWill
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 27-09 22:16

Mast3rWill

Poffertjescrackertjes

Is dit misschien iets voor je?

https://www.barco.com/nl/clickshare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:58:
[...]

Microsoft Wireless Screen Adapter. Maar goed, wat heb je zelf al gevonden en waarom voldoet dat niet?

Je bent altijd afhankelijk van enige vorm van software. Je weet niet waar je bezoeker mee binnenkomt, dat kan een Chromebook, Macbook, Windows Laptop, Linux bak enzovoorts zijn. Je kan niet zomaar verwachten dat alles daarmee draadloos overweg kan, er is altijd enige vorm van softwareondersteuning nodig.

Dat gaat goed, tot er weer is zo'n gast met een macbook komt en z'n adapters "thuis heeft laten liggen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Ik heb zelf de Chromecast geprobeerd en ben daar zeer over te spreken..HDMI kabels is inderdaad de makkelijkste oplossing.. alleen de baas wilt geen kabels |:( Ik ga even kijken naar de screen adapter, bedankt voor de tip!
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
In dat geval ook een aparte kabels voor de MacBooks aanschaffen
garriej schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:03:
[...]

Dat gaat goed, tot er weer is zo'n gast met een macbook komt en z'n adapters "thuis heeft laten liggen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Dit gebruiken wij ook, werkt prima. Eventueel met een USB A -> USB C adapter erbij voor het geval iemand met een apparaat komt met enkel USB C en je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Wat mij betreft is de Chromecast prima en downloaden van Chrome browser een kleine moeite...alleen het gaat hier niet om mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Super, bedankt! Ik zal mij er eens in verdiepen, nog nooit van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Goeie!
Kramps schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:11:
In dat geval ook een aparte kabels voor de MacBooks aanschaffen

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Ziet er top uit, schrok alleen wel van het prijskaartje haha! Denk dat ze hier niet mee akkoord gaan..we hebben er ook twee nodig, dus wordt aardig duur.
Mint schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:11:
[...]

Dit gebruiken wij ook, werkt prima. Eventueel met een USB A -> USB C adapter erbij voor het geval iemand met een apparaat komt met enkel USB C en je bent klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Kramps schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:16:
Ziet er top uit, schrok alleen wel van het prijskaartje haha! Denk dat ze hier niet mee akkoord gaan..we hebben er ook twee nodig, dus wordt aardig duur.

[...]
Tja, gemak/eenvoud kost geld. :) Ik zou eerst eens intern vragen wat het budget is hiervoor. Als het niks mag kosten en een HDMI kabel is niet gewenst, is een Chromecast een van de weinige opties die je hebt (al dan niet de enige optie).

Mij viel trouwens wel op dat ze tegenwoordig ook een USB C dongle hebben, dus geen USB A -> USB C adapter nodig. Al moet je dan wel weer een aparte dongle kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Werkt de Wireless Screen Adapter trouwens niet alleen op Windows? Volgens mij moet je voor Apple of ander besturingssysteem een HDMI transmitter erbij kopen..
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kramps schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:42:
Werkt de Wireless Screen Adapter trouwens niet alleen op Windows? Volgens mij moet je voor Apple of ander besturingssysteem een HDMI transmitter erbij kopen..

[...]
Juist, dat bedoel ik met de uitleg daaronder dat het afhankelijk is van waar de bezoeker mee binnenkomt. De verwachting dat je een uniform protocol hebt wat overal mee kan verbinden (draadloos) zonder enige vorm van software, dat zal je lost moeten laten.. Het bestaat simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramps
Okee, duidelijk! Bedankt voor je hulp, denk dat als het geen kabels mogen zijn dan zal ik toch moeten gaan voor de Chromecast
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:44:
[...]

Juist, dat bedoel ik met de uitleg daaronder dat het afhankelijk is van waar de bezoeker mee binnenkomt. De verwachting dat je een uniform protocol hebt wat overal mee kan verbinden (draadloos) zonder enige vorm van software, dat zal je lost moeten laten.. Het bestaat simpelweg niet.
Pagina: 1