Een geschikt platform voor (mee)zing spelletjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10 15:19
Mijn vriendin heeft al sinds ik haar ken een Playstation 2 met enkele van die 'Singstar'-achtige spellen. Ze vind het hartstikke leuk om met wat vriendinnen (of met mij, na een paar biertjes) wat mee te blêren achter de microfoons.

Maar, die PS2 heeft z'n beste tijd wel gehad en ook de liedjes beginnen inmiddels wel te vervelen.
Nu is ze over niet al te lange tijd jarig en wil ik haar onder andere verrassen met een gameconsole en een paar Nieuwe 'Singstar'-achtige spellen en alles wat erbij hoort. Maar nu vroeg ik mij af wat hierin de beste optie is:

- Xbox, Playstation of misschien zelfs PC?
- Moet het persee een last-gen console zijn, of kan één generatie ouder ook? Ik vind het zelf geen probleem om een 2e hands console aan te schaffen. Ik heb een richtbudget voor dit cadeau en als ik 2e hands een goeie console kan vinden (als het meevalt zitten daar zelfs al een paar van dat soort spellen bij en de microfoons) dan zou dat zomaar meer 'waar voor je geld' kunnen zijn dan een nieuwe console kopen.
- Aan wat voor titels kan ik denken als je het hebt over (mee)zing spelletjes? Hoe uitgebreid zijn die spellen tegenwoordig? Ik speel zelf hobbymatig ook op een keyboard, zijn er bijvoorbeeld games waarbij je dit ook kan aansluiten (ik weet dat Guitar Hero daar uiteindelijk best wel uitgebreid in was)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Nintendo Wii met Rockband/Guitarhero games? Daar kan je ook bij mee zingen, bestaan microfoons voor.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Last gen kan je op de PS3 nog heel wat vinden, maar volgens mij zijn daar al diverse servers uitgetrokken dat je bepaalde liedjes niet meer kan afspelen (iets met licenties ofzo).

Qua zingen, Singstar op de ps4 ben je het beste mee af, daar kan je nog guitar hero/rockband bij nemen.

Puur kareoke heb je ook nog We Sing en Sing Now, daar kan je geen muziek bij spelen.

Let wel op bij Rockband/Guitar hero naar de hardware/versies, volgens mij heeft rockband 4 namelijk geen keyboard meer, 3 nog wel. Heb je ook nog Worldtour dacht ik, die 2x guitar/drum/zang heeft. En volgens mij is Guitar Hero Live alweer offline gehaald.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 25-11-2019 13:22 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

PS2 + stapel singstar games is de oplossing die wij ook nog altijd gebruiken. PS3 versie werkt met online zooi die duur en onbetrouwbaar is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

PS4 kan ook PS3 en PS2 discs lezen (vanuit Singstar). Let wel: de store gaat offline 1 feb. en je kunt dan geen nieuwe (losse) nummers aanschaffen. Ook kun je niet meer opnieuw downloaden wat je ooit gekocht hebt. Discs blijven werken.

De PS3 is óók backwards compatible met de Singstar catalogus van de PS2 (alle discs) dus dat is ook een optie.

Een andere optie is Lips voor de Xbox 360. Zijn meerdere versies van. In mijn ervaring is Singstar best you can get, echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:38
https://ultrastar-es.org/nl

Ultrastar lijkt nog steeds te bestaan, maar het is minstens 5 jaar geleden dat ik het gebruikt heb. Is volgens mij zelfs nog een topic van op Tweakers.
Pagina: 1