Toon posts:

Microsoft Authenticator werkt niet na overstap nieuwe iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goodmorning,

Helaas werkt microsoft authenticator niet op mijn nieuwe iPhone. Bij de oude heb ik alles al verwijderd.

Iemand enig idee hoe ik dit kan herstellen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 15:34
En wat werkt niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas kan de nieuwe iphone niet connecten met microsoft authenticator. Oftewel er verschijnt geen code op mijn nieuwe iphone/ komt niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-10 10:32
De koppelingen voor authenticator apps moeten vaak opnieuw gedaan worden als je overstapt naar een nieuwe telefoon ( ook al laat je alle apps+ instellingen overzetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:28
Volgens mij moet je met een nieuwe installatie/telefoon die authenticator app ook opnieuw configureren. Wat gebeurt er als je de app zelf opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
Nieuwe aanmaken gaat niet lukken omdat die nog de oude authenticator wil gebruiken. Verzoekje naar MS om die koppeling ongedaan te maken. Heb dezelfde fout gemaakt (weliswaar Android en een secundair account, maar zelfde principe). Bij het proberen aan te maken kun je ergens aangeven dat je geen toegang meer hebt tot de oude app. Dan moet je een verklaring invullen en evt wat gegevens van het account en dan kijkt een medewerker naar dat verzoek en een paar dagen later kun je gewoon als voor de eerste keer de koppeling maken. Er vanuit gaande dat er niks vreemds mee is.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
iAdema schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:52:
Volgens mij moet je met een nieuwe installatie/telefoon die authenticator app ook opnieuw configureren. Wat gebeurt er als je de app zelf opent?
Ik moet een account toevoegen. Zodra ik een werkaccount wil aanmaken, vraagt de app of ik een QR code wil scannen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iFap
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-09 10:11
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:58:
[...]

Ik moet een account toevoegen. Zodra ik een werkaccount wil aanmaken, vraagt de app of ik een QR code wil scannen...
Die QR code kun je hier scannen:

https://aka.ms/mfasetup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:57:
Nieuwe aanmaken gaat niet lukken omdat die nog de oude authenticator wil gebruiken. Verzoekje naar MS om die koppeling ongedaan te maken. Heb dezelfde fout gemaakt (weliswaar Android en een secundair account, maar zelfde principe). Bij het proberen aan te maken kun je ergens aangeven dat je geen toegang meer hebt tot de oude app. Dan moet je een verklaring invullen en evt wat gegevens van het account en dan kijkt een medewerker naar dat verzoek en een paar dagen later kun je gewoon als voor de eerste keer de koppeling maken. Er vanuit gaande dat er niks vreemds mee is.
Heb jij enig idee waar ik moet zijn om de aanvraag in te dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:58
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:05:
[...]

Heb jij enig idee waar ik moet zijn om de aanvraag in te dienen?
Zoals ik al zei, ergens bij het aanmaken. Bij een login venster ergens onder wachtwoord vergeten of andere manieren om in te loggen.

Evt. ook gewoon op de account pagina als je daar nog wel op kunt komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Crahsystor op 25-11-2019 12:12 ]

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crahsystor schreef op maandag 25 november 2019 @ 12:09:
[...]

Zoals ik al zei, ergens bij het aanmaken. Bij een login venster ergens onder wachtwoord vergeten of andere manieren om in te loggen.

Evt. ook gewoon op de account pagina als je daar nog wel op kunt komen.
Helaas heb ik daar geen toegang tot. Enigste optie is bellen naar microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...ik mis de connectie met Windows even. Aangezien het om een iPhone gaat verplaats ik het topic even naar het juiste forum.

Wat voor accounts had jij in de Authenticator zitten? Ging het om Microsoft Accounts, Werk accounts of Overige (bv. Facebook, Google, etc) en had jij een iCloud-back-up insteld op je oude telefoon?

Als je dat laatste had geconfigureerd, dan zouden de 'Overige' accounts nog moeten werken en zou je ook de Microsoft Account en Werk accounts nog wel zien op je nieuwe telefoon (als je dus de iCloud-back-up daar ook weer even inschakeld, zodat hij de backup terug kan zetten). Je zult dan wel even opnieuw de QR codes voor die (MS en Werk) accounts moeten scannen.
Pagina: 1