TP-LINK Touch P5 AC1900
2 iPhone's, volledig up to date.
Klachten over slechte wifi dat al maanden aanhoud, bij nazicht blijken enkel iPhone's dit issue te hebben.
Meting op 1ste verdiep
solo, iPhones halen 10 mbit, Android + laptop haalt er 40.
iPhone's + Android tegelijk, iPhone A valt zonder wifi, B valt op 5mbit, Android haalt vlotjes tegen de 30.
Meting vlakbij de router:
Android en laptop trekken de lijn open tot 100mbit
iPhone B haalt rond de 60
iPhone A haalt met horten en stoten rond de 30-40
2.4 of 5Ghz maakt geen verschil
Ik heb uiteraard dokter Google om hulp gevraagd die het advies gaf om met wifi assist, location services voor wifi te spelen en als dat niet helpt netwerk reset uit te voeren.
Heeft allemaal geen effect gehad. Het enigste wat ik niet gedaan heb is een factory reset maar gezien het om 2 toestellen gaat geloof ik niet dat dit iets gaat uithalen.
Wat zie ik over het hoofd?
Edit: een search op TP-Link en iPhone gaf een hit op WMM / Wi-fi multimedia waar Apple niet mee overweg zou kunnen, ga het in ieder geval proberen uit te sluiten
2 iPhone's, volledig up to date.
Klachten over slechte wifi dat al maanden aanhoud, bij nazicht blijken enkel iPhone's dit issue te hebben.
Meting op 1ste verdiep
solo, iPhones halen 10 mbit, Android + laptop haalt er 40.
iPhone's + Android tegelijk, iPhone A valt zonder wifi, B valt op 5mbit, Android haalt vlotjes tegen de 30.
Meting vlakbij de router:
Android en laptop trekken de lijn open tot 100mbit
iPhone B haalt rond de 60
iPhone A haalt met horten en stoten rond de 30-40
2.4 of 5Ghz maakt geen verschil
Ik heb uiteraard dokter Google om hulp gevraagd die het advies gaf om met wifi assist, location services voor wifi te spelen en als dat niet helpt netwerk reset uit te voeren.
Heeft allemaal geen effect gehad. Het enigste wat ik niet gedaan heb is een factory reset maar gezien het om 2 toestellen gaat geloof ik niet dat dit iets gaat uithalen.
Wat zie ik over het hoofd?
Edit: een search op TP-Link en iPhone gaf een hit op WMM / Wi-fi multimedia waar Apple niet mee overweg zou kunnen, ga het in ieder geval proberen uit te sluiten
[ Voor 8% gewijzigd door sprankel op 25-11-2019 11:17 ]