Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 in 1 Laptop voor moeder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Qupie1
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-10 17:44
Ik ben op zoek naar een laptop voor mijn moeder (60+). Er staat nu een ontzettend trage medion die nooit gebruikt wordt. Ze wou eerst een tablet kopen maar het lijkt mij handiger als er een 2 in 1 laptop oplossing komt. Ik heb ze zelf eigenlijk nooit gebruikt maar het lijkt me een perfecte oplossing voor haar. Ze kijkt nu netflix op haar telefoon (geen smart TV). Het zal gebruikt worden om zo nu en dan word of powerpoint te gebruiken, te internetten en netflix te streamen. Op dit moment heb ik deze op het oog:

https://www.lenovo.com/nl...-C340-14API/p/88IPC301189

Is dit een goede deal? Ik heb erg veel goede verhalen gehoord over de nieuwe AMD lijn. Ik wil niet dat ze weer met een langzame laptop gaat werken, een snellere zal haar (denk ik) wat meer vrijheid geven om dingen zelf uit te zoeken en niet bang te zijn op dingen te klikken.

Wat ga je met je laptop doen?
Windows, standaard gebruik, tekstverwerken, netflix streaming (geen gaming, geen video editing etc)

Wat is je budget?
500-800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, accu is nog wel handig voor op de bank ivm 2 in 1, maar hij zal het huis (bijna) nooit verlaten)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
2 in 1. HMDI aansluiting is een pre (koppelstukje is te overzien)

Feedback of andere deals zijn zeer welkom :)

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
Ik zou zelf gewoon even kijken of er een leuke black friday deal voorbij komt. Gezien je voornamelijk "niets" nodig hebt, kan je kijken waar een leuke korting op komt. Er staan nu inderdaad al veel deals online, ik zou eventjes wachten tot vrijdag. (je kan ook nu al bestellen, en vrijdag opnieuw kijken -> betere deal, annuleer bestelling)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Voor mijn moeder (63, maar gamed wel, hoogste wat ze doet is CS:GO, naast haar bubble candy bejeweled crush games, maar niet super hoog niveau) een Surface Pro gehaald. Zeer lichtgewicht, en ondanks een IGP, komt ze zelfs in CS:GO best nog wel een stukje. An-sich ruim voldoende. Het heeft haar verwachtingen zwaar overtroffen, maar goed. Mijn ma is natuurlijk ook de bron van m'n tweakers-gen...

• Qupie1
Moeders die CS:GO speelt, Respect _/-\o_

@99ruud99 Inderdaad goed idee om nog even af te wachten ja. Tips welke merken ik in het oog moet houden? Ik heb zelf een xps 13 maar dat is te duur (en ook helemaal niet nodig). Voor de rest niet zo veel verstand van laptops...

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
Ik zou vooral alle merken in gaten houden, en dan per laptop kijken wat de reviews zijn :).
Natuurlijk kan er altijd een laptop zijn waarbij "een schroefje los zit", maar dat kan bij elk merk.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Wat Black Friday deals betreft zou ik vooral kritisch zijn overigens. Een trend die je ook hier (helaas) de laatste tijd ziet zijn deals die gebouwd zijn "speciaal voor" black friday. Lager kwaliteit, gek oude CPU's (zekere webwinkel die ik niet wil noemen had een losse CPU in hun black friday lijstje: een 6600K... antiek zou ik het niet noemen, maar ook niet echt actueel...). Goedkoop is vaak duurkoop, óók op Black Friday. Soms zijn er gewoon goede deals, maar goed... bezint eer u begint!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-11 00:04

EMP

Krulloos!

Is dit wel echt wat je moeder wilt, of projecteer je nu zelf wat jij zou willen?

Als ze die Medion nu al nauwelijks gebruikt, dan heeft ze die functionaliteit blijkbaar niet echt vaak nodig.

Is in dit geval een iPad met stevig toetsenbord (zoietsbijvoorbeeld) dan niet beter voor haar zijn? Die ene keer dat ze écht PC functionaliteit nodig heeft kan ze altijd nog de Medion pakken toch?

Mijn moeder heeft een volwaardige PC maar ook een iPad voor uitzending gemist/youtube (Netflix heeft ze niet), en die gebruikt ze vooral vaak omdat het gewoon 'altijd werkt'.

[ Voor 7% gewijzigd door EMP op 25-11-2019 11:16 ]

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• Qupie1
Terecht punt @EMP maar ik heb dit uitvoerig met haar besproken. Ze gebruikt vaak smartborden met windows 10 dus ik denk dat een windows pc met touchscreen een betere aankoop is dan een tablet met andoid. Ik denk dat dat wel goed zit (ik zou zelf nooit een 2 in 1 aanschaffen overigens) maar goed dat je het even checkt. De medion is zo goed als overleden (15+ minuten opstarten + accu dood + laadkabel geeft vaak lost contact...), dus een nieuwe PC moet sowieso aangeschaft worden. Een beetje tablet kost ook al snel 300 euro.
Pagina: 1