Hulpadvies bewakingscamera

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Hoihoi,

Ik ben op zoek naar een bewakingscamera voor bij ons thuis, die richt op onze oprit.
Nu heb ik al aardig wat zaken gelezen alleen blijf ik toch met enkele vragen zitten.

ik wil een camera die op wifi werkt, niet via internetkabel.
We hebben onze router op een kleine 5 meter ongeveer, dus moet wel werken.
Heb al een ali camera geprobeerd en daarbij werkte de wifi gewoon, dus dat moet wel goed komen.
Verder wil ik het liefste via telefoon kunnen kijken maar ook op een veilige manier opnemen(via de cloud of op hdd)

- heeft het zin om via ali express een camera + DVR te kopen, waarop ik mijn eigen externe HDD van 2tb kan aansluiten of kan ik die niet vanop afstand bekijken, heeft iemand hier ervaring mee en tips?

-is het een optie om mij hdd aan te sluiten op onze kpn router om een nas te creeren en hierop de camera te laten opnemen, of wordt dit een lastig verhaal, aangezien het geen synologic is?

-hoe zit het met de cloud services, zag dat foscam er een heeft, echter is die redelijk duur..

Wie kan me helpen?

MVG j

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:32
Ligt eraan hoe de HDD verbonden is. Hen je een pc/NAS/etc die ook verbonden is met internet? Dan zou je het kunnen benaderen via je mobiel. Je zou dan wel een eigen server aanmaken, dus hij moet nonstop verbonden blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je makkelijkheid wilt kan ik je een Nest indoor camera aanraden die je achter het raam neerzet.

Werkt prima via WiFi, heeft uiteraard wel een stroomkabeltje nodig.
Slaat alles op in de cloud.

Ik heb er zelf een, mijn beweegreden tegen lokale opslag is voornamelijk: je wilt de beelden geupload hebben naar de cloud voor het geval je huis wordt leeggeroofd, en dus ook je NAS wordt meegenomen.

Beelden zijn via hun website of een app te bekijken, je kan ook clips selecteren en downloaden.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2019 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:15
Misschien eens kijken bij wyzecam, goedkoop(~25euro Ali)

Zijn prijs-kwaliteit naar mijn idee de beste camera's en naar mijn weten hebben die ook een cloud optie.

Even op hun site kijken dan weet je meer.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stilofanatic
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Mijn plan is het volgende:
kleine pc zoals Helios4, raspberry of oude pc met een ssd+windows 10 en hierbij een externe HDD.

Iemand tips hoe ik hiervan een NAS maak?

ik wil hem wel nog als pc kunnen gebruiken

[ Voor 13% gewijzigd door stilofanatic op 18-02-2020 01:27 ]