Banners in ICQ

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10 22:08

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Allereerst, die banners mogen van mij gestolen worden, het gaat mij dus niet om de verdere werking ervan, maar goed..

Ik had dus een topicje geopend over banners in ICQ2001a. Maar mijn vraag is dus of dat nou illegaal of niet? (Zo ja, haal dan ff m'n linkje weg aub.. :))
In de FAQ las ik alleen dit
Ook vragen die regelmatig hier voorkomen waarvan het antwoord al van is gegeven gaan ook dicht als ze niet leiden tot een discussie. Een voorbeeld van zo'n vraag zou zijn: "Hoe verwijder ik mijn icq banners". Hiervoor kan je namelijk goed de search gebruiken.
en aangezien ik nog niks over 2001a kon vinden heb ik het dus maar ff gepost.

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Waarom vind ik het dan wel? >:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik vind er ook eentje, maar die staat op slot. ;)

Aannames zijn fataal.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Of je het nou al kan vinden of niet, het ging mij meer om het feit dat m'n topic werd gesloten onder het motto "illegaal" en niet onder het motto "overbodig".

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 01 augustus 2001 13:50 schreef Ook het volgende:
Of je het nou al kan vinden of niet, het ging mij meer om het feit dat m'n topic werd gesloten onder het motto "illegaal" en niet onder het motto "overbodig".
Je past een programma aan en door die aanpassing haal je inkomsten weg van icq. Hierdoor hebben we besloten dat dit illegaal is en dus niet is toegestaan.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 13:55 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Je past een programma aan en door die aanpassing haal je inkomsten weg van icq. Hierdoor hebben we besloten dat dit illegaal is en dus niet is toegestaan.
Roger that...

Verwijderd

Op woensdag 01 augustus 2001 13:55 schreef Buzzman het volgende:
Dat niet alleen. Reverse-engineering van ICQ is überhaupt niet toegestaan.

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
Ik dacht altijd dat de reden waarom ICQ altijd in een bèta fase verkeerde, was omdat er dan geen rechten aan ontleend konden worden....

dat heb ik altijd geïnterpreteerd als : klooi maar raak....

of zit ik nu echt fout?

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 02:26 schreef Boomrups het volgende:
dat heb ik altijd geïnterpreteerd als : klooi maar raak....

of zit ik nu echt fout?
Ja. Op een beta kunnen net zo hard copyrights zitten, en het gebruik van een beta kan net zo hard aan licentievoorwaarden gebonden zijn als niet-beta software.

http://www.icq.com/legal/end-user-license.html
You agree not to (1) extract information from the ICQ Services and Information as defined below, reverse engineer, decompile, disassemble, alter, duplicate, make copies, create derivative works from, distribute or provide others with the ICQ software, the ICQ communications protocol or any information available on, derived or extracted from the ICQ Services and Information as defined below, or any part thereof;

Verwijderd

Hint: Google :)

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 08:51 schreef Onno het volgende:

[..]

Ja. Op een beta zitten net zo hard copyrights zitten, en het gebruik van een beta kan net zo hard aan licentievoorwaarden gebonden zijn als niet-beta software.
...
(itsnows: edit in quote)
Een beetje bedrijf protect zijn spul. Indien een beta geen copyright heeft kun je ervan op aan dat de alfa minder voorstelt dan de beta welke tweakers onderhanden hebben genomen ;)

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 10:41 schreef ItSnows het volgende:
Een beetje bedrijf protect zijn spul. Indien een beta geen copyright heeft kun je ervan op aan dat de alfa minder voorstelt dan de beta welke tweakers onderhanden hebben genomen ;)
Blaat.

Copyright != het recht om te mogen aanpassen. Copyright == het recht om te mogen kopieren/verspreiden.

Verwijderd

En dan nog, erger je je eraan, Installeer je een oude versie ICQ, waarbij dan niet alle nieuwe functies zitten maar op dat moment ook nog niet het geval was dat die banners erin moesten..

Tja, life is all about priorities :P

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
Maar waarom is het dan dat ICQ immer in een beta-fase verkeerd?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op Beta producten hoeft geen support geleverd te worden, iets wat mirabilis blijkbaar niet wil :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1