Verschillende resoluties op 1 scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wigi
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 07-10-2020
Hallo,

Na een weekendje zoeken op internet naar een voor mij zo goed mogelijke monitor, blijf ik met 1 grote vraag over.

Ik heb bepaalde software die ik enkel in 1920x1080 kan gebruiken, anders worden de icoontjes onbruikbaar.
Daarnaast wens ik graag gebruik te maken van hogere resoluties voor andere toepassingen.
Het scherm zou dus verdeeld moeten worden in 'partities' met verschillende resoluties naast mekaar.
Qua budget kan het gerust tot 500€ gaan indien nodig en naast mijn andere wensen op het lijstje ;-)
Het scherm zal wellicht 27" worden.

Kan er iemand mij helpen met informatie / mogelijkheden-onmogelijkheden / welke merken ik zou moeten bekijken ?
Of is deze feature standaard op de wat duurdere modellen ? Ik zie bij LG en Dell en Benq zeker mogelijkheden om het scherm op te splitsen, maar ik weet niet of er dan een verschillende resolutie gebruikt kan worden. Het is geen optie om via PBP met 2 PC's te gebruiken en zo de output naast mekaar te zetten op 1 scherm.

Hartelijk dank !

Wim Gielis

Beste antwoord (via Wigi op 25-11-2019 01:53)

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met behulp van DisplayFusion kan je je scherm opdelen in meerdere virtuele schermen. Werkt trouwens alleen met de betaalde versie die met Black Friday vast weer met 50% korting wordt aangeboden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet, gewoon twee schermen kopen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2019 00:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Over wat voor 'bepaalde software' heb je het? En als je een 27" in bijvoorbeeld 4 partities op zou delen, dan wordt elke partitie zo klein, dat het waarschijnlijk niet echt bruikbaar meer is.
Het is geen optie om via PBP met 2 PC's te gebruiken en zo de output naast mekaar te zetten op 1 scherm.
Waarom niet? Je kan PBP overigens ook prima gebruiken door 2 kabels vanaf 1 videokaart op een monitor aan te sluiten. Zo gebruik ik mijn 49" Super Ultra Wide monitor als 2x 27" in 1 scherm.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wigi
De software is IBM Cognos TM1. Bepaalde onderdelen zijn gedateerd qua uitzicht maar worden nog wel actief gebruikt. Toch is de resolutie van full HD het max. dat ik kan hebben daar.

Ik verwacht het scherm (27") te verdelen in links (TM1), rechts (Outlook of Excel of internet).
Daar bestaat geen mogelijkheid toe volgens jullie ?

Ik heb 1 laptop, ik kan moeilijk een tweede (krachtige) laptop aanschaffen gewoon omdat ik op 1 groot scherm 2 applicaties naast mekaar wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Misschien een suggestie; de software die de lagere resolutie enkel ondersteund virtualiseren of draaien in Ms sandbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wigi schreef op maandag 25 november 2019 @ 00:31:
De software is IBM Cognos TM1. Bepaalde onderdelen zijn gedateerd qua uitzicht maar worden nog wel actief gebruikt. Toch is de resolutie van full HD het max. dat ik kan hebben daar.
Neem een 4K scherm en draai Cognos in compatibility mode voor HiDPI schermen.

Voordat je het scherm koopt natuurlijk wel even testen of dat echt naar behoren werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 25-11-2019 00:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wigi
Bedankt allen. Ik heb ondertussen de vraag uitgezet op een TM1 forum (https://www.tm1forum.com/viewtopic.php?f=3&t=15038)

Ik ga mij verder inlezen over o.a. virtualiseren en compatibility mode zoals downtime aangeeft.

Mocht er nog iemand extra info hebben, graag ;-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ebis
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Met behulp van DisplayFusion kan je je scherm opdelen in meerdere virtuele schermen. Werkt trouwens alleen met de betaalde versie die met Black Friday vast weer met 50% korting wordt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wigi
Ik markeer de laatste bijdrage als beste antwoord, gewoon omdat ik besef dat een softwarematige oplossing zich opdringt hier. En als de fabricanten geen volledige oplossing bieden, dan moet het maar via een third party. Bedankt iedereen voor de snelle reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knorretje-
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-08 20:15

Knorretje-

How do you spell love – Piglet

Ik gebruik onderstaande methode altijd als applicaties verkeerd worden weergeven. Je moet even wat combinaties proberen, wellicht dat het werkt. :)

https://www.windowscentra...dows-10-april-2018-update

[ Voor 50% gewijzigd door Knorretje- op 25-11-2019 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 00:29

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Yup DisplayFusion, zoals Ebis stelt, is hier perfect voor. Hier hetzelfde probleem (weliswaar niet met TM1, maar met SAP dat ook voor geen meter schaalt naar 4K-schermen).

Virtualiseren zou ook een optie kunnen zijn, maar dan moet dat wel mogen/kunnen in het landschap van je werkgever (bij ons is dat bijvoorbeeld een no-go).

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Pagina: 1