Gaming headset of headphones tot €150

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow Patrol
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-05 12:04
Ik zoek een?
Headset of headphones hoeft niet met mic, zowel dan afneembaar of wegklappen van de mic is dan een must .

Wat is je budget?
120 tot 150 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
het is vooral voor pc gaming, daarnaast films en beetje muziek. Mijn moederbord ondersteunt 7.1 geluid en bluetooth. Moederbord is van ASRock x570 thiachi.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik heb nu de rodcat cave tweedehands gehad voor 3 jaar maar op het moment gebruik ik liever de beeldscherm speakers dan de headset. Er zit veel statische ruis en geklik in het geluid. Tevens zijn de oorschelpen versleten en geven dus zwart af. Ik ben al een tijdje aan het zoeken (YouTube reviews, bb lijstjes) maar zie door de bomen het bos niet zoveel Headsets en keus is er. Overal vind met een andere wel weer beter.

-Geluidskwaliteit vind ik erg belangrijk
-hoeft niet perse een mic te hebben, zowel dan wel afneembaar of opklapbaar.
- over ear headphones met demping van omgevingsgeluid.
- bedraad of onbestaand is mij om het even. Bedraad lijkt betere kwaliteit te geven.
- ik speel FPS games waarbij omgeving en richtingsgeluiden belangrijk zijn dus die moeten wel goed naar voren komen.
- moet niet te zwaar wegen en te hard op je hoofd leunen. De rodcat cave had een harde rand waarop hij toch bij lang gebruik niet fijn zat.

Welke vragen heb je hier nog over?
ik hoop op enkele tips en ervaringen van jullie als medetweakers.
Ik zie zelden bij de Headsets nog 3 a 4 audio plugs, maar vaak alleen USB. Lijkt me toch dat audio beter via de 3,5 mm plugs Kan gaan qua kwaliteit?

Beste antwoord (via Snow Patrol op 09-12-2019 10:59)

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Snow Patrol even vanuitgaande dat je nog niet bent voorzien van een nieuwe headset, probeer ik je vragen (vanuit mijn eigen optiek) zo goed mogelijk te beantwoorden.

M.b.t. je USB vraag, op het moment dat je een headset aansluit met een eigen USB aansluiting, dan valt je huidige onboard Realtek ALC1220 audiochip buiten beschouwing. In de USB aansluiting van een willekeurige headset maak je dan gebruik van die USB audiochip. Al zal je in de praktijk het verschil tussen beide audiochips met een standaard gaming-headset niet gaan horen.

Overigens is de Realtek ALC1220 audiochip op je moederbord een meer dan geschikte audiochip die prima volstaat voor dagelijks gebruik, zelfs voor muziek luisteren in de hogere audiofiele regionen :+
Kijkende naar de voordelen van USB, mocht je last hebben van 'groundloops' of storingen vanuit je PC, is dat USB nagenoeg is uitgesloten van problemen (zoals interferentie). Reguliere onboard audio oplossingen kunnen namelijk last hebben van interferentie vanuit andere componenten, al hebben moederbord fabrikanten tegenwoordig dit ook door en is het audiocircuit vaak gescheiden en/of afgeschermd. Gezien je huidig moederbord hoef je in beide gevallen geen problemen te verwachten, maar pin mij er niet op vast, het kan ook afhankelijk zijn van andere (externe) factoren.

Nu quote ik je even: "-Geluidskwaliteit vind ik erg belangrijk", daarmee veeg je denk ik wel vrij veel van je selectielijstje af. Gaming-headsets zijn doorgaans niet echt gericht op geluidskwaliteit (uitzonderingen daar gelaten), waarmee je in principe de serieuze kandidaten zoals Beyerdynamic alleen overhoudt.
Kijkende naar je selectielijstje, daar springen de DT770 Pro en DT990 Pro wel uit. Voor de DT770 Pro kan ik uit ervaring spreken en dat is een hele fijne en comfortabele hoofdtelefoon voor lange luistersessies. Geluid is goed, ruime oorschelpen (velours pads!) en het is een degelijk product. De DT990 Pro zal daar niet anders in zijn, al is dit een Open model (minder geschikt met omgevingsgeluid) i.p.v. gesloten model zoals de DT770 Pro. Wel goed om te weten, de DT990 Pro heeft een gekrulde kabel en is alleen met een impedantie te verkrijgen met 250Ω. Voor onboard audio toepassingen is wellicht een 80Ω model, zoals de DT770 Pro een geschiktere oplossing. Als je dan ook toevallig een bass-head bent, dan sluit de DT770 Pro daar ook zeker bij aan.

Mocht je overigens in de toekomst toch een microfoon wensen op bijvoorbeeld een DT770 Pro, kijk dan vooral ook naar Modmic. Momenteel gebruik ik een Modmic i.c.m. een DT880 Ed. en dat bevalt prima :)

Vergeet niet ook om even bij overige merken te kijken, bijvoorbeeld:
pricewatch: AKG K612 PRO (Zwart)
pricewatch: AKG K702 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor)
pricewatch: Sennheiser HD 559 (Zwart)

Voor de bovenstaande Sennheiser hoofdtelefoons zijn ook microfoon oplossingen te verkrijgen zoals de V-MODA BoomPro. Zie bijvoorbeeld deze Youtube video.

Al om al, veel opties en genoeg keus. Samenvattend, met je eisen/wensen in overweging, denk ik dat je meer plezier zal hebben aan een goede hoofdtelefoon dan een gaming-headset. Dit is natuurlijk heel persoonlijk en iemand anders zal je waarschijnlijk iets anders aanraden. Hopende je in elk geval hiermee iets meer mee geholpen te hebben :)

I browse with Vivaldi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:48
Zoek even het forum door op headsets, Dan kom je wel wat topics tegen met voorbeelden in jou prijsklasse.

En verder gewoon gaan luisteren, beetje MediaMarkt heeft er enkele 10tallen op rij staan om te proberen.

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow Patrol
Ik ben bij de media markt geweest, helaas slechte ondersteuning daar qua adviezen. Was een jonge man die er weinig van wist en helaas maar weinig die ik qua geluid kon testen. Wel heb ik een lijstje aan headsets waar ik tussen wil kiezen;

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1KoptelefoonsBeyerdynamic DT 770 PRO 80 Ohm (Grijs, Zwart)€ 117,-€ 117,-
1KoptelefoonsBeyerdynamic DT 770 Pro 250 Ohm (Grijs, Zwart)€ 115,-€ 115,-
1KoptelefoonsBeyerdynamic DT 990 PRO (Grijs, Zwart)€ 115,-€ 115,-
1Gaming headsetsHyperX Cloud II Gun metal€ 84,90€ 84,90
1Gaming headsetsLogitech G PRO Gaming Headset (981-000812)€ 79,99€ 79,99
1Gaming headsetsLogitech G PRO X Gaming Headset€ 99,-€ 99,-
1Gaming headsetsRazer Kraken Tournament Edition Zwart€ 72,99€ 72,99
1Gaming headsetsSteelseries Arctis 5 (2019 Edition) Zwart€ 88,-€ 88,-
1Gaming headsetsSteelseries Arctis Pro (bedraad)€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,88

Zelf overweeg ik de Hyperx cloud 2 te kopen of de Logitech G pro.

Mijn vraag is nog wel als ik gebruik maak van USB connectie, krijg ik dan de audiokwaliteit via de chip op het moederbord of werkt dat dan niet? Ik bedoel met deze vraag; krijg ik een betere kwaliteit als ik daadwerkelijk meerdere 3.5mm plugs heb?
Daarnaast de vraag of ik niet meer plezier ga hebben van een Beyerdynamic headset ondanks het niet hebben van fysieke surround geluid?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
@Snow Patrol even vanuitgaande dat je nog niet bent voorzien van een nieuwe headset, probeer ik je vragen (vanuit mijn eigen optiek) zo goed mogelijk te beantwoorden.

M.b.t. je USB vraag, op het moment dat je een headset aansluit met een eigen USB aansluiting, dan valt je huidige onboard Realtek ALC1220 audiochip buiten beschouwing. In de USB aansluiting van een willekeurige headset maak je dan gebruik van die USB audiochip. Al zal je in de praktijk het verschil tussen beide audiochips met een standaard gaming-headset niet gaan horen.

Overigens is de Realtek ALC1220 audiochip op je moederbord een meer dan geschikte audiochip die prima volstaat voor dagelijks gebruik, zelfs voor muziek luisteren in de hogere audiofiele regionen :+
Kijkende naar de voordelen van USB, mocht je last hebben van 'groundloops' of storingen vanuit je PC, is dat USB nagenoeg is uitgesloten van problemen (zoals interferentie). Reguliere onboard audio oplossingen kunnen namelijk last hebben van interferentie vanuit andere componenten, al hebben moederbord fabrikanten tegenwoordig dit ook door en is het audiocircuit vaak gescheiden en/of afgeschermd. Gezien je huidig moederbord hoef je in beide gevallen geen problemen te verwachten, maar pin mij er niet op vast, het kan ook afhankelijk zijn van andere (externe) factoren.

Nu quote ik je even: "-Geluidskwaliteit vind ik erg belangrijk", daarmee veeg je denk ik wel vrij veel van je selectielijstje af. Gaming-headsets zijn doorgaans niet echt gericht op geluidskwaliteit (uitzonderingen daar gelaten), waarmee je in principe de serieuze kandidaten zoals Beyerdynamic alleen overhoudt.
Kijkende naar je selectielijstje, daar springen de DT770 Pro en DT990 Pro wel uit. Voor de DT770 Pro kan ik uit ervaring spreken en dat is een hele fijne en comfortabele hoofdtelefoon voor lange luistersessies. Geluid is goed, ruime oorschelpen (velours pads!) en het is een degelijk product. De DT990 Pro zal daar niet anders in zijn, al is dit een Open model (minder geschikt met omgevingsgeluid) i.p.v. gesloten model zoals de DT770 Pro. Wel goed om te weten, de DT990 Pro heeft een gekrulde kabel en is alleen met een impedantie te verkrijgen met 250Ω. Voor onboard audio toepassingen is wellicht een 80Ω model, zoals de DT770 Pro een geschiktere oplossing. Als je dan ook toevallig een bass-head bent, dan sluit de DT770 Pro daar ook zeker bij aan.

Mocht je overigens in de toekomst toch een microfoon wensen op bijvoorbeeld een DT770 Pro, kijk dan vooral ook naar Modmic. Momenteel gebruik ik een Modmic i.c.m. een DT880 Ed. en dat bevalt prima :)

Vergeet niet ook om even bij overige merken te kijken, bijvoorbeeld:
pricewatch: AKG K612 PRO (Zwart)
pricewatch: AKG K702 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 569 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser HD 599 (Ivoor)
pricewatch: Sennheiser HD 559 (Zwart)

Voor de bovenstaande Sennheiser hoofdtelefoons zijn ook microfoon oplossingen te verkrijgen zoals de V-MODA BoomPro. Zie bijvoorbeeld deze Youtube video.

Al om al, veel opties en genoeg keus. Samenvattend, met je eisen/wensen in overweging, denk ik dat je meer plezier zal hebben aan een goede hoofdtelefoon dan een gaming-headset. Dit is natuurlijk heel persoonlijk en iemand anders zal je waarschijnlijk iets anders aanraden. Hopende je in elk geval hiermee iets meer mee geholpen te hebben :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow Patrol
@rlkz Bedankt voor je uitgebreide reactie! Daar ben ik blij mee.

Ik had nog geen keuze gemaakt voor een headset, maar ik heb na aanleiding van je reactie er twee besteld en dan kan ik ze thuis uitgebreid testen op wat ik fijn vindt. Ik heb de Logitech G pro X en de DT 990 pro besteld. De reden is dat mijn MBD een dusdanig goede audiochip heeft en versterker om met beide headsets goed om te gaan. Waar ik nog over twijfelde was of je met de DT net zo mooi surround geluid krijgt als met de Logitech. Dit wilde ik graag thuis gaan vergelijken. Verder lijkt mij de DT nog fijner zitten dan de Logitech maar dat ga ik ook ondervinden.

Met mijn 'oudere' roccat kave heb ik wel veel statische ruis. Ik hoop dat het met de nieuwe headsets over gaat zijn.