Omdat ik de laatste tijd veel zit te klooien in Virtual Machines wil ik mijn PC sneller maken. Omdat RAM het makkelijkste zelf te vervangen is wil ik hier beginnen. Volgende stap zal de grafische kaart zijn denk ik, want daar doe ik ook veel zware berekeningen mee. Naast die VMs klooi ik ook veel in FL Studio, Photoshop en leen ik mijn rekenkracht wel eens uit voor het goede doel. In de nabije toekomst wil ik 4K films gaan kijken, maar dan moet mijn TV eerst overlijden.
Op de website van Corsair raden ze na een systeemscan deze aan, maar daar zal ik niet veel mee opschieten want 2x2 is nog steeds maar 4GB.
Ik denk dus door dit advies van Corsair dat het reepje in elk geval DDR3 moet zijn, maar als iemand dit kan dubbelchecken graag. Het gaat om een desktop dus SODIMM zal niet passen.
Nu zie ik op de pricewatch nogal wat prijsverschillen, dus daarom de volgende vragen:
- Heeft het met mijn systeem zin om 16GB erin te prikken of is het verschil met 8GB verwaarloosbaar?
- Hoeveel merk ik in de praktijk van een lage CAS latency?
- Hoeveel merk ik in de praktijk van een hogere geheugensnelheid?
- Kan ik DDR4 aan?
Gewapend met deze antwoorden kan ik op de pricewatch gaan filteren en de goedkoopste (bij een prettige winkel) kopen.
Alvast dank!
Het systeem en de omgeving
Microsoft Windows 10 Home (64 bits)
MEDION Akoya E2287 D/C009 (DESKTOP)
Intel Core i3-4170 CPU @ 3.70GHz, 3700 Mhz, 2 Core(s), 4 Logical Processor(s)
Moederbord: H81H3-EM2
RAM: 1 reep van 4 GB
NVIDIA GeForce GT 705
BIOS: American Megatrends Inc. H81EM2W0X.403, 08/07/2015
Op de website van Corsair raden ze na een systeemscan deze aan, maar daar zal ik niet veel mee opschieten want 2x2 is nog steeds maar 4GB.
Ik denk dus door dit advies van Corsair dat het reepje in elk geval DDR3 moet zijn, maar als iemand dit kan dubbelchecken graag. Het gaat om een desktop dus SODIMM zal niet passen.
Nu zie ik op de pricewatch nogal wat prijsverschillen, dus daarom de volgende vragen:
- Heeft het met mijn systeem zin om 16GB erin te prikken of is het verschil met 8GB verwaarloosbaar?
- Hoeveel merk ik in de praktijk van een lage CAS latency?
- Hoeveel merk ik in de praktijk van een hogere geheugensnelheid?
- Kan ik DDR4 aan?
Gewapend met deze antwoorden kan ik op de pricewatch gaan filteren en de goedkoopste (bij een prettige winkel) kopen.
Alvast dank!
Het systeem en de omgeving
Microsoft Windows 10 Home (64 bits)
MEDION Akoya E2287 D/C009 (DESKTOP)
Intel Core i3-4170 CPU @ 3.70GHz, 3700 Mhz, 2 Core(s), 4 Logical Processor(s)
Moederbord: H81H3-EM2
RAM: 1 reep van 4 GB
NVIDIA GeForce GT 705
BIOS: American Megatrends Inc. H81EM2W0X.403, 08/07/2015
[ Voor 5% gewijzigd door HenkEisDS op 24-11-2019 22:09 ]
/i/2001512837.jpeg?f=imagegallery%5D)