Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptopje voor onderweg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 12:08
Hoi allen!

Iemand die ik ken vertrekt in augustus met de fiets naar Compostella om geld in te zamelen voor een goed doel. Hij zou dagelijks een kort verslag met foto's willen schrijven en posten op een blog of website. Daarvoor zou hij een kleine, lichte laptop willen kopen die hij mee kan nemen. Aangezien hij toch wel wat zal schrijven lijkt een laptopje me efficiënter dan een tablet. Wat raden jullie aan?

Wat ga je met je laptop doen?
Blogging, social media, email, surfen op internet

Wat is je budget?
Max. €400, liefst minder

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, met de fiets naar Compostella.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Compact en niet te zwaar. Liefst voldoende lange autonomie (al zal er meestal wel de mogelijkheid zijn de laptop op te laden).

Experience the mountains!

Alle reacties

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:22
Kijk gewoon eens op de pricewatch: categorie: Laptops

En tablets kunnen prima overweg met een draadloos bluetooth toetsenbord en met een verloopstekker vaak ook gewoon met USB toetsenborden, misschien dat je dan nog goedkoper uit komt.
Tablets:
categorie: Tablets (ik heb even alleen de grote merken geselecteerd)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:35

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@melwasul Lees de LAA beleid even aub.
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat is er mis met bijvoorbeeld een iPad met een toetsenbord-hoes er bij? Licht, compact, lange accuduur, kleine adapter en wanneer een 3G model ook nog eens internet onderweg (afhankelijk van het bereik uiteraard).

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:56

Emiel1984

Made in NL

sypie schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:23:
Wat is er mis met bijvoorbeeld een iPad met een toetsenbord-hoes er bij? Licht, compact, lange accuduur, kleine adapter en wanneer een 3G model ook nog eens internet onderweg (afhankelijk van het bereik uiteraard).
Ik zou zelf denken dat het op een smartphone kan.
Enkel een los BT toetsenbord en muis erbij en klaar.
Eventueel nog een USB-C scherm als persoon veel\uitgebreid wilt gaan schrijven.

Is er op locatie geen mogelijkheid voor toegang tot een pc ?

[LTS][MTS][HTS]

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:32
Goedkope Chromebook? Komen er vast een paar in de aanbieding tijdens black friday. Gaat lang mee op een accu

• melwasul
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-11 12:08
Sorry, ik heb momenteel nog niet helemaal een idee welk concept de beste oplossing is in zijn geval: Chromebook? Windows laptop? Tablet met bluetooth toetsenbord? X86 processor of ARM?...
Daarom allereerst de vraag wat jullie in dit geval zouden aanraden als type. In tweede instantie dan concrete voorstellen...

Zelf had ik ook al gedacht aan een chromebook. Bij een tablet met bluetooth toetsenbord heb je een tafel nodig, lijkt me... Of zijn er goedkope en goede modellen die je kan docken?

Experience the mountains!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
melwasul schreef op zondag 24 november 2019 @ 22:08:
Bij een tablet met bluetooth toetsenbord heb je een tafel nodig, lijkt me... Of zijn er goedkope en goede modellen die je kan docken?
Kijk eens naar deze : https://www.apple.com/smart-keyboard/

Op je knieën en gaan. Als je kijkt naar gewicht, omvang etc. Lijkt mij deze handiger dan een laptop met bijbehorende adapter, zeker met het doel waarvoor die gebruikt gaat worden.

Rekenkracht heb je niet nodig voor de taken die je beschrijft.
Pagina: 1