Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puppy123
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-09-2020
Ik heb een oude ipad 1 gekregen.Maar ik kan er geen oude games of apps op krijgen.Nou heb ik een oude game angry birds space gevonden via de appstore , maar de game crash meteen.Op internet een ipa file gevonden van deze game.Maar installeren doet ie niet.Totaal ongebruiksvriendelijk vind ik.Weet iemand hoe je daar oude games op kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 10:44
Dat kan niet, tenzij ze in de App store staan.

Het crashen gebeurd door iOS 5.1.1. De iPad1 heeft te weinig geheugen waardoor apps automatisch afgesloten worden, ook degene waar je in bezig bent.
Het ding is alleen nog bruikbaar voor wat browsen en fotos kijken. Ook YouTube werkt niet meer.

[ Voor 3% gewijzigd door frickY op 24-11-2019 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier kun je nog oude Apps voor 5.1.1 downloaden, misschien dat dat nog werkt?

https://findoldapps.com/u...ad/updated_date/desc/30/1

[ Voor 60% gewijzigd door HereIsTom op 24-11-2019 22:37 ]

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:20
Je zou eens kunnen kijken om hem te jailbreaken, wellicht dat dat nog lukt?
Mijn iPad 2 doet ook niet heel veel apps meer. Netflix is eigenlijk al te traag om nog werkbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als dit je eerste IOS device is, dan is het soms lastig om een oudere versie te downloaden van een app. De oplossing is dan gebruik te maken van een ander IOS device met hetzelfde account: daar download je dan de laatste nieuweste versie van de app. Vervolgens kun je op je oude IOS device de meest recent bruikbare voor (in jouw geval) IOS 5.1.1 downloaden.

Echter, veel apps die nog op 5.1.1 horen te draaien zijn slecht geoptimaliseerd, waardoor de iPad1 zonder geheugen komt te zitten en simpelweg crasht. Te weinig geheugen kan ook, maar dat zegt iets over het feit dat de app uberhaupt te downloaden was voor deze tablet..verkeerd besluit. Veel iPad1-gebruikers waren dan ook boos destijds dat het apparaat zo snel 'opgegeven' werd. :)

Om het maximale uit je iPad 1 te halen, zou ik de tablet een volledig nieuwe installatie geven via iTunes op een pc. Een tablet die vroeger via wifi-updates is bijgewerkt is vaak trager dan een volledige schone installatie.

Daarnaast zou je met een jailbreak wat meer functionaliteit kunnen toevoegen aan je oude tablet. Veel emulators (mame, consoles) draaien best goed erop, maar daar kunnen we helaas geen ondersteuning bij bieden.

Netflix draait ook nog prima, maar dan moet je eerst je werkgeheugen leegmaken om crashes te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Michael Knight op 25-11-2019 09:51 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotYetBritish
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-08 10:57
Via jailbreak kan je volgensmij op 5.1.1 ipa's sideloaden. maar als dit niets voor je is... Zou ik hier even naar kijken: https://nl.ifixit.com/Ans...OS+5.1.1+on+the+app+store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:14
Michael Knight schreef op maandag 25 november 2019 @ 09:51:
Daarnaast zou je met een jailbreak wat meer functionaliteit kunnen toevoegen aan je oude tablet. Veel emulators (mame, consoles) draaien best goed erop, maar daar kunnen we helaas geen ondersteuning bij bieden.
Waarom geen ondersteuning op het jailbreaken en het installeren van M.A.M.E. terwijl daar op het forum wel over gesproken mag worden en zelfs op de frontpage meldingen van nieuwe versies van M.A.M.E. gemeld worden? Het bespreken van roms is misschien een schemergebied hier maar installaties van M.A.M.E. op oudere hardware lijkt me toch geen probleem toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

vj_slof schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:35:
[...]

Waarom geen ondersteuning op het jailbreaken en het installeren van M.A.M.E. terwijl daar op het forum wel over gesproken mag worden en zelfs op de frontpage meldingen van nieuwe versies van M.A.M.E. gemeld worden? Het bespreken van roms is misschien een schemergebied hier maar installaties van M.A.M.E. op oudere hardware lijkt me toch geen probleem toch?
Ik doel specifiek op de emulator/roms. Dat je hier kunt lezen dat de mogelijkheid bestaat en je enigszins wegwijs raakt in waar je elders de spullen/instructie kunt vinden, wil nog niet zeggen dat wij op GoT actief ondersteunen in het installeren/gebruik van emulators en roms.

Aangezien roms copyrighted zijn, doen we dat gewoon niet. Overigens is het niet de bedoeling om discussie te starten over het al dan niet legaal gebruiken van roms etc.. daar gaat het hier niet over.

Voor beleid kun je elders aankloppen :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elenaaustin87
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-11-2020
Het is bijna niets waard als je het verkoopt of inruilt. De beste optie is om eraan vast te houden en het te gebruiken als een mooi fotoalbum, of gewoon om op internet / YouTube te surfen.
Pagina: 1