Ik maakte lange tijd gebruik van een managed switch om mijn experiabox te omzeilen. Helaas kon ik hierdoor mijn tv decoders niet updaten en heb ik sinds kort een set-up met mijn experiabox als modem en dan gewoon doorgelinkt naar mijn router. De experiabox en switch staan in mijn meterkast. De netgear wifi router staat op de 1e verdieping.
De set-up is nu zo:
Middels static ip heb ik de gateway op de switch ook al naar 192.168.2.254 gezet (richting experiabox) maar dit werkt ook niet. De switch heeft een factory reset naar default settings gehad dus alle verdere instellingen zijn ge-reset.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de switch in zou moeten stellen om het werkend te krijgen?
De set-up is nu zo:
Ik heb de managed switch op 2 manieren geprobeerd in te stellen (DHCP en Static IP) maar krijg het niet aan de praat. Met een unmanaged switch (die heb ik nog liggen maar heeft te weinig poorten) werkt alles wel naar behoren. Ik kan natuurlijk een goedkope unmanaged switch kopen maar ik heb dit nog liggen.Experiabox <---> Managed Switch <---> Netgear Wifi Router
192.168.2.254 <---> 192.168.2.18 (DHCP nu, default gateway 192.168.2.253) <---> 192.168.2.253 (default gateway 192.168.2.254)
Middels static ip heb ik de gateway op de switch ook al naar 192.168.2.254 gezet (richting experiabox) maar dit werkt ook niet. De switch heeft een factory reset naar default settings gehad dus alle verdere instellingen zijn ge-reset.
Kan iemand mij vertellen hoe ik de switch in zou moeten stellen om het werkend te krijgen?