Zotac GTX 1070AMP! CPU 8-pin

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Beste tweakers,

Enige tijd geleden heb ik geprobeerd om een Zotac GTX 1070 aan te sluiten op mijn computer. Deze had alleen 2x een 8-pin connector nodig en mijn voeding had maar 1 8-pin. Ik heb toen zitten klooien en heb toen volgens mij 2 keer molex naar een 8-pin verbonden. Dit werkte toen niet. En daarna werkte mijn oude computer niet meer... Ik heb sindsdien een nieuw systeem, met een andere videokaart. Ik heb het sindsdien niet meer aangedurfd om de GTX 1070 aan te sluiten. Eigenlijk staat deze maar te verstoffen.

Ik weet niet zeker of de videokaart defect is, of dat deze een risico is voor andere onderdelen. Maar ik vind het zonder om deze zo te laten te verstoffen. Wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Kaart en connectors op je videokaart goed controleren op schade en gaan met die banaan? Welke voeding heb je nu? Een goede voeding zal zichzelf uitschakelen als er iets mis is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Niet alle 8pin connectors zijn hetzelfde. Het is niet voor niets zo dat de CPU en GPU plugs verschillen, die moet je ook niet proberen te mixen :P
Heb je toevallig 2x molex op een 8pin CPU verloopje gezet?

De enige (juiste) mogelijkheid om die gpu aan te sluiten is een PSU hebben.kopen met de juiste aansluitingen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm13
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
br00ky schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:00:
Kaart en connectors op je videokaart goed controleren op schade en gaan met die banaan? Welke voeding heb je nu? Een goede voeding zal zichzelf uitschakelen als er iets mis is.
De kaart heeft een flinke backplate en gigantische koeler, dus ik kan de vrm's en de circuits eromheen niet direct zien. Huidige voeding betreft een Corsair RM750x.

@Wintervacht Ik vermoed inderdaad dat ik enorm heb zitten klooien en twee molexen op een cpu 8 pin heb aangesloten en die erin heb geramd in een vlaag van totale waanzin.

Belangrijkste voor mij is: mocht de kaart defect zijn: in hoeverre is er het risico dat het de voeding en daarme ook mogelijk
andere onderdelen van het systeem beschadigt?