aansluiten cat 6 kabel op Netwerk Wall Outlet (LSA toolfree)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 28-07 23:20
Ik probeer (voor de eerste keer) een kabel aan te sluiten op een LSA toolfree outlet.

Helaas zat er geen gebruiksaanwijzing bij het kastje. Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/a/ji5grUD en heb ook geen video's kunnen vinden van montage van dit type outlets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Prg7cTV.jpg

Ik heb in ieder geval de cat 6 kabel gestript, draden blootgelegd, maar nu is het me niet helemaal duidelijk hoe de kleurcodering werkt (zie afbeelding) en of ik überhaupt wel het juiste kastje heb (ik heb 1 cat6 kabel en wil 2 patch kabels op het kastje kunnen aansluiten).

Hoe/waar moeten de draden precies bevestigd worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Microkid op 24-11-2019 16:29 . Reden: plaatje gefixt ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

B-schema aanhouden.
Dus in de bovenste connector van rechts naar links: Or-OrW-Bl-BlW
en in die daaronder Br-BrW-Gr-GrW

Daarnaast is niet niet mogelijk om 2 aansluitingen via 1 kabel te realiseren. Het is een 1-op-1 verbinding, dus je zal echt 2 kabels moeten trekken.

[ Voor 85% gewijzigd door Microkid op 24-11-2019 17:44 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:11

kraats

Ik rol

taldin schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:25:
ik heb 1 cat6 kabel en wil 2 patch kabels op het kastje kunnen aansluiten
Dat gaat 'm sowieso niet worden. Om beide aansluitingen te gebruiken zul je twee kabels vanaf je centrale plek (modem of switch) hierop af moeten monteren

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

kraats schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:34:
[...]
Dat gaat 'm sowieso niet worden. Om beide aansluitingen te gebruiken zul je twee kabels vanaf je centrale plek (modem of switch) hierop af moeten monteren
Of als het echt moet 2 verbindingen op 100 mbit met 2x4, maar dat zou ik heel erg afraden omdat dit aan de buitenkant niet te zien is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
Dank voor de reacties allen. Helemaal duidelijk. Ik ga het juiste item bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 06:13

tozzke

aka tozzert

Microkid schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:31:
B-schema aanhouden.
Dus in de bovenste connector van rechts naar links: OrW-Or-BlW-Bl
en in die daaronder BrW-Br-GrW-Gr

[...]
Het is dan toch echt Or-OrW-Bl-BlW met eronder Br-BrW-Gr-GrW. Maar sinds wanneer leven we in China? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-07 11:51
En netwerkkabels strip je niet! De draden leg met afscherming erin en druk je aan.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
Ik zit nu te kijken naar een goedkope oplossing voor mijn situatie, maar lees nu dat ik dan eigenlijk 2 kabels moet leggen ipv 1. Het is dus niet mogelijk om 1 stugge (onbeschermde) cat 6 kabel op een wandcontactdoos aan te sluiten voor 2 patch poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:59
taldin schreef op zondag 24 november 2019 @ 20:49:
Het is dus niet mogelijk om 1 stugge (onbeschermde) cat 6 kabel op een wandcontactdoos aan te sluiten voor 2 patch poorten?
Per netwerkpoort heb je 8 aders nodig. Dus tenzij jij aan cat 6 kabel met 2 x 8 = 16 aders hebt, gaat dat niet werken. (Volgens mij zijn er ook geen cat6 kabels met 16 aders...) Dus samenvattend: Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het kan wél maar dan met een externe oplossing.

Je zult van die muuraansluiting naar een kleine switch moeten. Vanaf die switch kun je naar meerdere apparaten toe met een netwerkkabeltje.

Dit is op zich een prima dingetje, wanneer je een wandcontactdoos in de buurt hebt: pricewatch: TP-Link TL-SF1005D-5-Port 10/100Mbps Desktop Switch

Heb je geen wandcontactdoos in de buurt dan kun je nadenken over PoE, enige nadeel is dat andere apparatuur in je netwerk (niet je PC's) dat ook moet ondersteunen óf je moet een PoE adapter aan de andere kant hangen. Deze switch zou dan prima zijn: pricewatch: TP-Link 5-Port 10/100Mbps Desktop Switch with 4-Port PoE TL-SF1005P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:59
@sypie, als je 100mbit/s switches gaat aanbieden kun je ook andere trucjes gebruiken om van 8 aders cat6 naar 2 x cat5 (max 100mbit/s) te gaan.

Ook de PoE switch wil je juist andersom. Je wilt juist "PoE in" op de switch, zodat deze via de netwerkkabel vanaf de andere kant kan worden gevoed. Dan krijg je zoiets als deze: pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105PE. Misschien zijn er goedkopere switches per "PoE-in", maar daarop is moeilijk te filteren in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@Groentjuh Ik kon het ook niet heel goed vinden bij de TP-Link of er een losse adapter bij zou zitten of dat die gevoed wordt door PoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taldin
Dank voor jullie reacties, weer wat geleerd :) Aangezien deze situatie ook niet echt voor de lange termijn is, heb ik heb besloten om eerst maar van die 2e patchpoort af te zien en het simpel te houden.

Heb inmiddels de draden 'Or-OrW-Bl-BlW + Br-BrW-Gr-GrW' aangesloten volgens schema B. En het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439796

Microkid schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:31:
B-schema aanhouden.
Dus in de bovenste connector van rechts naar links: Or-OrW-Bl-BlW
en in die daaronder Br-BrW-Gr-GrW

Daarnaast is niet niet mogelijk om 2 aansluitingen via 1 kabel te realiseren. Het is een 1-op-1 verbinding, dus je zal echt 2 kabels moeten trekken.
B schema is helder.
Waarom is er dan nog een A schema?
Pagina: 1