Toon posts:

Geen tv en maar 100Mbit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Wij zijn net verhuisd en hebben beneden in de garage een patchkast staan met switch en patch rack. Vanuit de patch kast gaan alle kabels naar ethernet contact doosjes op de kamers, deze heb ik er zelf op gemaakt.
De internet verbinding komt binnen maar wel maar op 100Mbits (we horen 750 te halen).
de tv werkt niet en heeft aan dat die geen netwerk binnen krijgt. Op zolder halen wij wel 750 Mbit maar deze heb ik niet zelf gemaakt en zijn een andere soort aansluiting(in de slaapkamer is vast schroeven en de zolder is prikken).
Ik denk dat het probleem bij de zelf gemonteerde kastjes zit maar ik weet niet waar ik de fout kan vinden.

Met vriendelijke groet,

Patrick
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X5tNuaS.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pyITamy.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 24-11-2019 14:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Netwerktester gebruiken. Anders blijf je maar prutsen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 17:30
Ik neem aan dat je 1 kabel boven en 1 kabel beneden moet aansluiten, dus niet 2 aders onder 1 schroef. Die mogelijkheid is waarschijnlijk om telefoonkabels aan te sluiten en door te lussen. Volgens mij heb je de kleuren wel goed over de nummers verdeeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

AtRi schreef op zondag 24 november 2019 @ 15:30:
Ik neem aan dat je 1 kabel boven en 1 kabel beneden moet aansluiten, dus niet 2 aders onder 1 schroef. Die mogelijkheid is waarschijnlijk om telefoonkabels aan te sluiten en door te lussen. Volgens mij heb je de kleuren wel goed over de nummers verdeeld :-)
Verhip, goed gespot, die had ik even gemist op de onderste foto :)
BTW @Verwijderd wat is 750Mbit voor snelheid op je netwerk? Ethernet thuis is normaliter 1Gbps of 100Mbps, maar geen 750Mbps.

[ Voor 13% gewijzigd door Microkid op 24-11-2019 15:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-10 14:22
Ik zou de losse aders in de schroefverbindingen ook zo kort mogelijk houden. Lange aansluitdraden kan bij hoge snelheden problemen geven en komt sowieso een Cat.6 snelheid/BERT test niet door.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:41
Andere contactdozen kopen. Schroefverbindingen worden niet gebruikt bij Cat5 contactdozen.
Als er schroeven opzitten zijn het ISDN aansluitingen.
Hierdoor vind er teveel storing plaats in de contactdozen waardoor je geen Gigabit verbinding haalt over de kabel.
(en zorg ervoor dat de draden zolang mogelijk getwist blijven voor de aansluiting; die twists zijn er echt niet voor niets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elroy910
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 08:45
De opmerking van @AtRi klopt inderdaad, boven en onder zijn voor links en rechtse aansluiting.

Ik zelf heb B en overal 1gbps
De nummers komen overeen met de socket in je WCD

https://www.klusidee.nl/Forum/userpix2/89_RJ45_Pinout_1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door elroy910 op 26-11-2019 06:59 ]

Pagina: 1