Als ik de videokaart van mijn Ubuntu 18.04 server PC zwaar belast (met machine learning), houdt mijn netwerk ermee op. Ik ben meestal met ssh verbonden met de PC, die verbinding wordt verbroken en ik kan niet opnieuw verbinding maken, ook niet als GPU gebruik weer laag is. Pas als ik het netwerk herstart (sudo netplan apply) werkt het weer.
* MSI B450 Tomahawk MAX moederbord met Realtek 8111H Gigabit LAN controller
* Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC videokaart.
* AMD Ryzen 7 3700X processor
Ik wil best een externe netwerkkaart kopen, en ook wel een nieuw moederbord als dat het oplost. Op internet werd aangeraden andere realtek drivers te installeren. Dat heb ik geprobeerd, dat loste het niet op. Ik heb inmiddels ook al eens mijn hele computer opnieuw geinstalleerd en het bios geupdate. De computer werkt verder prima.
* MSI B450 Tomahawk MAX moederbord met Realtek 8111H Gigabit LAN controller
* Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC videokaart.
* AMD Ryzen 7 3700X processor
Ik wil best een externe netwerkkaart kopen, en ook wel een nieuw moederbord als dat het oplost. Op internet werd aangeraden andere realtek drivers te installeren. Dat heb ik geprobeerd, dat loste het niet op. Ik heb inmiddels ook al eens mijn hele computer opnieuw geinstalleerd en het bios geupdate. De computer werkt verder prima.