Netwerk crasht als GPU belast wordt (Linux)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlena
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-01-2024
Als ik de videokaart van mijn Ubuntu 18.04 server PC zwaar belast (met machine learning), houdt mijn netwerk ermee op. Ik ben meestal met ssh verbonden met de PC, die verbinding wordt verbroken en ik kan niet opnieuw verbinding maken, ook niet als GPU gebruik weer laag is. Pas als ik het netwerk herstart (sudo netplan apply) werkt het weer.

* MSI B450 Tomahawk MAX moederbord met Realtek 8111H Gigabit LAN controller
* Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC videokaart.
* AMD Ryzen 7 3700X processor

Ik wil best een externe netwerkkaart kopen, en ook wel een nieuw moederbord als dat het oplost. Op internet werd aangeraden andere realtek drivers te installeren. Dat heb ik geprobeerd, dat loste het niet op. Ik heb inmiddels ook al eens mijn hele computer opnieuw geinstalleerd en het bios geupdate. De computer werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En de voeding?

(best kans dat de spanning inzakt op het moment dat je lekker bezig gaat, waardoor de Realtek -vaak niet de beste netwerkkaart- de verbinding kwijt raakt en uit zichzelf niet reset)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlena
Voeding is Gigabyte G750H. 750Watt, 80 plus gold. Zou toch voldoende en goed genoeg moeten zijn? Het is maar 1 videokaart met 8GB ram, dus wat dat betreft is de belasting ook weer niet echt extreem. Het is ook niet alleen als ik het GPU geheugen volledig benut, laatste keer zag ik dat ik 5700MB (van de 8GB) in gebruik had. Netwerk klapt eruit na een minuut of vijf GPU gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:06
Hoe is je koeling? Word de netwerk chip niet te heet door warmteafgifte van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlena
Ik heb geen aparte koeling. Wel een goede behuizing. Zou best kunnen dat er iets oververhit raakt. Als het slechte kwaliteit of oververhitting van netwerkchip is zou een usb-netwerkkaart het op moeten lossen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Wat dacht je van betere koeling te nemen in plaats van om het probleem heen te gaan werken :? Hitte is ook slecht voor de rest van je systeem.

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 24-11-2019 18:25 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:12

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Eerst maar beginnen met meten.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlena
Probleem is dat ik niet weet wat het is. Misschien is het gewoon een linux-driver iets, of toch inderdaad de voeding. Ik heb 1 GPU die ik 5 minuutjes voor 75% belast voordat het netwerk eruit klapt.
Heb net even GPU belast en temperatuur bekeken. Blijft tussen 55 en 62 graden. Dat lijkt wel mee te vallen dus.
Pagina: 1