Ik zoek een?
30~32 inch 4K monitor met IPS paneel en minimal 100Hz paneel
Waar ga je de monitor voor gebruiken
DTP 60% | Gaming 20% | Browsing/media 20%
Wat is je budget?
Rond de €1000,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het moet wel een zwart model zijn, liefst zonder gaming look
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zelfbouw systeem met GTX1080Ti (HDMI 2.0 | DP1.4) Dual monitor setup met extra 2k monitor
TL;DR; Komen er binnen afzienbare tijd ook 30~32" 4K monitoren op de markt met een IPS paneel en hoge refresh rate?
Hé Tweakers,
Na jarenlang trouwe dienst heb ik een jaar geleden de 27"Dell 2713H (2560x1440 | AH-IPS | 10Bit) met pensioen gestuurd. Hij kreeg een mooi plekje aan de muur als tweede monitor.
Om deze te vervangen had ik in een gekke bui een 32" Samsung C32HG70 (2560x1440 | VA (QLED) | 10Bit) gekocht.
Het grote beeld was fantastisch en de hoge refresh rate zorgde voor een mooi rustig beeld. De monitor bleek echter vreselijk buggy, de resolutie was op die grootte net te laag en de monitor is nu ook echt stuk gegaan en geretourneerd aan de winkel.
Ik zit eraan te denken om de nieuwe monitor bij terugkomst meteen op marktplaats te zetten en te kijken voor iets anders. Ik vond het grote scherm heel prettig kijken en de hoge refresh rate zorgde voor een mooi rustig beeld. Ik ben redelijk gevoelig voor flikkerend licht en stotterend beeld.
Mijn nieuwe monitor zou daarom voorzien moeten zijn van;
1 : 4K resolutie (3840x2160) > 16:9
2 : 30~32" IPS paneel met goede kleur-echtheid (10Bit native en/of 100% AdobeRGB)
3 : Minimaal 100Hz refresh rate
Ik ben verre van een pro gamer, dus input-lag etc is niet zo spannend.
Op 27" heb ik twee kandidaten gevonden.
Op 30~32 Inch heb ik met deze specs echter helemaal niets kunnen vinden. Waarschijnlijk omdat deze panelen nog niet op de markt zijn. Wel zijn er de gekke 3440x1440 monitoren die naar mijn mening geen fijne beeldverhouding bieden voor productief werk.
Heeft iemand de kennis
Alternatieven
Als er binnen afzienbare tijd niets op de markt komt ben ik bereid de hoge refresh rate te laten voor wat het is en te gaan voor een van de monitoren in deze shortlist.
Iemand met (inside) knowledge die me kan vertellen of mijn "ultieme" monitor binnen afzienbare tijd op de markt komt, of kan ik de refresh-rate voorlopig vergeten?
30~32 inch 4K monitor met IPS paneel en minimal 100Hz paneel
Waar ga je de monitor voor gebruiken
DTP 60% | Gaming 20% | Browsing/media 20%
Wat is je budget?
Rond de €1000,-
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, maar het moet wel een zwart model zijn, liefst zonder gaming look
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zelfbouw systeem met GTX1080Ti (HDMI 2.0 | DP1.4) Dual monitor setup met extra 2k monitor
TL;DR; Komen er binnen afzienbare tijd ook 30~32" 4K monitoren op de markt met een IPS paneel en hoge refresh rate?
Hé Tweakers,
Na jarenlang trouwe dienst heb ik een jaar geleden de 27"Dell 2713H (2560x1440 | AH-IPS | 10Bit) met pensioen gestuurd. Hij kreeg een mooi plekje aan de muur als tweede monitor.
Om deze te vervangen had ik in een gekke bui een 32" Samsung C32HG70 (2560x1440 | VA (QLED) | 10Bit) gekocht.
Het grote beeld was fantastisch en de hoge refresh rate zorgde voor een mooi rustig beeld. De monitor bleek echter vreselijk buggy, de resolutie was op die grootte net te laag en de monitor is nu ook echt stuk gegaan en geretourneerd aan de winkel.
Ik zit eraan te denken om de nieuwe monitor bij terugkomst meteen op marktplaats te zetten en te kijken voor iets anders. Ik vond het grote scherm heel prettig kijken en de hoge refresh rate zorgde voor een mooi rustig beeld. Ik ben redelijk gevoelig voor flikkerend licht en stotterend beeld.
Mijn nieuwe monitor zou daarom voorzien moeten zijn van;
1 : 4K resolutie (3840x2160) > 16:9
2 : 30~32" IPS paneel met goede kleur-echtheid (10Bit native en/of 100% AdobeRGB)
3 : Minimaal 100Hz refresh rate
Ik ben verre van een pro gamer, dus input-lag etc is niet zo spannend.
Op 27" heb ik twee kandidaten gevonden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Acer Nitro XV273K Zwart | € 821,59 | € 821,59 |
1 | Monitoren | Acer Predator XB273KGP Zwart | € 899,- | € 899,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.720,59 |
Op 30~32 Inch heb ik met deze specs echter helemaal niets kunnen vinden. Waarschijnlijk omdat deze panelen nog niet op de markt zijn. Wel zijn er de gekke 3440x1440 monitoren die naar mijn mening geen fijne beeldverhouding bieden voor productief werk.
Heeft iemand de kennis
Alternatieven
Als er binnen afzienbare tijd niets op de markt komt ben ik bereid de hoge refresh rate te laten voor wat het is en te gaan voor een van de monitoren in deze shortlist.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Acer Pro Designer BM320 Zwart | € 837,79 | € 837,79 |
1 | Monitoren | Asus PA329Q Zwart | € 961,50 | € 961,50 |
1 | Monitoren | Lenovo ThinkVision P32u-10 (61C1RAT2EU, EU-stekker) Zwart | € 934,- | € 934,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.733,29 |
Iemand met (inside) knowledge die me kan vertellen of mijn "ultieme" monitor binnen afzienbare tijd op de markt komt, of kan ik de refresh-rate voorlopig vergeten?
Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer