Sony HT-ST5000 start altijd op met "home" scherm v/d bar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuurjans
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-06-2024
Ik heb een Sony HT-ST5000 aangesloten op een LG OLED 55C8LPA TV met een Ziggo Next mediabox, alles aangesloten met HDMI. TV naar HDMI Arc Output en de Ziggo Next naar de HDMI 1. Alles gaat ook goed aan en uit met 1 afstandsbediening. Het enige wat mij gewoon niet lukt om goed te krijgen is dat na switchen functionaliteit, bijv van media server (streamen film van laptop via DLNA op TV) weer terug naar gewoon TV kijken met de Next Mediabox dan doet alles het, maar komt de Sony HT-ST5000 soundbar weer met het scherm welke je ziet als je op de home toets drukt van de Sony soundbar AB. Dit gebeurt ook bij het opstarten van de set, waardoor ik altijd weer de AB van de oundbar erbij moet hebben om op ok te drukken.

Ik ga ervan uit dat dit te maken heeft met een instelling in de Sony, maar ik kan het maar niet vinden.
Heeft er iemand een suggestie, alles werkt wel maar we moeten dus altijd de Sony soundbar AB erbij pakken om weer op OK te drukken bij het opstarten en als we geswitched hebben van bijv. DLNA en dat is niet erg handig. Heeft er iemand een idee om het op te lossen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 20:52
Zelfde setup en zelfde issue hier. Ik heb uiteindelijk de mediabox maar rechtstreeks op de TV aangesloten.
De Nvidia Shield geeft ook dit probleem. Dit los ik op door de Shield pas in te schakelen nadat ik het menu van de Sony te zien krijg. De Sony schakelt dan wel verder zonder dat je de AB nodig hebt.