Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag de overstap willen maken van 1080p 60fps/Hz naar 1080p 144Hz voor games zoals F1, Call of Duty, Battlefield en Euro Truck Simulator 2. Ik heb expres niet voor 1440p 144Hz gekozen omdat je dan een peperdure kaart nodig hebt om die 144fps te halen. Vind ik het zelf niet waard, omdat ik zeer waarschijnlijk minimale verschillen ga zien. Ook wil ik graag Free-Sync (1).
Ik zou ook graag wat VMs kunnen draaien; ik denk dat 16GB prima is voor nu. Ik ga toch geen VMs draaien én games spelen tegelijkertijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag op maximaal 1500 euro willen houden inclusief verzendkosten. Assembleren doe ik zelf. Ik wil gewoon een goede prijs/kwaliteit-build. Zoveel mogelijk waar voor je geld dus. Volgende week is dus ook Black Friday en wilde als het kan ook nog door middel van kortingen profiteren
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, monitor (ga ik dan gebruiken als secundaire): pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende had ik zelf al bij elkaar gezocht:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren Intel en Nvidia te hebben gehad, wil ik graag de overstap maken naar AMD voor zowel videokaart als processor. Qua processor vanwege betere bang-for-buck (en minder security vulnerabilities bij AMD processors dan bij Intel
). De videokaart omdat ik klaar ben met Nvidia als bedrijf en ik graag AMD's software wil uitproberen en AMD's software meer bied, en ook zonder verplicht account. Voor de rest maakt het mij niet erg veel uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een ATX kast en het liefst ook een ATX-moederbord omdat je daarmee normaliter de meeste ruimte hebt met het bouwen en meer aansluitingen hebt. Geluidsniveau laag houden is niet per se een must, maar het is leuk meegenomen als dat kan. Ik denk dat ik met de huidige CPU koeler toch een goede koop doe vanwege de prijs/kwaliteit verhouding die deze koeler biedt. Energieverbruik is niet erg belangrijk.
Ga je overklokken?
Niet per se, alhoewel ik dat waarschijnlijk wel ga doen als over een aantal jaar, de CPU de bottleneck blijkt te zijn. Overvolten ga ik dan niet aan beginnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil wel zoveel mogelijk bang-for-buck. Echter, als ik meer performance-gain kan krijgen, features of kwaliteit voor een meerprijs, dan ben ik wel bereid wat meer te spenderen (met wat ik nu heb, tot de 1500 euro dus).
Dit is mijn huidige build:
Ik zou graag de overstap willen maken van 1080p 60fps/Hz naar 1080p 144Hz voor games zoals F1, Call of Duty, Battlefield en Euro Truck Simulator 2. Ik heb expres niet voor 1440p 144Hz gekozen omdat je dan een peperdure kaart nodig hebt om die 144fps te halen. Vind ik het zelf niet waard, omdat ik zeer waarschijnlijk minimale verschillen ga zien. Ook wil ik graag Free-Sync (1).
Ik zou ook graag wat VMs kunnen draaien; ik denk dat 16GB prima is voor nu. Ik ga toch geen VMs draaien én games spelen tegelijkertijd.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou het graag op maximaal 1500 euro willen houden inclusief verzendkosten. Assembleren doe ik zelf. Ik wil gewoon een goede prijs/kwaliteit-build. Zoveel mogelijk waar voor je geld dus. Volgende week is dus ook Black Friday en wilde als het kan ook nog door middel van kortingen profiteren
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, monitor (ga ik dan gebruiken als secundaire): pricewatch: Iiyama ProLite E2273HDS-B1 Zwart toetsenbord en muis.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het volgende had ik zelf al bij elkaar gezocht:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 191,- | € 191,- |
1 | Moederborden | ASRock B450 Steel Legend | € 96,- | € 96,- |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 5700 XT Challenger D 8G OC | € 429,- | € 429,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterBox MB511 RGB | € 61,- | € 61,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 24GM79G Zwart | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom Black | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 67,51 | € 67,51 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,- | € 92,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 63,81 | € 63,81 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 QVO 2TB | € 205,- | € 205,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.380,17 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Na jaren Intel en Nvidia te hebben gehad, wil ik graag de overstap maken naar AMD voor zowel videokaart als processor. Qua processor vanwege betere bang-for-buck (en minder security vulnerabilities bij AMD processors dan bij Intel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag een ATX kast en het liefst ook een ATX-moederbord omdat je daarmee normaliter de meeste ruimte hebt met het bouwen en meer aansluitingen hebt. Geluidsniveau laag houden is niet per se een must, maar het is leuk meegenomen als dat kan. Ik denk dat ik met de huidige CPU koeler toch een goede koop doe vanwege de prijs/kwaliteit verhouding die deze koeler biedt. Energieverbruik is niet erg belangrijk.
Ga je overklokken?
Niet per se, alhoewel ik dat waarschijnlijk wel ga doen als over een aantal jaar, de CPU de bottleneck blijkt te zijn. Overvolten ga ik dan niet aan beginnen.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil wel zoveel mogelijk bang-for-buck. Echter, als ik meer performance-gain kan krijgen, features of kwaliteit voor een meerprijs, dan ben ik wel bereid wat meer te spenderen (met wat ik nu heb, tot de 1500 euro dus).
Dit is mijn huidige build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 215,- | € 215,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-H97-D3H | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 68,- | € 68,- |
1 | Behuizingen | Corsair Obsidian 450D | € 101,05 | € 101,05 |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 4 | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Optische drives | Samsung SH-224DB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 51,90 | € 51,90 |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 435,95 |
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ