Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-10 18:27
Mijn vraag

Ben Vrijdag bij de mediamarkt geweest om eigenlijk een tv te halen. Mijn keus was gevallen op de Philips 43PUS6704 Zwart die in de aanbieding is. Alleen raadde ze me Philips af en meer te kijken naar de Sony's (Wat ook meer mijn voorkeur is, maar m'n budget laat dat niet toe). Daar heb ik meerdere toestellen bekeken en de Sony KD-49XG8096 sprong eruit maar was 100 euro buiten budget voor wat ik nu voor een slaapkamer tv wil uitgeven van 599 euro.

Relevante hardware die interessant leken

[list]
• Philips 43PUS6704 Zwart
• Sony KD-49XG8096
• Samsung 50RU7170 Zwart
• Philips 50PUS6203 (was bij de mediamarkt €299)
• LG 43UM7400PLB Zwart
• LG 49UM7400PLB Zwart
[/list]

Wat mijn vraag is

Door de bomen het bos niet meer zien. Ik weet van mezelf dat ik snel twijfel aan iets en ik wil niet de verkeerde tv aanschaffen. De Phillips 43PUS6704 Zwart was eigenlik de reden waarom ik naar de winkel ging. Maar door de betere kwaliteit dan een LG of Sony ben ik gaan twijfelen over wat ik nou moet aanschaffen. Voorkeur gaat uit voor de Sony vanwege de kleuren, maar het gaat mij om input lag enz. Omdat ik ook graag erop game en dus Call of Duty speel. Ik heb zelf een Sony Bravia 32" uit 2014 volgens mij en die werkt nog goed, maar wil graag 4k voor als ik straks ook op mezelf ga. Welke van bovenstaande tv's heeft een lage input lag en toch een lekker scherm om naar te kijken? Hoor aan alle kanten wat en dat laat mij twijfelen. Mijn budget is ongeveer €499.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rominick

Je gaat naar de Mediamarkt of om een tv te kopen omdat je genoeg onderzoek hebt gedaan en je hebt geen advies nodig van de verkopers daar of je gaat naar de Mediamarkt omdat je het model nog even in levende lijve wil zien voordat je hem online besteld.

Naar de Mediamarkt gaan en afgaan op het advies van de verkopers daar is een NoNo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
FeaR schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:54:
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.
Dank u, zal hem daar plaatsen.
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 10:58:
@rominick

Je gaat naar de Mediamarkt of om een tv te kopen omdat je genoeg onderzoek hebt gedaan en je hebt geen advies nodig van de verkopers daar of je gaat naar de Mediamarkt omdat je het model nog even in levende lijve wil zien voordat je hem online besteld.

Naar de Mediamarkt gaan en afgaan op het advies van de verkopers daar is een NoNo!
Eigenlijk wilde ik de tv daar zien, maar de Sony had zo'n mooi scherm met de kleurwaardes dat ik in twijfel raak. Want ze hebben nu de pre sale, maar ik vermoed dat er op de 29ste die tv mogelijk wel in de aanbieding is(de Sony van 599 die nu niet in de sale was). Want ik kon niet zien wat de inputlag was van beiden modellen, maar weet wel dat mijn oude Sony een lage inputlag heeft. Online kon ik niet zo snel de inputlags vinden van de tv, alleen de beeldverversing. Maar ik weet dat dat weinig uitmaakte(Philips had 1200 en Sony 400).
Die jongen raadde me voor cod een tv mt 100hz aan. Als ik op die Philips fatsoenlijk kan gamen (zoals cod) dan schaf ik de Philips 43PUS6704 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rominick
Sony heeft zijn eigen hoekje bij Mediamarkt over het algemeen. Staan ook anders aangesloten als de rest en meestal is er 1 medewerker die zich richt op die hoek. Omdat marge.

Beeld vergelijken bij de Mediamarkt heeft 0,0 zin.

Hier blijkt maar weer uit dat de meest simpele vorm van marketing werkt op nietsvermoedende potentiële klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:50:
@rominick
Sony heeft zijn eigen hoekje bij Mediamarkt over het algemeen. Staan ook anders aangesloten als de rest en meestal is er 1 medewerker die zich richt op die hoek. Omdat marge.

Hier blijkt maar weer uit dat de meest simpele vorm van marketing werkt op nietsvermoedende potentiële klanten.
Oh, bij de mediamarkt waar ik was (Rotterdam) stonden ze tussen de Philips, LG en Samsung. Waardoor ik snel kon vergelijken tussen die allemaal. Maar als de Philips ook een lage inputlag heeft en niet dat ik draai en ik het beeld later zie of stotters zie. Omdat ik pas geopereerd ben aan m'n knie ben ik niet zo mobiel meer en zou dus pas de 29ste weer kunnen kijken en bestellen. Moet er dan toch zijn voor wat anders in de buurt.

[ Voor 10% gewijzigd door rominick op 24-11-2019 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
Tja, je komt wat gehaast over, wellicht heeft dit met BF te maken?

Persoonlijk zou ik jou adviseren om nog even te wachten tot het voorjaar. Dan komen de 2020 modellen op de markt en naar alle waarschijnlijkheid wordt HMDI 2.1 dan ook meer gemeengoed (dit kan voor jou als gamer interessant zijn), bijkomend voordeel is dat de prijzen van de 2019 (nog) verder zullen zakken. In de tussentijd kun je doorsparen en beslissen of je voor een 2019 model of toch een 2020 model met HDMI 2.1 koopt. Persoonlijk denk ik dat dit ook verstandiger is aangezien je aangeeft een tv te willen kopen dat een lange tijd mee moet gaan.

Philips LCD tv's zou ik je afraden, met name in het budget segment kun je de kleuren op geen enkele manier goed instellen.

De Samsung en LG uit jouw OP hebben de laagste input lag en zitten rond de 12 ms, de Sony XG80 zit rond de 30 ms en de Sony XG85 rond de 20 ms. Een input lag van < 30 ms wordt als goed ervaren.

Over het algemeen hebben Sony en LG vergeleken met Samsung en Philips natuurlijker beeld, en zijn out of the box beter afgesteld.

Wellicht kun je een bezoekje brengen aan FOKA, daar kun je ook onderhandelen over de prijs en wordt je beter geholpen.
Verwijderd schreef op zondag 24 november 2019 @ 12:50:
@rominick

Meerdere merken hebben een apart hoekje in de Mediamarkt (en elders), zo is bijvoorbeeld de LG OLED hoek een stuk donkerder zodat het hoge contrast van OLED beter tot zijn recht komt en hangt Samsung hun duurdere tv's recht aan een wall en plaats daaronder een tv uit een lagere klasse in een stand dat licht achterover is gekanteld om zo de indruk te wekken dat het duurdere model veel mooier beeld geeft. Over het algemeen is het een feit dat Sony (gevolgd door Panasonic en daarna LG) zich meer richt op een natuurlijk ogend beeld i.p.v. Samsung waar ze niet vies zijn van oververzadiging en een verkeerde implementatie van HDR, want dat oogt veel 'indrukwekkender' :X.

Wanneer je jouw eigen bronmateriaal meeneemt en vraagt of je deze mag afspelen op de tv's en vervolgens ook de instellingen wijzigt van 'winkelmodus' naar bijv. expert/ film modus kun je gerust tv's vergelijken in de Mediamarkt, je moet er dan wel rekening mee houden dat het lage contrast van LCD tv's met een IPS paneel minder opvalt door de hoeveelheid omgevingslicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Freshouttheoven schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:07:
Tja, je komt wat gehaast over, wellicht heeft dit met BF te maken?

Persoonlijk zou ik jou adviseren om nog even te wachten tot het voorjaar. Dan komen de 2020 modellen op de markt en naar alle waarschijnlijkheid wordt HMDI 2.1 dan ook meer gemeengoed (dit kan voor jou als gamer interessant zijn), bijkomend voordeel is dat de prijzen van de 2019 (nog) verder zullen zakken. In de tussentijd kun je doorsparen en beslissen of je voor een 2019 model of toch een 2020 model met HDMI 2.1 koopt. Persoonlijk denk ik dat dit ook verstandiger is aangezien je aangeeft een tv te willen kopen dat een lange tijd mee moet gaan.

Philips LCD tv's zou ik je afraden, met name in het budget segment kun je de kleuren op geen enkele manier goed instellen.

De Samsung en LG uit jouw OP hebben de laagste input lag en zitten rond de 12 ms, de Sony XG80 zit rond de 30 ms en de Sony XG85 rond de 20 ms. Een input lag van < 30 ms wordt als goed ervaren.

Over het algemeen hebben Sony en LG vergeleken met Samsung en Philips natuurlijker beeld, en zijn out of the box beter afgesteld.

Wellicht kun je een bezoekje brengen aan FOKA, daar kun je ook onderhandelen over de prijs en wordt je beter geholpen.

[...]

Meerdere merken hebben een apart hoekje in de Mediamarkt (en elders), zo is bijvoorbeeld de LG OLED hoek een stuk donkerder zodat het hoge contrast van OLED beter tot zijn recht komt en hangt Samsung hun duurdere tv's recht aan een wall en plaats daaronder een tv uit een lagere klasse in een stand dat licht achterover is gekanteld om zo de indruk te wekken dat het duurdere model veel mooier beeld geeft. Over het algemeen is het een feit dat Sony (gevolgd door Panasonic en daarna LG) zich meer richt op een natuurlijk ogend beeld i.p.v. Samsung waar ze niet vies zijn van oververzadiging en een verkeerde implementatie van HDR, want dat oogt veel 'indrukwekkender' :X.

Wanneer je jouw eigen bronmateriaal meeneemt en vraagt of je deze mag afspelen op de tv's en vervolgens ook de instellingen wijzigt van 'winkelmodus' naar de bijv. expert/ film modus kun je gerust tv's vergelijken in de Mediamarkt, je moet er dan wel rekening mee houden dat het lage contrast van LCD tv's met een IPS paneel minder opvalt door de hoeveelheid omgevingslicht.
Dat was ook meer het plan. Als er niks word gekocht bij BF, dan zou ik ook wachten tot het voorjaar. Helaas wil ik niet meer dan 499 betalen voor een slaapkamer tv. wat ik dus opmaak is even wachten, want dan schrap ik de Philips en Sony en ga ik verder kijken naar een LG (in de winkel onder tl buizen waren de kleuren nog mooi diep en zwart was ook zwart (ipv donker grijs). De LG was wel goed geprijsd voor een 50" €489 vgm, maar niet met een sale sticker erbij. Ik ga volgende week op de website kijken of er wat aan de prijs is gedaan voordat ik ga kopen.

Foka zit toevallig in Rotterdam en die kende ik niet, ik ga daar even neuzen, Bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:16
rominick schreef op zondag 24 november 2019 @ 13:17:
[...]

Dat was ook meer het plan. Als er niks word gekocht bij BF, dan zou ik ook wachten tot het voorjaar. Helaas wil ik niet meer dan 499 betalen voor een slaapkamer tv. wat ik dus opmaak is even wachten, want dan schrap ik de Philips en Sony en ga ik verder kijken naar een LG (in de winkel onder tl buizen waren de kleuren nog mooi diep en zwart was ook zwart (ipv donker grijs). De LG was wel goed geprijsd voor een 50" €489 vgm, maar niet met een sale sticker erbij. Ik ga volgende week op de website kijken of er wat aan de prijs is gedaan voordat ik ga kopen.

Foka zit toevallig in Rotterdam en die kende ik niet, ik ga daar even neuzen, Bedank!
Dat het diep zwart leek komt door de hoeveelheid omgevingslicht. Alle tv's uit jouw OP hebben een IPS paneel op de Samsung en 50'' Philips na.

De LG 49UM7000 is momenteel zelfs voor 388 euro te koop bij Expert.

Waneer je de tv in een kamer met redelijk veel omgevingslicht gebruikt valt het matige contrast van een IPS paneel minder op. Ook tijdens het gamen zie ik weinig belemmeringen met een IPS paneel. Kijk je ook regelmatig naar films en series met weinig omgevingslicht dan ben je beter af met een VA paneel, de Samsung RU71 is dan Deen goede keus binnen jouw budget.

Er zijn ook een paar 50'' LG tv's met een VA paneel welke binnen jouw budget vallen zoals de pricewatch: LG 50UM7450PLA Zwart, let er wel op dat het een 50'' variant is aangezien de 49'' varianten een IPS paneel hebben. Wellicht met onderhandelen ook elders binnen jouw budget te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
Freshouttheoven schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:16:
[...]

Dat het diep zwart leek komt door de hoeveelheid omgevingslicht. Alle tv's uit jouw OP hebben een IPS paneel op de Samsung en 50'' Philips na.

De LG 49UM7000 is momenteel zelfs voor 388 euro te koop bij Expert.

Waneer je de tv in een kamer met redelijk veel omgevingslicht gebruikt valt het matige contrast van een IPS paneel minder op. Ook tijdens het gamen zie ik weinig belemmeringen met een IPS paneel. Kijk je ook regelmatig naar films en series met weinig omgevingslicht dan ben je beter af met een VA paneel, de Samsung RU71 is dan Deen goede keus binnen jouw budget.

Er zijn ook een paar 50'' LG tv's met een VA paneel welke binnen jouw budget vallen zoals de pricewatch: LG 50UM7450PLA Zwart, let er wel op dat het een 50'' variant is aangezien de 49'' varianten een IPS paneel hebben. Wellicht met onderhandelen ook elders binnen jouw budget te koop.
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in de LG, Het model wat ik zag in de winkel was de LG 43UM7400PLB Zwart en de LG 49UM7400PLB.

Excusus!

Edit: Ik heb even rond gekeken en de LG 49SM8200PLA leek wel wat, maar kan ik daar gerust cod mee spelen zonder met een controller te hoeven smijten ;).

[ Voor 5% gewijzigd door rominick op 25-11-2019 12:10 ]

Pagina: 1