Na aanschaf van een nieuwe desktop ben ik na enkele weken tot de conclusie gekomen dat het gebruik van een ethernet-aansluiting binnen mijn huidige omgeving lang niet altijd gegarandeerd kan worden.
Om deze reden ben ik nu op zoek naar een Wifi-kaart, en omwille van verschillende redenen zou ik hiervoor graag een M.2 kaart gebruiken.
Na een korte zoektocht ben ik uitgekomen op de Intel 9260NGW.
Ik ben echter niet bekend met de NGFF-interface, en dus is mijn vraag:
Werkt deze M.2 WiFi-/Bluetooth-Kaart op een normale (desktop) M.2 aansluiting?
Ik maak gebruik van een ASRock B450, maar heb reeds een Intel 660p SSD in de bovenste (NVME) M.2-aansluiting zitten.
Korte uitleg over de M.2-aansluitingen op dit moederbord:
Om deze reden ben ik nu op zoek naar een Wifi-kaart, en omwille van verschillende redenen zou ik hiervoor graag een M.2 kaart gebruiken.
Na een korte zoektocht ben ik uitgekomen op de Intel 9260NGW.
Ik ben echter niet bekend met de NGFF-interface, en dus is mijn vraag:
Werkt deze M.2 WiFi-/Bluetooth-Kaart op een normale (desktop) M.2 aansluiting?
Ik maak gebruik van een ASRock B450, maar heb reeds een Intel 660p SSD in de bovenste (NVME) M.2-aansluiting zitten.
Korte uitleg over de M.2-aansluitingen op dit moederbord:
The bottom slot accommodates drives up to M.2 22110 and has support for both SATA and PCIe drives up to a maximum of PCIe 3.0 x2. It should be noted that the bottom M.2 slot shares bandwidth with two SATA 6 Gbps ports and when a drive is installed into either/or, the opposing slot/slots will be disabled.