Ziggo ip aan domeinnaam koppelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het stoeien. Ik heb een domeinnaam en deze wil ik laten koppelen aan mijn thuisserver. Ik heb internet via ziggo en daar wisselt het externe ip-adres nog al eens.

Hoe kan ik dit het beste regelen? Wil graag met subdomeinen werken, dus bijv hassio.thuisserver.nl

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Je zou DynDNS kunnen proberen. Dan hoef je als het IP anders wordt niks aan te passen.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:59
Dat kan gratis met http://freedns.afraid.org/ in combinatie met een dyndns client/script. Moet je wel een in de zoveel maanden even op de site inloggen.

Zo heb ik home.<eigendomein>.<extentie> naar m'n eigen IP wijzen.

[ Voor 24% gewijzigd door Rukapul op 23-11-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00
En als je wel je eigen domein naam wilt gebruiken ipv dyndns dan zou je gewoon bij je huidige provider moeten gaan instellen dat je een DNS aanmaakt voor je thuis server .

Zelf heb ik al een jaar hetzelfde ip adres. Dus als hij wel veranderd dan is dat niet elke maand ofzo.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Of je maakt zelf een script op je lokale server en laat je deze d.m.v. API elk uur de DNS updaten van je thuis IP. Maar dat eist wat programmeer werk. Zelf heb ik dat ook gedaan bij een klant i.c.m. een Mikrotik router.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
over het algemeen is ziggo vrij vast met de IP-adressen.. jaren lang de zelfde gehad, tot er een week of 4 wat werkzaamheden waren, maar goed voor die keer pas ik het zelf wel even aan, en heb ik wel even een uurtje geduld...

of ik een andere netwerk kaart aan m'n modem hing :7

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:37
https://techio.dev/hostin...te-without-static-ip.html

Hier staat wel een leuke uitleg hoe het op te lossen is.

[ Voor 81% gewijzigd door Bas. op 23-11-2019 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Sbakker1982 Zo vaak wisselt je IPv4-adres niet, hoor. Zeker als je je modem gewoon aan laat staan en geen ander MAC-adres krijgt (bv. door het wisselen van de router) krijg je gewoon hetzelfde publieke IP-adres.

Hoe dat met IPv6 zit, weet ik niet... ;)

Dus gebruik gewoon de DNS management tool van de domein-provider en wijs die naar je eigen publieke IP-adres.

[ Voor 17% gewijzigd door Room42 op 23-11-2019 21:47 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb zelf jaren zitten stoeien met dyndns, freedns, freemyip en No-Ip. En allemaal geklooi. Nu heb ik gewoon mijn Ziggo IP als A-record opgevoerd en draait dat al maanden stabieler dan die andere oplossingen. Ziggo is behoorlijk "standvastig" met hun dynamische adressen.

Let wel op met mail-server. Die moet je altijd relayen via een externe host, of via Ziggo SMTP. Reden is heel simpel, alle IP adressen van Ziggo worden als client-adressen in heel veel mail servers gezien waardoor ze geen mail accepteren wat rechtstreeks van een Ziggo mail adres komt.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-04 18:53
Wim-Bart schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:03:
Heb zelf jaren zitten stoeien met dyndns, freedns, freemyip en No-Ip. En allemaal geklooi. Nu heb ik gewoon mijn Ziggo IP als A-record opgevoerd en draait dat al maanden stabieler dan die andere oplossingen. Ziggo is behoorlijk "standvastig" met hun dynamische adressen.

Let wel op met mail-server. Die moet je altijd relayen via een externe host, of via Ziggo SMTP. Reden is heel simpel, alle IP adressen van Ziggo worden als client-adressen in heel veel mail servers gezien waardoor ze geen mail accepteren wat rechtstreeks van een Ziggo mail adres komt.
Ik zit zelf niet bij Ziggo en gedoe rondom het bereikbaar krijgen van mailservertjes is 1 van de redenen dat mij weerhoud om naar iets anders dan XS4All over te stappen, maar kun je dan wel rechtstreeks op poort 25 mail ontvangen als MTA wanneer je bij Ziggo zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Joen schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:17:
[...]

Ik zit zelf niet bij Ziggo en gedoe rondom het bereikbaar krijgen van mailservertjes is 1 van de redenen dat mij weerhoudt om naar iets anders dan XS4All over te stappen. Maar kun je dan wel rechtstreeks op poort 25 mail ontvangen als MTA wanneer je bij Ziggo zit?
Het ontvangen is het probleem niet (op IPv4 dan, IPv6 heb ik geen ervaring mee bij Ziggo). Maar als je vanaf een IP-adres dat in een dynamische pool zit (zoals die van (alle?) consumentenlijntjes) e-mail verstuurt, is de kans dat het als Spam gemarkeerd wordt veel groter dan als je een vertrouwde relay gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Room42 op 24-11-2019 02:30 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Joen schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 23:17:
[...]

Ik zit zelf niet bij Ziggo en gedoe rondom het bereikbaar krijgen van mailservertjes is 1 van de redenen dat mij weerhoud om naar iets anders dan XS4All over te stappen, maar kun je dan wel rechtstreeks op poort 25 mail ontvangen als MTA wanneer je bij Ziggo zit?
Nog nooit getest, heb al eeuwen een catchall box die door een deamon leeg getrokken wordt en dan mijn exchange server in gaat. Wil zo min mogelijk open hebben staan. En versturen doe ik via Smart host die ik bij mijn mail provider heb.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik gebruik EntryDNS
Eenmalig 10$ inschrijving.
Je past je nameservers aan bij je domeinhoster, en doet voortaan alle dns/domain 'werkzaamheden' bij EntryDNS.

Dit, en met behulp van DNS-O-Matic + script op lokaal device zorgt voor een nagenoeg directe omzetting van IPadres ( trans-ip .nl-domein )

Ziggo verandert bijna nooit van IPadres, maar het komt voor natuurlijk.

[ Voor 14% gewijzigd door FreshMaker op 24-11-2019 07:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik zie DuckDNS nog niet benoemd, draait hier al jaren 100%. Gratis dienst en draait op AWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:43
Room42 schreef op zondag 24 november 2019 @ 02:28:
Het ontvangen is het probleem niet (op IPv4 dan, IPv6 heb ik geen ervaring mee bij Ziggo). Maar als je vanaf een IP-adres dat in een dynamische pool zit (zoals die van (alle?) consumentenlijntjes) e-mail verstuurt, is de kans dat het als Spam gemarkeerd wordt veel groter dan als je een vertrouwde relay gebruikt.
Grotendeels mee eens: mail ontvangen via poort 25 gaat prima, nooit problemen mee. En verzenden gaat bijna altijd goed via de Ziggo mail relay.

Bijna altijd goed: ik heb afgelopen ~10 jaar of zo een keer of drie gehad dat een legitieme uitgaande mail van mij door de relay als spam werd gezien en ik 'm terugkreeg. Wat wel frustrerend is, want je kan er zelf heel weinig aan doen. Mail herschrijven kan helpen, maar de helpdesk kan je hier gewoon niet bij helpen want kennen dit niet, snappen dit niet, kunnen het niet doorzetten naar tweedelijns-support en willen je bij wijze van spreken een nieuw modem sturen om het op te lossen.

Afgezien daarvan gaat het prima, eigen domeinnaam koppelen aan een Ziggo consumentenlijn. IP adres wijzigt echt zelden. DynDNS werkt prima, maar een eigen script en DNS aanpassen via de TransIP API werkt net zo goed (en gratis). Zie deze post: Jerrythafast in "NT Kroeg v0.1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou niet eens meer de moeite doen en lekker een goedkope VPS of (e-mail)hosting pakket pakken.
Al te krijgen vanaf 2 euro per maand. Je gaat voor die paar tientjes toch niet moeilijk doen? Ook geen afhankelijkheid van je ISP (mocht je willen overstappen / verhuizen).

Je kunt dan met je eigen domein ook een verwijzing maken naar je A record van ziggo als je dan toch iets lokaal wil draaien. Hier doe ik dat ook en ik heb al 3 jaar hetzelfde IP nummer (dus geen dyndns nodig).

Voordelen van VPS/Externe hosting:

- Hogere uptime
- Geen gezeur met spam melding of het niet aankomen van je e-mail (mits de juiste hoster / configuratie)
- Indien VPS kun je zelf ook diverse services draaien of als tweaker lekker hobbyen
- Minder risico als het gaat om het openzetten van je interne netwerk voor de buitenwereld
- Geen extra stroomkosten
- etc

Overigens maak ik zelf gebruik van 2 VPSen. 1 met Windows voor een werkplek in de cloud (had eerder altijd mijn remote desktop aan staan op mijn eigen pc -> te duur en te veel risico) en 1 linux VPS met directadmin voor e-mail,hosting etc. Ik werk zelf met Transip voor DNS / email en Contabo voor goedkope VPS. Maar er zijn er nog veel meer te vinden (zie tweakers VPS topic). Je kunt uiteraard ook een simpel e-mail en hosting pakket afsluiten heb je geen beheer etc.

Succes!

[ Voor 11% gewijzigd door Workaholic op 24-11-2019 13:43 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sbakker1982 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:21:
Hoe kan ik dit het beste regelen? Wil graag met subdomeinen werken, dus bijv hassio.thuisserver.nl
Stuur bij wisseling van IP een bericht naar je DNS API om het IP aan te passen. Klaar

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:23

Mijn ervaring is (helaas) dat mijn Ziggo-IP bij iedere reboot van de router verandert. Nou gebeurt dat niet iedere week natuurlijk, maar toch gaat die stekker er vaker uit dan dat ik handmatig mijn DNS-records wil veranderen.

Heb zelf daarom een DuckDNS accountje, wmb de beste, no-nonsense gratis dynamic dns service. Maar ik ken ook mensen die gewoon de api van hun domeinboer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Volgens mij is het vooral dat Ziggo poort 25 blokt. :)
In ieder geval uitgaand, maar mogelijk ook binnenkomend.

Daarbij worden niet ALLE Ziggo IP adressen gezien als dynamic (client-adressen), je hebt ook nog Ziggo Zakelijk Pro waarbij je een eigen /29 krijgt en dat word gewoon gezien als non-dynamic. (Plus, poorten zijn niet geblokkeerd.) Logisch ook, het is immers zakelijk en dan is het vrij normaal je eigen mailserver te hosten.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
unezra schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:01:
[...]

Binnenkomend in elk geval niet. Tenzij dat per regio anders is, maar bij mij werkt inkomende mail via poort 25 prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeSolidNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 21:38
Als jouw modem / router een ingebouwde DDNS service heeft (dynamic dns), en/of je beschikt over bijv. een raspberry pi o.i.d. die DDNS updates kan uitvoeren, kun je het volgende proberen:

- Maak een gratis account aan op cloudflare en voeg daar je domeinnaam toe.

- Wijzigen de nameservers bij je huidige domein hoster naar de nameservers die cloudflare je toewijst (bijv. ram.ns.cloudflare.com & violet.ns.cloudflare.com).

- Maak vervolgens gebruik van de CNAME Flattening at root level door jouw domein te laten verwijzen naar je DDNS domein (cloudflare vervangt dit op root niveau automatisch naar een geldig ip-adres, in dit geval jouw dynamische ip adres).

- Gebruik vervolgens CNAME records die verwijzen naar je root om alles naar jouw ip-adres te laten verlopen (dit werkt uiteraard alleen wanneer je geen gebruik maakt van reverse proxy op root niveau, anders laten verwijzen naar het DDNS domein).

- Indien je een eigen mailserver draait is het handig om een CNAME record te gebruiken voor mail.[domain] en die ook naar het DDNS domein verwijst i.p.v. de root (direct naar de root verwijzen kan leiden tot problemen als je de reverse proxy functionaliteit gebruikt voor je root domein).

Afbeeldingslocatie: https://ibb.co/LdhPT8N

* Indien gewenst is het mogelijk om cloudflare als reverse-proxy te gebruiken voor (sub)domeinen (dit werkt enkel voor HTTP/HTTPS verkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52706

Sbakker1982 schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 21:21:
Ik ben een beetje aan het stoeien. Ik heb een domeinnaam en deze wil ik laten koppelen aan mijn thuisserver. Ik heb internet via ziggo en daar wisselt het externe ip-adres nog al eens.

Als je een beetje goede domeinboer gebruikt, biedt deze een wijze aan om je domeinnaam via een bepaalde call aan te passen. Zoiets biedt TransIP, OVH en op Vimexx en Versio zijn als het goed is enkele voorbeelden te vinden hoe dit bij deze partijen kan.
unezra schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:01:
Volgens mij is dit al enkele jaren niet meer het geval.
SnakeSolidNL schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:46:
- Indien je een eigen mailserver draait is het handig om een CNAME record te gebruiken voor mail.[domain] en die ook naar het DDNS domein verwijst i.p.v. de root (direct naar de root verwijzen kan leiden tot problemen als je de reverse proxy functionaliteit gebruikt voor je root domein).
In tegendeel, als je een eigen mail-server wilt draaien zul je de MX-Records moeten laten verwijzen naar de reverse-record die behoort bij het Ziggo IP-Adres bij de klant thuis. Steeds meer e-mail servers checken namelijk of de mailserver wel voorzien is van de juiste reverse record. Als jij dus doodleuk als MX-Record mail.domein.ext opgeeft, dan kan deze nimmer overeenkomen aangezien mail.domein.ext altijd verwijst naar het ip-adres waaraan de rDNS (PTR) van de provider hangt. Alleen daarop al worden veel e-mails per definitie al als spam gemarkeerd of zelfs gebounced.

Bron 1) TransIP
Bron 2) ietf

Wat je echter wel zult moeten meegeven binnen de records van je domeinnaam is wat DMARC en SPF-Records wil je een beetje invloed kunnen uitoefenen of je e-mails als spam worden gemarkeerd of niet. TLSA-records weet ik overigens even niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnakeSolidNL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 21:38
Anoniem: 52706 schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:11:

In tegendeel, als je een eigen mail-server wilt draaien zul je de MX-Records moeten laten verwijzen naar de reverse-record die behoort bij het Ziggo IP-Adres bij de klant thuis. Steeds meer e-mail servers checken namelijk of de mailserver wel voorzien is van de juiste reverse record. Als jij dus doodleuk als MX-Record mail.domein.ext opgeeft, dan kan deze nimmer overeenkomen aangezien mail.domein.ext altijd verwijst naar het ip-adres waaraan de rDNS (PTR) van de provider hangt. Alleen daarop al worden veel e-mails per definitie al als spam gemarkeerd of zelfs gebounced.

Bron 1) TransIP
Bron 2) ietf

Wat je echter wel zult moeten meegeven binnen de records van je domeinnaam is wat DMARC en SPF-Records wil je een beetje invloed kunnen uitoefenen of je e-mails als spam worden gemarkeerd of niet. TLSA-records weet ik overigens even niet.
Alhoewel je hier zeker een punt hebt, is de praktijk ervaring (in ieder geval in mijn situatie) gelukkig anders.

Zolang je maar een geldig DKIM en DMARC record toevoegd en een TXT spf record (iets als: v=spf1 mx -all), en de S/P/XBL van spamhaus o.i.d. in de gaten houdt en je ip adres laat delisten (wanneer deze veranderd), is dit geen probleem. (je kan bijv. de gratis dienst van mxtoolbox gebruiken om dit voor je te monitoren).

Heb al jaren thuis een mail server draaien (zonder gebruik te maken van de relay van m'n isp, kan gewoon verzenden via port 25 (geen open-relay)), 5 jaar bij ziggo zonder problemen en nu 2 jaar bij t-mobile thuis zonder problemen.

Mijn mails komen nooit in de spambox van andere terecht en komen gewoon door de controles van zowel microsoft / google heen.

[ Voor 0% gewijzigd door SnakeSolidNL op 24-11-2019 23:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
FreshMaker schreef op zondag 24 november 2019 @ 07:00:
Ik gebruik EntryDNS
Eenmalig 10$ inschrijving.
Je past je nameservers aan bij je domeinhoster, en doet voortaan alle dns/domain 'werkzaamheden' bij EntryDNS.

Dit, en met behulp van DNS-O-Matic + script op lokaal device zorgt voor een nagenoeg directe omzetting van IPadres ( trans-ip .nl-domein )

Ziggo verandert bijna nooit van IPadres, maar het komt voor natuurlijk.
TransIP heeft een eigen api, die gebruik ik om eens per uur te checken of the A record overeenkomt met mijn ziggo IP, zo niet dan pas ik hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Misschien kan @Sbakker1982 weer eens wat van zich laten horen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
jeantje schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:28:
[...]

TransIP heeft een eigen api, die gebruik ik om eens per uur te checken of the A record overeenkomt met mijn ziggo IP, zo niet dan pas ik hem aan.
Automatisch, of handmatig ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeantje
  • Nu online
Automatisch! Via een php script als cron taak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeantje
  • Nu online
Hier de code, api kun je downloaden via transip, vergeet niet je user & api key in te stellen.

Let op dat dit script alle dns entries verwijderd en update met je eigen ip.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
<?php
// include api
require_once('Transip/DnsService.php');
require_once('Transip/DomainService.php');

// set details
$domainName = 'www.domein.nl';

// get server ip
$serverIp = file_get_contents('http://ipecho.net/plain');

// get domain details
$domainInfo = Transip_DomainService::getInfo($domainName);
$domainIp = $domainInfo->dnsEntries[0]->content;

// create dns entries
$dnsEntries = [];
$dnsEntries[] = new Transip_DnsEntry('*', 86400, Transip_DnsEntry::TYPE_A, $serverIp);
$dnsEntries[] = new Transip_DnsEntry('@', 86400, Transip_DnsEntry::TYPE_A, $serverIp);

// save
if ($domainIp != $serverIp) {

echo 'Domain IP: ' . $domainIp . PHP_EOL;
   echo 'Server IP: ' . $serverIp . PHP_EOL;
   echo 'Domain IP does not match server IP!' . PHP_EOL;

Transip_DnsService::setDnsEntries($domainName, $dnsEntries);
   echo 'Updated domain IP!' . PHP_EOL;

} else {

echo 'Domain IP: ' . $domainIp . PHP_EOL;
   echo 'Server IP: ' . $serverIp . PHP_EOL;
   echo 'Domain IP matches server IP!' . PHP_EOL;

}
?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
@jeantje - kijk dat is handig .... Thnx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
jeantje schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 11:24:
Hier de code, api kun je downloaden via transip, vergeet niet je user & api key in te stellen.

Let op dat dit script alle dns entries verwijderd en update met je eigen ip.
Pfoeh, alle DNS entries verwijderen vind ik nogal drastisch, als je daar MX records of DKIM/SPF in hebt staan...

Ik heb destijds dus iets gebruikt aan de hand van deze post:
Jerrythafast in "NT Kroeg v0.1"

(...al kan ik het script nog wel vinden op m'n server maar werkelijk geen idee waar 'ie aangeroepen wordt... of 'ie sowieso wel aangeroepen wordt... :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeantje
  • Nu online
vanaalten schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:52:
[...]

Pfoeh, alle DNS entries verwijderen vind ik nogal drastisch, als je daar MX records of DKIM/SPF in hebt staan...

Ik heb destijds dus iets gebruikt aan de hand van deze post:
Jerrythafast in "NT Kroeg v0.1"

(...al kan ik het script nog wel vinden op m'n server maar werkelijk geen idee waar 'ie aangeroepen wordt... of 'ie sowieso wel aangeroepen wordt... :X )
Ja je kan het natuurlijk ook altijd aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Room42 schreef op maandag 25 november 2019 @ 15:29:
Misschien kan @Sbakker1982 weer eens wat van zich laten horen? :?
Ik lees aandachtig mee. Meerdere wegen naar Rome, van het weekend maar eens wat proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-06 20:40
Ik heb een uitleg met script gevonden die de huidige DNS-settings bewaart. Zolang je je @ entry instelt en voor de rest middels CNAME daarnaar refereert, zal dat script werken. Je kunt het vinden op: https://godje.nl/code/transip Scheelt je weer je DKIM opnieuw instellen. :*)
Pagina: 1