Ik zou niet eens meer de moeite doen en lekker een goedkope VPS of (e-mail)hosting pakket pakken.
Al te krijgen vanaf 2 euro per maand. Je gaat voor die paar tientjes toch niet moeilijk doen? Ook geen afhankelijkheid van je ISP (mocht je willen overstappen / verhuizen).
Je kunt dan met je eigen domein ook een verwijzing maken naar je A record van ziggo als je dan toch iets lokaal wil draaien. Hier doe ik dat ook en ik heb al 3 jaar hetzelfde IP nummer (dus geen dyndns nodig).
Voordelen van VPS/Externe hosting:
- Hogere uptime
- Geen gezeur met spam melding of het niet aankomen van je e-mail (mits de juiste hoster / configuratie)
- Indien VPS kun je zelf ook diverse services draaien of als tweaker lekker hobbyen
- Minder risico als het gaat om het openzetten van je interne netwerk voor de buitenwereld
- Geen extra stroomkosten
- etc
Overigens maak ik zelf gebruik van 2 VPSen. 1 met Windows voor een werkplek in de cloud (had eerder altijd mijn remote desktop aan staan op mijn eigen pc -> te duur en te veel risico) en 1 linux VPS met directadmin voor e-mail,hosting etc. Ik werk zelf met Transip voor DNS / email en Contabo voor goedkope VPS. Maar er zijn er nog veel meer te vinden (zie tweakers VPS topic). Je kunt uiteraard ook een simpel e-mail en hosting pakket afsluiten heb je geen beheer etc.
Succes!
[
Voor 11% gewijzigd door
Workaholic op 24-11-2019 13:43
]